Kontakt dla biznesu
Centrum Transferu Wiedzy i Technologii
- Lokalizacja
- Al. Zwycięstwa 27, 80-219 Gdańsk
- Telefon
- +48 58 348 62 62
- biznes@pg.edu.pl
Zespół
![Zdjęcie użytkownika prof. dr hab. inż. Czesław Dymarski](/assets/profile,1557-1/photo.png)
Czesław Dymarski
prof. dr hab. inż.![Zdjęcie użytkownika dr inż. Jerzy Kapcia](/assets/profile,1889-1/photo.png)
Jerzy Kapcia
dr inż.![Zdjęcie użytkownika dr inż. Aleksander Kniat](/assets/profile,13710-1/photo.png)
Aleksander Kniat
dr inż.![Zdjęcie użytkownika dr inż. Wojciech Leśniewski](/assets/profile,21827-1/photo.png)
Wojciech Leśniewski
dr inż.![Zdjęcie użytkownika dr inż. Agnieszka Maczyszyn](/assets/profile,19556-1/photo.png)
Agnieszka Maczyszyn
dr inż.![Zdjęcie użytkownika dr inż. Tacjana Niksa-Rynkiewicz](/assets/profile,880684-1/photo.png)
Tacjana Niksa-Rynkiewicz
dr inż.![Zdjęcie użytkownika prof. dr hab. inż. Zygmunt Paszota](/assets/profile,367-1/photo.png)
Zygmunt Paszota
prof. dr hab. inż.![Zdjęcie użytkownika dr inż. Daniel Piątek](/assets/profile,12906-1/photo.png)
Daniel Piątek
dr inż.![Zdjęcie użytkownika dr hab. inż. Rafał Szłapczyński](/assets/profile,18304-1/photo.png)
Rafał Szłapczyński
dr hab. inż.Tematyka badawcza
- urządzenia okrętowe
- wyposażenie pokładowe i pomocnicze
- systemy ratunkowe i ewakuacyjne
- niekonwencjonalne układy napędowe
- napędy hybrydowe i zasilanie wielo-źródłowe
- morska energetyka odnawialna
- tribologia a szczególnie ślizgowe łożyskowanie wałów
- kotwiczenie obiektów offshore
- modelowanie
- nawigacja i unikanie kolizji
- optymalizacja i zagadnienia sztucznej inteligencji
Oferta badawcza
- urządzenia pokładowe jednostek pływających (kotwiczno – cumownicze, holownicze itp.).
- urządzenia ratunkowe i systemy ewakuacji ludzi na statkach (żurawiki łodziowe i tratwowe, systemy łodzi zrzutowych, rufowe systemy ewakuacyjne).
- maszyny sterowe.
- pędniki azymutalne i stery strumieniowe.
- śruby nastawne.
- aktywne stabilizatory przechyłów. Stabilizatory przewodów wiertniczych i kolumny rynnowej.
- układy hydrauliki siłowej.
- żurawie okrętowe, łodziowe i urządzenia przeładunkowe.
- urządzenia i systemy połowowe statków rybackich.
- łożyskowanie okrętowych wałów głównych.
- hybrydowe układy napędowe jednostek pływających.
- morska energetyka odnawialna. Urządzenia do pozyskiwania energii fal morskich, prądów oraz pływów. Projektowanie konstrukcji wsporczych morskich elektrowni wiatrowych.
- kotwiczenie platform i innych obiektów na akwenach o dużych głębokościach.
- modelowanie przy pomocy powierzchni NURBS, optymalizacja jedno i wielokryterialna.
- modelowanie problemu unikania kolizji statków i prawideł MPZZM / MPDM (COLREGS) w algorytmach ewolucyjnych.
- optymalizacja manewrów antykolizyjnych statków oraz optymalizacja trajektorii bezpiecznych z zastosowaniem domeny statku.
- routing pogodowy statków z zastosowanie jedno i wielokryterialnej optymalizacji.
- routing pogodowy jachtów morskich z zastosowanie jedno i wielokryterialnej optymalizacji.
- optymalizacja manewrów antykolizyjnych i tras statków bezzałogowych.
- zastosowanie metod sztucznej inteligencji do problemów optymalizacji, klasyfikacji i predykcji w nawigacji morskiej.
Oferta usługowa
- badania z obszaru tarcia i zużycia (tribologii). Badania łożysk ślizgowych oraz cieczy smarnych
- wykonywanie projektów urządzeń okrętowych
- wykonywanie ekspertyz i opinii związanych z opisaną tematyką badawczą
- wykonywanie badań laboratoryjnych urządzeń z napędem elektrycznym bądź hydrostatycznym
- wykonywanie badań laboratoryjnych układów napędowych do mocy około 100kW
Zlecenia
-
Badanie zlecone - Budowa stanowiska laboratoryjnego i badania czynników smarnych
Kluber, Mikasa, Kemel, Thordon -
Badania i prace rozwojowe - Prace projektowe i badawcze siłowników z pomiarem przesunięcia tłoka – przygotowanie wspólnego projektu Katedry Mechatroniki Morskiej z producentem siłowników - Remontowa Hydroster Systems Sp. z o.o.
Remontowa Hydroster Systems Sp. z o.o. -
Zlecenie na potrzeby prac rozwojowych - Budowa stanowiska laboratoryjnego do badania systemu wydobywania kruszyw podmorskich metodą „airlift”;
Weryfikacja
Politechnika Gdańska
wyświetlono 2691 razy