Katedra Technologii Obiektów Pływających, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Technologii Obiektów Pływających, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa

Filtry

wszystkich: 210

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2016
Rok 2010
  • A method for evaluating the performance of a marine piston internal combustion engine used as the main engine on a ship during its voyage in different sailing conditions
    Publikacja

    Przedstawiono metodę oceny działania tłokowych silników spalinowych napędu głównego staków morskich, nazywanych silnikami głównymi, działających w typowych warunkach ich eksploatacji. Warunki te zostały opisane z uwzględnieniem pola osiągów tego rodzaju silników. Metoda ta umożliwia obliczenie wartości działania w wyniku zastosowania rachunku całkowego. Znamienne jest to, że działanie wspomnianych silników spalinowych zostało przyrównane...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Analiza awarii masztów na STS Pogoria
    Publikacja

    - Rok 2010

    ''Pogoria'' - żaglowiec szkolny uczestniczyła w trakcie ''TALL SHIP RACE 2009'' w rejsie na trasie Gdynia-St.Petesburg. W dniu 7 lipca 2009 roku w trakcie bezpośredniej rywalizacji z płynącą obok siostrzaną - nieco młodszą - ''Kaliakrą'' (jacht płynął lewym halsem, kursem 055, przy wietrze ESE o sile 6B), podczas nadmiernego wyostrzenia do wietru, nastąpiło złamanie fokmasztu, a w konsekwencji - pozostałych dwóch masztów. W artykule...

  • Analiza przyczyn uszkodzenia wału korbowego silnika spalinowego tłokowego firmy ''Deutz'' typ A8M528Jednostki ''WŁA-97''
    Publikacja

    - Rok 2010

    W ekspertyzie zawarto wyniki analiz i badań, mających na celu ustalenie prawdopodobnych przyczyn awarii i uszkodzenia wału korbowego okrętowego silnika 8-cylindrowego, w układzie rzędowym. Silnik wyprodukowano w roku 1957. Podczas wykonywania ekspertyzy wykorzystano m.in. dostępne fragmenty dokumentacji eksploatacyjnej i remontowej silnika, uszkodzone elementy wału korbowego udostępnione przez Armatora oraz dokumentację fotograficzną....

  • Damage tests of the single shell ship fuel tank with additional elastic protective coating
    Publikacja

    - Rok 2010

    Wejście na mieliznę lub kolizja średniej wielkości np. kontenerowca może doprowadzić do zanieczyszczenia środowiska Morza Bałtyckiego paliwem uwolnionym z rozszczelnionych, jednoposzyciowych zbiorników dennych, a ilość tego paliwa może być znaczna. W związku z tym podjęto prace badawcze zmierzające do opracowania sposobu obniżenia ryzyka rozlewu paliwa w wypadku kolizji poprzez wprowadzenie drugiej bariery ochronnej. Idea pomysłu...

Rok 2009
  • Advanced coating of interior of tanks for rising environmental safety - numerical simulation of grounding
    Publikacja

    - Rok 2009

    Zwiększanie bezpieczeństwa środowiska naturalnego podczas transportu materiałów ropopochodnych stale stanowi ważny i aktualny problem badawczy. W pracy prezentowane są wyniki badań innowacyjnych powłok ochronnych zmniejszających ryzyko rozlewu olejowego podczas kolizji środków transportu - w szczególności statków. Prace badawcze prowadzone były w ramach programu Eureka E!3614 CORET.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Doświadczenie jako wartość dla klienta

    Marketing doświadczeń opiera się na przekonaniu, że oprócz produktu i usługi konieczne jest wyodrębnienie dodatkowej wartości, jaką jest niepowtarzalne doświadczenie, spełniające racjonalne i emocjonalne oczekiwania nabywcy. Autorka opisuje rolę doświadczeń w kształtowaniu postaw konsumenckich oraz budowaniu satysfakcji i lojalności klienta. Omawia również zasady służące projektowaniu pozytywnych doświadczeń zakupowych.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2007
Rok 2017
Rok 2020
Rok 2018
Rok 2019
  • Application of the IMO standard manoeuvres procedure for pod-driven ships

    International Maritime Organisation (IMO) in the resolution MSC.137(76) Standards for Ship manoeuvrability presents the manoeuvring criteria that has to be satisfied by majority of seagoing ships. Together with the criteria, procedures for carrying out the manoeuvring tests are also presented. They however do not correspond directly to ships with non-conventional steering-propulsion devices, like pod drives. IMO is aware of this...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Application of the Optimization Methods to the Search of Marine Propulsion Shafting Global Equilibrium in Running Condition
    Publikacja

    - Polish Maritime Research - Rok 2019

    Full film hydrodynamic lubrication of marine propulsion shafting journal bearings in running condition is discussed. Considerable computational difficulties in non-linear determining the quasi-static equilibrium of the shafting are highlighted. The approach using two optimization methods (the particle swarm method and the interior point method) in combination with the specially developed relaxation technique is proposed to overcome...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Equivalent standard manoeuvres for pod-driven ships
    Publikacja

    Procedures for carrying out the manoeuvring tests presented in International Maritime Organisation (IMO) resolution MSC.137(76) are based on the capabilities of ships with conventional steering-propulsion systems. Therefore they do not correspond to ships with other steering-propulsion devices, like pod drives. IMO is aware of this shortcoming and for ships with non-conventional steering and propulsion system may permit the use...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2012
Rok 2014
Rok 2013
Rok 2011
Rok 2015
Rok 2006
Rok 2008