Katedra Marketingu - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Marketingu

Filtry

wszystkich: 308

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2013
Rok 2012
Rok 2011
  • Badanie satysfakcji gości hotelowych i ich lojalności na przykładzie Grupy Hotelowej Orbis

    W artykule ujęto zagadnienia związane z badaniem satysfakcji gości hotelowych i ich lojalności na przykładzie największej grupy hotelowej w Polsce. Podjęty problem badawczy omówiono na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych hotelach Grupy Hotelowej Orbis. W wyniku realizacji procesu badawczego opracowano narzędzie badawcze, przy pomocy którego zbadano satysfakcję i lojalność usługobiorców. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić,...

  • Doradztwo dla strategii rozwoju innowacyjnego w MSP
    Publikacja

    - Rok 2011

    Omówiono procesy rozwoju innowacji w MSP na współczesnym rynku. Scharakteryzowano doradztwo jako instrument wsparcia innowacyjnego rozwoju MSP w rozwiniętych krajach UE. Zaprezentowano proces doradztwa podstawowego dla strategii innowacyjnego rozwoju w MSP w Polsce. Przedstawiono doradztwo zaawansowane dla strategii innowacyjnego rozwoju w MSP w Polsce.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Gemba Kaizen: Influencing individuals behavior for better - an approach to social marketing
    Publikacja

    - Rok 2011

    The idea of providing the Gemba Kaizen philosophy to a social level can benefit not only individuals, but the society as well. The Japanese philosophy for improvement or change for better may serve companies that are looking for increasing its value by quality management. The same principles when implemented in a society may improve quality of life of its inhabitants and help solving social problems. The use of social marketing...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Hierarchia ważności wymagań studentów wobec usług on-line
    Publikacja

    W artykule ustalono hierarchię wymagań studentów wobec usług on-line na podstawie danych z badania ankietowego, w którym zastosowano skalę porównywania parami. Wyniki pokazują, że badani oczekują przede wszystkim korzystnej ceny usługi on-line, a następnie bezpieczeństwa jej świadczenia. Na kolejnej pozycji znajdują się następujące wymagania: niskie dodatkowe wydatki, dostęp do odpowiedniej ilości informacji, wygodne korzystanie...

  • Komunikacja marketingowa pomiędzy szkołą wyższą a studentami
    Publikacja

    W artykule poruszono problem komunikacji pomiędzy szkołą wyższą a jej najważniejszymi klientami, czyli studentami. Zwrócono uwagę, że dobra komunikacja jest jednym z najważniejszych elementów budujących relacje oraz, że niewystarczające jest obecnie wyłącznie tradycyjne postrzeganie komunikacji, zwłaszcza w przypadku tak nietypowych usług, jakimi są usługi edukacyjne szkół wyższych. Scharakteryzowane zostały trzy najważniejsze...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Modele marketingowej komunikacji relacyjnej
    Publikacja

    W artykule przedstawiono nowe spojrzenie na komunikację marketingową wynikające ze zmian w otoczeniu przedsiębiorstw oraz konieczności tworzenia długoterminowych relacji z klientami. Zaprezentowano dwa nowoczesne modele komunikacji relacyjnej. Podkreślono, że stosowane narzędzia komunikacyjne powinny być zależne od fazy, w której znajduje się aktualnie relacja, a także, że interpretacja nadawanych przez firmę komunikatów jest sprawą...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Monitoring zapotrzebowania na usługi i kształtowanie oferty ośrodka innowacji
    Publikacja

    - Rok 2011

    Omówiono istotę współczesnego marketingu usług z punktu widzenia ośrodka innowacji. Przedstawiono sposoby minitorowania potrzeb klientów ośrodka innowacji. Określono główne obszary analizy i wyboru rynku pod kątem kształtowania oferty ośrodka innowacji. Wskazano sposoby wykorzystania wniosków z monitoringu i analizy rynku do kształtowania portfela usług ośrodka innowacji oraz jego aktualizacji.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Nowe możliwości rozwoju komunikacji marketingowej w Internecie

    Coraz więcej firma zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że nie tylko niższa cena jest czynnikiem zachęcającym do skorzystania z oferty sklepu online. Dużo większym problemem staje się efektywne przekazanie informacji do obecnych i potencjalnych klientów. Ważne, by mając wyznaczone cele, można było umiejętnie dobrać działania, których wykorzystanie umożliwi uzyskanie najlepszych wyników związanych z dotarciem do wybranych grup docelowych.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Proces zarządzania relacjami przez szkoły wyższe
    Publikacja

    W artykule przedstawiono pojęcie relacji i zarządzania relacjami w kontekście szkół wyższych i studentów jako propozycję działań mających na celu osiąganie celów rynkowych uczelni. Zaprezentowano różne fazy procesu tworzenia relacji oraz przykładowe działania, które powinny być w nich podejmowane.

  • Program lojalnościowy jako narzędzie budowania trwałych relacji z klientami
    Publikacja

    Przedsiębiorstwa, funkcjonując na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, stale poszukują nowych form uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. Staje się to coraz trudniejsze wobec licznych działań podejmowanych przez podmioty działające w tej samej branży. W latach 90. ubiegłego stulecia zrodziła się koncepcja marketingu relacji. Obserwując działania podmiotów branży hotelarskiej, wydaje się być ona nadal aktualna. Głównym działaniem...

  • Publicly available lecture webcasts - e-learning or promotion tool? case study
    Publikacja

    - Rok 2011

    This paper aims to show how universities interact with Internet users by webcasting selected courses. Paper has exploratory case-study character, presenting example of Berkeley Webcast initiative of University of California, Berkeley, webcasting undergraduate courses and on-campus events. On the base of short introduction to webcasting usage as an e-learning and promotional tool, the analysis of 3 purposely chosen different courses...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Relacje usługodawca-usługobiorca na rynku usług hotelarskich

    Artykuł poświęcono zagadnieniom relacji budowanych na rynku usług hotelarskich między klientami a pracownikami hoteli. Na podstawie - przeprowadzonych przez autorkę niniejszego opracowania - badań, dokonano oceny tworzonych więzi. Starano się wykazać wpływ jakości relacji na chęć powrotu do danego obiektu hotelarskiego. Badanie przeprowadzono na klientach wybranych hoteli Grupy Hotelowej Orbis - największej grupy hotelowej w Polsce...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Scenariusz rozwoju dla obszaru Bezpieczeństwo żywności
    Publikacja

    - Rok 2011

    Opracowanie jest częścią foresightu technologicznego: Żywność i żywienie w XXI wieku - wizja rozwoju polskiego sektora spożywczego, wykonanego w ramach projektu, realizowanego w latach 2009-2011 przez konsorcjum: Instytut Ogrodnictwa (dawniej Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa) w Skierniewicach, Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem Ekonomicznym EEDRI przy Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania...

  • Scenariusz rozwoju dla obszaru Innowacyjne opakowania
    Publikacja

    - Rok 2011

    Opracowanie jest częścią foresightu technologicznego: Żywność i żywienie w XXI wieku - wizja rozwoju polskiego sektora spożywczego, wykonanego w ramach projektu, realizowanego w latach 2009-2011 przez konsorcjum: Instytut Ogrodnictwa (dawniej Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa) w Skierniewicach, Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem Ekonomicznym EEDRI przy Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania...

  • Scenariusz rozwoju dla obszaru Innowacyjne surowce, innowacyjne produkty
    Publikacja

    - Rok 2011

    Opracowanie jest częścią foresightu technologicznego: Żywność i żywienie w XXI wieku - wizja rozwoju polskiego sektora spożywczego, wykonanego w ramach projektu, realizowanego w latach 2009-2011 przez konsorcjum: Instytut Ogrodnictwa (dawniej Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa) w Skierniewicach, Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem Ekonomicznym EEDRI przy Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania...

  • Scenariusz rozwoju dla obszaru Zarządzanie procesem produkcji, dystrybucji i marketing
    Publikacja

    Opracowanie jest częścią foresightu technologicznego: Żywność i żywienie w XXI wieku - wizja rozwoju polskiego sektora spożywczego, wykonanego w ramach projektu, realizowanego w latach 2009-2011 przez konsorcjum: Instytut Ogrodnictwa (dawniej Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa) w Skierniewicach, Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem Ekonomicznym EEDRI przy Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania...

  • Search engine marketing jako istotne narzędzie komunikacji marketingowej

    Komunikacja marketingowa firmy w Internecie musi uwzględniać tzw. marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM). O efektywnej obecności przedsiębiorstwa w Sieci można mówić, gdy łatwo znaleźć serwis internetowy uwzględniając organiczne wyniki wyszukiwania wyszukiwarek, reklamy typu pay-per-click, optymalizację kluczowych fraz, istotność linków przychodzących (zewnętrznych) oraz wartość zamieszczonych treści. Każdy element projektu...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Social commerce - nowy trend w handlu elektronicznym

    Social commerce wykorzystuje media społecznościowe dla potrzeb handlu elektronicznego. Serwisy społecznościowe o charakterze social commerce stanowią nie tylko platformę do wymiany informacji i opinii na temat różnych produktów, ale są także miejscem, w którym konsument może dowiedzieć się o różnego rodzaju wyprzedażach, promocjach cenowych, bonusach, gratisach. Dzięki tego typu witrynom użytkownicy mogą nie tylko kupować najtaniej,...

  • Social media marketing jako narzędzie wykorzystywane w procesie poprawy wizerunku i zwiększania konkurencyjności miasta
    Publikacja

    - Rok 2011

  • Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych w Polsce odpowiedzią na kryzys finansowy
    Publikacja

    - Rok 2011

    W artykule podjęto próbę przedstawienia koncepcji społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych. Podstawowym celem artykułu jest wskazanie związku między działaniami odpowiedzialnymi społecznie instytucji finansowych a przyszłością tych instytucji zwłaszcza w obliczu konsekwencji kryzysu finansowego.

  • Turystyka sportowa w Polsce - stan i perspektywy rozwoju

    W artykule poruszono zagadnienia związane z wpływem zarządzania polską turystyką na rozwój turystyki sportowej. Kwestie te przedstawiono w nawiązaniu do "Strategii Rozwoju Sportu" i jej miejsca w ramach realizacji "Kierunków rozwoju turystyki do 2015 roku". Oceniono wielkość ruchu turystycznego w odniesieniu do turystyki sportowej. Kategorią poddaną analizie była - w ramach turystyki międzynarodowej - zagraniczna turystyka przyjazdowa....

  • Wykorzystanie innowacji w rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu instytucji finansowych

    W publikacji podjęto próbę przedstawienia specyfiki działalności innowacyjnej wśród instytucji finansowych oraz związków innowacji z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu. Wskazano zatem cechy wyróżniające zachowania innowacyjne w sektorze usług finansowych oraz kluczowe determinanty rozwoju innowacji w sektorze usług finansowych. Zwieńczeniem pracy jest wskazanie znaczenia jakie innowacje wywierają na praktyczne zastosowanie...

  • Zachowania młodych konsumentów usług edukacyjnych

    W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na studentach studiów I stopnia Politechniki Gdańskiej. Badania dotyczyły określenia oczekiwań studentów I stopnia w zakresie studiów II stopnia. Miały służyć przewidzeniu zachowań kandydatów na studia. Poznanie motywów ich postępowania w zakresie podejmowania decyzji o wyborze studiów II stopnia pozwoliło na podjęcie właściwych kroków - z punktu widzenia ich potrzeb i oczekiwań...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zachowania młodych konsumentów usług edukacyjnych w procesach komunikacji marketingowej w świetle badań

    Artykuł porusza istotny problem przed jakim stoją szkoły wyższe - również publiczne - związany z niżem demograficznym. W jaki sposób skutecznie komunikować się z kandydatami na studia, aby "przyciągnąć ich do siebie"? Jak zmieniają się ich zachowania na rynku usług edukacyjnych? Czy chcąc osiągnąć przewagę konkurencyjną należy stale monitorować te zmiany i modyfikować stosowane narzędzia komunikacji? Próba udzielenia odpowiedzi...

  • Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych. A. Drapińska.
    Publikacja

    - Rok 2011

    Zmiany zachodzące w otoczeniu szkół wyższych, a zwłaszcza pojawienie się mechanizmów rynkowych, zmuszają uczelnie do poszukiwania odpowiednich działań, pozwalających na budowanie przewagi konkurencyjnej. Nowe podejście do zarządzania staje się koniecznością.Autorka proponuje w książce nowatorskie podejście do zarządzania i marketingu w szkolnictwie wyższym, jakim jest zarządzanie relacjami. Jest ono propozycją nowoczesnego zarządzania,...

  • Zastosowanie badań marketingowych do opisu procesu decyzyjnego konsumentów
    Publikacja

    Przedmiotem artykułu jest przedstawienie zastosowania badań marketingowych do uzyskiwaniu informacji potrzebnych do opisu procesu decyzyjnego konsumentów. Informacje te ustalono na podstawie ogólnego przebiegu tego procesu. W nawiązaniu do tych informacji zaproponowano badania marketingowe pozwalające na ich uzyskanie. Użyto klasycznego rozwiązania polegającego na przeprowadzeniu najpierw badań orientacyjnych, a następnie - opisowych....

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zastosowanie skali porównywania parami w analizie skupień na przykładzie klasyfikacji użytkowników usług on-line

    W artykule przedstawiono zastosowanie skali porównywania parami w zakresie analizy skupień do klasyfikacji na przykładzie studentów użytkujących usługi on-line.

  • Zastosowanie skali SIMALTO do kształtowania cech produktu na przykładzie pracy dziekanatu
    Publikacja

    W artykule scharakteryzowano skalę SIMALTO podając jej istotę, konstrukcję i zastosowania. W odniesieniu do wybranych cech pracy dziekanatu zbudowano tę skalę i przy jej użyciu przeprowadzono ankietę wśród studentów. Pozwoliło to na zademonstrowanie następujących kwestii: konstrukcji skali, sposobu analizy danych i przedstawiania wyników, wyciągania praktycznych wniosków. W zaończeniu wskazano pewne zalety i ograniczenia tej skali.

    Pełny tekst do pobrania w portalu