Katedra Inżynierii Elektrycznej Transportu - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Inżynierii Elektrycznej Transportu

Filtry

wszystkich: 197

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2006
Rok 2009
  • Algorytmy sterowania dla poprawy jakości regulacji położenia w serwonapędach
    Publikacja

    - Napędy i Sterowanie - Rok 2009

    W serwonapędach o kaskadowej strukturze regulacji momentu, prędkości i położenia, opartej na algorytmach PID, w stanach dynamicznych występują uchyby, które trudno zmniejszyć tylko przez dobór nastaw regulatorów. W artykule zaproponowano metody ich redukcji, oparte na zastosowaniu sprzężenia do przodu. Przedstawiono także modyfikacje algorytmu PID, polegające na dynamicznej adaptacji nastaw do aktualnych wartości uchybu. Omówiono...

  • Algorytmy sterowania dla poprawy jakości regulacji położenia w serwonapędach
    Publikacja

    - Rok 2009

    W serwonapędach o kaskadowej strukturze regulacji momentu, prędkości i położenia, opartej na algorytmach PID, w stanach dynamicznych występują uchyby, które trudno zmniejszyć tylko przez dobór nastaw regulatorów. W referacie zaproponowano metody ich redukcji, oparte na zastosowaniu sprzężenia do przodu. Przedstawiono także modyfikacje algorytmu PID, polegające na dynamicznej adaptacji nastaw do aktualnych wartości uchybu. Omówiono...

  • Badania eksperymentalne przy wykorzystaniu układu monitoringu dynamicznego oddziaływania odbieraka prądu na sieć trakcyjną

    Opracowany układ monitoringu parametrów technicznych odbieraków prądu ma na celu wykrycie uszkodzonych lub źle wyregulowanych odbieraków w pojazdach znajdujących się w warunkach ruchowych na linii kolejowej. Ocenę stanu technicznego oparto na pomiarze i analizie uniesienia dynamicznego przewodów sieci jezdnej w momencie przejścia odbieraka pojazdu przez punkt pomiarowy. Omówiono zasadę działania stanowiska monitoringu, jego skalowanie...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Bezczujnikowy napęd trakcyjny z silnikiem IPMSM.
    Publikacja

    - Rok 2009

    W artykule przedstawiono metodę estymacji położenia kątowego wirnika silnika synchronicznego z magnesami trwałymi zagłębionymi w wirniku. Metoda wymaga wielokrotnego pomiaru wartości prądów fazowych silnika w okresie modulacji. Do obliczeń wykorzystywane są szybkości zmian prądów związane z modulacją napięcia za pomocą falownika tranzystorowego. Przedstawiono algorytm matematyczny metody oraz jego symulacyjną weryfikację.

  • Bezstykowe zasilanie pojazdu elektrycznego w warunkach zmiennego sprzężenia magnetycznego
    Publikacja

    Bezstykowe zasilanie energią elektryczną poprzez dużą szczelinę powietrzną staje się atrakcyjną alternatywą dla rozwiązań klasycznych, zwłaszcza w przypadku budowy bezobsługowych (automatycznych) stacji doładowujących baterie akumulatorów (superkondensatorów) pojazdu oraz dla zasilania odbiornika ruchomego, na drodze indukcyjnej, w trakcie jego ruchu. Współczesne społeczeństwo spodziewa się znacznej poprawy warunków środowiskowych,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Diagnostyka węwnętrznych uszkodzeń uzwojenia transformatora trakcyjnego w oparciu o analizę energii dyssypacji na okres
    Publikacja

    - Rok 2009

    W referacie przedstawiono metodę diagnostyki wewnętrznych uszkodzeń transformatora trakcyjnego opartą na analizie mocy chwilowej do wyznaczenia energii strat wewnątrz transformatora. Analiza strat w transformatorze umozliwia detekcę takich uszkodzeń jak: zwrcia zwojowe, asymetria uzwojeń, relaksacja naprężeń na stykach połączeń uzwojeń i uszkodzenia rdzenia prowadzące do zwiększenia strat w żelazie. W referacie opisano szczegółowo...

Rok 2005
Rok 2011
Rok 2004
  • Analiza stabilności pracy sieciowych pojazdów z napędem energoelektronicznym.
    Publikacja

    Nowoczesne pojazdy trakcyjne są wyposażane w filtry wejściowe LO, falowniki napięcia z modulacją PWM, silniki indukcyjne o łącznej mocy kilku MW oraz sterowniki komputerowe, realizujące algorytmy sterowania napędem. Jednym z zagrożeń w funkcjonowaniu tego typu pojazdów jest potencjalna możliwość pojawienia się oscylacji napięcia i prądu w układzie zasilania. Przedstawiono rezultaty komputerowej analizy systemu - podstacje trakcyjne,...

  • Analiza topologii uzwojenia stojana w części czołowej maszyny indukcyjnej przy wykorzystaniu algorytmu genetycznego.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W pracy przedstawiono zagadnienia analizy topologii uzwojenia stojana silnika asynchronicznego posiadającego uzwojenie wykonane z cewek giętkich. Znajomość geometrii takich uzwojeń jest niezbędna w celu wykonania dokładniejszych obliczeń cieplnych, elektromagnetycznych i mechanicznych wykonanych za pomocą programów polowych. W celu odwzorowania rzeczywistej topologii uzwojenia autorzy zaproponowali wykorzystanie algorytmu genetycznego...

  • Bezstykowe zasilanie pojazdów trakcyjnych.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Opracowanie dotyczy wybranych aspektów związanych z bezstykowym przekazywaniem energii i zastosowaniem tego rodzaju systemu do zasilania elektrycznych pojazdów trakcyjnych. Wstępna analiza wykazała, że możliwe jest przesyłanie energii wystarczającej do zasilenia pojedynczego pojazdu poprzez układ cewek powietrznych o słabym sprzężeniu magnetycznym. Zapewnienie odpowiedniej wydajności energetycznej układu przy najlepszej sprawności...

Rok 2007
Rok 2012
Rok 2008
Rok 2013
Rok 2010
Rok 2017
Rok 2015
Rok 2014