Daniel Załuski - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 103

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

  • Nadmorski Dwór w Gdańsku Brzeźnie
    Publikacja

    Artykuł stanowi krytykę architektoniczną nowego osiedla mieszkaniowego Nadmorski Dwór w Gdańsku Brzeźnie (proj. MAARTE). Realizacja zdobyła II miejsce w ogólnopolskim konkursie Budowa Roku 2011 (Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa) i Platynowe Wiertło w konkursie, organizowanym przez BOSCH Elektronarzędzia w kategorii Budownictwo Mieszkaniowe.

  • OCENA PROJEKTU KONCEPCYJNEGO PRZEBUDOWY DWORCA PKP WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE (Konsorcjum TB.INVEST & ALLPLAN, listopad 2013)
    Publikacja

    - Rok 2014

    Ocena funkcjonalno-przestrzenna projektu koncepcyjnego przebudowy dworca PKP Warszawa Śródmieście wg projektu Konsorcjum TB.Invest & Allplan, listopad 2013. Wytyczne przebudowy dworca.

  • Dworzec kolejowy – jaki był, jaki jest i jaki być powinien
    Publikacja

    Wzorem innych krajów winien być w Polsce przeprowadzony program reformy dworców i przystanków kolejowych jako jednorodnego, zestandaryzowanego, narodowego systemu. Przygotowując program polskiej reformy dworcowej należy się posiłkować wynikami podobnych programów w innych krajach europejskich. Programy te skrótowo opisano w artykule. Opisano i oceniono również pierwsze realizacje polskie powstałe po 2008r.

  • Ocena NOWEGO DWORCA KOLEJOWEGO (PKP WARSZAWA ZACHODNIA) wg koncepcji HB REAVIS REAL ESTATE dostarczonej przez Centralę PKP w grudniu 2012r.
    Publikacja

    - Rok 2013

    Ocena funkcjonalno-przestrzenna NOWEGO DWORCA KOLEJOWEGO (PKP WARSZAWA ZACHODNIA) wg koncepcji HB REAVIS REAL ESTATE dostarczonej przez Centralę PKP w grudniu 2012r. wraz z wytycznymi projektowymi przebudowy dworca.

  • Zintegrowane węzły przesiadkowe przy małych dworcach kolejowych
    Publikacja

    W artykule opisano projektowane i powstałe polskie, zintegrowane węzły przesiadkowe powiązane z dworcami kolejowymi. Skupiono się na małych dworcach, przy czym przez „małe” rozumie się dworce o niewielkiej kubaturze, ale niekoniecznie o małym ruchu pasażerskim.

  • KONCEPCJA USPRAWNIENIA FUNKCJONALNEGO DWORCA POZNAŃ GŁÓWNY
    Publikacja

    - Rok 2014

    Ocena funkcjonalno-przestrzenna zintegrowanego węzła przesiadkowego na dworcu Poznań Główny wraz z wytycznymi projektowymi przebudowy dworca.

  • Ocena koncepcji estetyzacji dworca Warszawa Centralna w Warszawie (Sud Architekt Polska Sp. z o.o., luty 2014)
    Publikacja

    - Rok 2014

    Ocena funkcjonalno-przestrzenna koncepcji estetyzacji dworca Warszawa Centralna w Warszawie, wykonanej przez Sud Architekt Polska Sp. z o.o., luty 2014

  • ZAKRES STOSOWANIA DECYZJI TSI PRM (Decyzja Komisji WE nr 2008/164/WE z dnia 21 grudnia 2007r.)W PROJEKTOWANIU POLSKICH DWORCÓW
    Publikacja

    - Rok 2014

    Modernizacja każdego dworca musi być realizowana zgodnie z polskimi przepisami budowlanymi, a dodatkowo powinna być zgodna z przepisami Decyzji TSI PRM, o ile te zostały wprowadzone do polskiego prawa, a nie są sprzeczne z polskimi przepisami budowlanymi lub są przepisem szczególnym tych przepisów. Do dziś w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 12.04.2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki...

  • Opinia do koncepcji architektonicznej pn. „Przebudowa dworca kolejowego Gdańsk Główny” (Departament Inwestycji Zespół ds. projektowania w Gdańsku Polskie Koleje Państwowe S.A., lipiec 2014)
    Publikacja

    - Rok 2014

    Ocena funkcjonalno-przestrzenna koncepcji architektonicznej pn. „Przebudowa dworca kolejowego Gdańsk Główny” wykonanej przez Departament Inwestycji Zespół ds. projektowania w Gdańsku Polskie Koleje Państwowe S.A., lipiec 2014

  • Technologiczny Park w Gdyni
    Publikacja

    Krytyka architektoniczna III i IV etap rozbudowy Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego w Gdyni (PPNT), powstałego na terenach pokomunikacyjnych dawnej zajezdni autobusowej (proj. AEC Krymow i Partnerzy). Realizacja projektu została sfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego 2007-2013 oraz środków budżetowych miasta Gdyni.

  • Miasta krótkich dróg
    Publikacja

    - Rok 2005

    Należy zrewidować poglądy na temat wielkopowierzchniowych obiektów handlowo-usługowych. Modernistyczne wizje miast zakładały tworzenie schierarchizowanych ośrodków usługowych - osiedlowych, dzielnicowych i centralnych. Socjalistyczne miasta nigdy w pełni nie wykształciły powyższych ośrodków. W wielu przypadkach ułomne struktury polskich miast zostały w ostatnim czasie dopełnione, niezbędnymi dla właściwego funkcjonowania, centrami...

  • Węzeł integracyjny w Tczewie
    Publikacja

    - Rok 2006

    Dworzec kolejowy w Tczewie jest jednym z czterech obiektów wytypowanych do przebudowy w ramach projektu modernizacji trasy kolejowej E65 (Warszawa - Gdynia Główna Osobowa), stanowiącej północne uzupełnienie Centralnej Magistrali Kolejowej (Warszawa - Katowice). W artykule przedstawiono historię prac projektowych związanych z przebudową dworca na węzeł przesiadkowy. Zakończenie tych prac przewiduje się na połowę roku 2007. Projekt...

  • Dworce na nowej drodze
    Publikacja

    - Rok 2006

    Artykuł jest podsumowaniem międzynarodowej konferencji wdrożeniowej pt. "Dworzec kolejowy w strukturze miasta - nowe szanse" (Tczew/30-31.01.2006r.). Podstawowym założeniem programowym organizatorów była próba przełamania złego stereotypu, który przylgnął do polskich dworców, jako miejsc nieatrakcyjnych, brudnych i niebezpiecznych. Przyjęto, iż podobnie jak w Europie Zachodniej nasze dworce mogą stać się jednymi z najatrakcyjniejszych...

  • Wstęp
    Publikacja

    - Rok 2006

    W większości przypadków tereny dworcowe posiadają ogromny potencjał ekonomiczny, są zlokalizowane w centrum miasta, w rejonie największych potoków podróżnych, posiadają duże rezerwy terenowe w postaci przyległych terenów pokomunikacyjnych i poprzemysłowych. Wzorem realizacji zachodnioeuropejskich, polskie dworce mogą stać się jednymi z najatrakcyjniejszych nieruchomości śródmiejskich dla lokalizacji nowoczesnych węzłów przesiadkowych...

  • Bezpieczeństwo podróżnych w świetle projektowania węzłów integracyjnych
    Publikacja

    - Rok 2005

    W obliczu coraz bardziej zatłoczonych arterii komunikacji indywidualnej wraca zapotrzebowanie na użytkowanie komunikacji zbiorowej. W najbliższych latach Polska uzyskała środki z Unii Europejskiej na rozwój i modernizację strategicznych sieci kolejowych. W najbliższym czasie wybrane, polskie dworce kolejowe winny uzyskać rangę nowoczesnych terminali przesiadkowych, dostosowanych do standardów unijnych. Mowa tu głównie o poprawie...

  • Instytut Oceanografii w Gdyni
    Publikacja

    - Rok 2006

    Artykuł stanowi krytykę architektoniczną nowego gmachu Instytutu Oceanografii w Gdyni (proj. Arch-Deco). Pomimo niskiego budżetu inwestycji i realizacji obiektu w systemie zamówień publicznych Instytut Oceanografii stanowi wyznacznik nowych trendów estetycznych w architekturze budynków publicznych na Pomorzu. Obiekt wyznacza też nowatorskie trendy w organizowaniu wysoko wyspecjalizowanych, badawczych miejsc pracy.

  • Galeria handlowa Hosso w Kołobrzegu
    Publikacja

    - Rok 2006

    Kołobrzeg wymagał po II wojnie światowej kompleksowej odbudowy. Zgodnie z obowiązującą wówczas doktryną konserwatorską objęto ochroną historyczny układ poprzez zachowanie przebiegu istniejących chodników i jezdni. Na bazie modernistycznych idei rozpoczęto w 1970 roku odbudowę kołobrzeskiego centrum. Dziesięcio- i czteropiętrowe bloki stanęły na linii obrysu murów gotyckiego miasta. Ich forma urbanistyczna miała nawiązywać do średniowiecznych...

  • Dworzec kolejowy w strukturze miasta : nowe szanse
    Publikacja

    - Rok 2006

    Renesans kolei nie dotyczy całej sieci, ale jedynie nowych linii, będących w rzeczywistości nową formą szybkiego transportu pasażerskiego, konkurencyjnego dla regionalnych linii lotniczych. Nowe formy przestrzenne dworców kolejowych III generacji wymagają nowatorskiego podejścia do projektowania. Głównymi czynnikami projektowania węzłów komunikacyjnych winno być koordynowanie i organizacja ruchu pasażerów i pojazdów. Architektura...

  • Szkoła wyższa - nowa szansa dla miasta
    Publikacja

    - Rok 2006

    Idea miasta kompaktowego o wielofunkcyjnej strukturze jest jedną z głównych zasad polityki zrównoważonego rozwoju miast polskich. Jej realizacja jest tym bardziej uzasadniona, im wyraźniej postępują procesy kurczenia się struktur przestrzennych. Duże inwestycje miejskie będą realizowane coraz rzadziej. Coraz mniej będzie również funduszy publicznych na inwestycje użyteczności publicznej. Dlatego coraz istotniejszym wydaje się problem...

  • Koncepcja węzła integracyjnego w Tczewie : historia idei
    Publikacja

    - Rok 2006

    Przedstawione w artykule propozycje zmian w rejonie dworca kolejowego w Tczewie są procesem złożonym i długotrwałym. Wymagają porozumienia ze strony miasta, starostwa i województwa, jak i ze strony operatorów. Głównie winny być skierowane do pasażerów i klientów nie korzystających z transportu zbiorowego, ale korzystających z komercyjnych usług na dworcu. Bardzo ważne jest również poparcie PKP S.A. i nawiązanie z nimi umowy o współpracy....

  • Centrum Kliniczne w Gdańsku
    Publikacja

    - Rok 2012

    Krytyka architektoniczna Centrum Medycyny Inwazyjnej przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, powstałego w latach 2009- 2011.

  • Ośrodek Kultury Morskiej w Gdańsku
    Publikacja

    - Rok 2012

    Krytyka architektoniczna Ośrodka Kultury Morskiej w Gdańsku - Oddziału Centralnego Muzeum Morskiego, powstałego w latach 2008- 2012.

  • Centra handlowe w skali makro
    Publikacja

    - Rok 2012

    Krytyka urbanistyczna wielkich centrów handlowych realizowanych w ostanim dziesięcioleciu w Polsce i ich skutków przestrzennych dla dalszego rozwoju lub stagnacji obszarów śródmiejskich.

  • Linia LGV Rhin-Rhone
    Publikacja

    - Rok 2012

    Krytyka urbanistyczno-architektoniczna nowej linii kolei dużych prędkości we Francji - LGV Rhin-Rhone oraz zlokalizowanych na niej dwóch pozamiejskich dworców kolejowych.

  • Transportowy Węzeł Integracyjny w Tczewie
    Publikacja

    Krytyka urbanistyczno-architektoniczna prototypowego w Polsce węzła integracyjnego przy dworcu kolejowym w Tczewie, otwartego w lutym 2012 r.

  • Budynek biurowy Ka5 w Gdańsku
    Publikacja

    - Rok 2008

    Krytyka architektoniczna budynku biurowego, zrealizowanego w centrum Gdańska na rogu ul. Kartuskiej i Powstańców Warszawskich, w latach 2007- 2008, wg projektu firmy PPW FORT - Gdańsk.

  • Architektura nowych doznań
    Publikacja

    - Rok 2008

    Recenzja książki Lucyny Nyki "Od architektury cyrkulacji do urbanistycznych krajobrazów", Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2006

  • Na właściwym torze - przyszłość kolei w Polsce. Perspektywy - raport specjalny
    Publikacja

    - Rok 2008

    Zalecenia przekształceń dworców kolejowych PKP w świetle europejskich rozwiązań architektonicznych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień podnoszenia jakości oferowanych usług dla podróżnych.

  • Konieczna jest wspólna wizja przestrzenna
    Publikacja

    - Rok 2008

    Wytyczne architektoniczne przekształceń dworców kolejowych PKP z uwzględnieniem ich komercjalizacji, unifikacji oraz podniesienia jakości usług dla podróżnych.

  • Wizja dla Łodzi : kiedy brakuje pomysłu
    Publikacja

    - Rok 2008

    Krytyka urbanistyczno - architektoniczna projektu przebudowy śródmieścia Łodzi w rejonie dworca Łódź Fabryczna autorstwa Roba Kriera.

  • Park naukowo-technologiczny w Gdyni
    Publikacja

    - Rok 2008

    Krytyka architektoniczna Pomorskiego Parku Naukowo - Technologicznego w Gdyni (PPNT), powstałego na bazie przebudowanych obiektów zajezdni autobusowej w latach 2003- 2006.

  • Miasto bez samochodu utopią zrównoważonego rozwoju.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Od początku lat dziewięćdziesiątych w Europie Zachodniej trwają prace planistyczne i wdrożeniowe nad ograniczeniem rozwoju komunikacji indywidualnej. Realizowana jest polityka zdecentralizowanej koncentracji struktur miejskich, oparta w głównej mierze na rozbudowie dróg w zakresie przebudowy i usprawniania istniejącego systemu, budowy obejść osiedli, realizacji brakujących obwodnic, wprowadzaniu stref uspokojonego ruchu, likwidacji...

  • Z rozmachem.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W dniach 10-11 września br. Urząd Miasta Stołecznego Warszawy - Biuro Strategii Rozwoju i Integracji Europejskiej przy współpracy polskich i europejskich instytucji zorganizował międzynarodową konferencję pt. "Rewitalizacja substancji mieszkaniowej, społecznej i gospodarczej - kreowanie projektów społecznych, kulturalnych i turystycznych w zdegradowanych obszarach miejskich i poprzemysłowych". Omawiano europejskie przykłady pozytywnych...

  • Przestrzenie podróży.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W całej Europie obserwuje się renesans kolei jako szybkiego środka komunikacji publicznej. Dzięki przebudowie linii kolejowych, łącznie z przenoszeniem ich pod ziemię, uzyskuje się cenne tereny śródmiejskie. Realizowane są projekty modernizacji licznych dworców kolejowych oraz budowy nowych. Dworce odzyskują rangę wielkich węzłów integracyjnych. Powstają megastruktury przypominające hipermarkety albo multikina. Główna funkcja zespołu...

  • Rewitalizacja śródmiejskich terenów poprzemysłowych jako szansa odnowy miast polskich.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Rewitalizacja terenów poprzemysłowych może przynieść zyski ze sprzedaży lub dzierżawy tych terenów po odjęciu kosztów wstępnych tj. rekultywacji, uzbrojenia terenu, zarządzania procesem transformacji. Może ożywić lokalny rynek pracy, uaktywnić rynek nieruchomościami, zapobiec degradacji terenów oraz okolic do nich przylegających, wpłynąć na ogólny rozwój śródmieścia i całego miasta, ochronić cenne zabytki i zespoły przemysłowe,...

  • Przestrzeń podróży - nowa forma przestrzeni publicznej.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W toku burzliwych dyskusji na temat urbanistyki wyłoniono nowe przestrzenie publiczne, traktowane dotychczas jako "nie-przestrzenie". Współczesne zjawiska związane z globalizacją wytworzyły kolejne, ważne miejsca w krajobrazie: skrzyżowania autostrad i szybkich kolei międzyregionalnych, wielkie lotniska i komunikacyjne węzły integracyjne. Według antropologów przestrzenie te są ważniejsze we współczesnym świecie biznesu niż tradycyjne...

  • Nowe oblicze kolei.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W Europie obserwuje się renesans kolei jako szybkiego środka komunikacji publicznej. Realizowane są projekty nowych linii kolejowych i dworców kolejowych na obszarach podmiejskich oraz modernizacji licznych dworców śródmiejskich. W wyniku upadku tradycyjnego przemysłu wokół terenów kolejowych pojawiły się liczne nieużytki miejskie. Ich potencjał terenowy jest szczególnie istotny w obliczu przeinwestowania terenów śródmiejskich.

  • "Mity i utopie rewitalizacji.
    Publikacja

    - Rok 2004

    We wszystkich miastach europejskich obserwuje się obecnie procesy dezurbanizacji i suburbanizacji. Zmniejsza się też populacja. Jest to punkt zwrotny w rozwoju cywilizacji. Przez ostatnie 150 lat obszary zurbanizowane wchłaniały środowisko naturalne, obecnie obszary zurbanizowane będą na powrót wchłaniane przez środowisko naturalne. W związku z powyższymi zjawiskami coraz uważniej należy wybierać projekty flagowe, stanowiące katalizatory...

  • Nieformalne załączniki do planów miejscowych.
    Publikacja

    - Rok 2002

    W planowaniu przestrzennym należy oczekiwać wzrostu znaczenia opracowań pozaustawowych. Wraz ze społecznym wzrostem świadomości planistycznej pojawiać się będą coraz większe przeszkody prawne w szybkim przeprowadzaniu procedur planów miejscowych. Opracowania wykonywane na konfliktogennych obszarach będą wymagały coraz więcej czasu oraz zaangażowania planistów i władz miejskich. Tworzenie nieformalnych załączników w znaczny...

  • Prawo planistyczne w kształtowaniu przestrzeni publicznych.

    Realizacja polityki przestrzennej miast realizuje się na podstawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Na podstawie wytycznych tego dokumentu prawa lokalnego dopuszcza się realizacje poszczególnych budynków. Współgranie form dające obiektywne wrażenie harmonii przestrzennej jest tym co określamy jakością przestrzeni publicznej. Trafność zapisów planów miejscowych tworzy ramy organizujące działalność poszczególnych...

  • Tendencje kształtowania przestrzeni publicznych końca XX wieku.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Wielkie miasto nie jest już znaną i spójną przestrzenią, ale zbiorem interesujących punktów, do których dociera się komunikacyjnymi korytarzami poprzez ''puste'' obszary. Przestrzeń miasta zachowuje więc swoją ciągłość jedynie na planie urbanistycznym. W związku z powyższym coraz częściej obserwuje się zjawiska samoistnego lub planowanego tworzenia się wielocentrycznych miast metropolitalnych. Wokół historycznie ukształtowanego...

  • Nowoczesne strefy przemysłowe jako instrument pobudzania rozwoju lokalnego.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Podstawowymi narzędziami wspierającymi budowę stref przemysłowych są przepisy prawne w postaci ustaw i rozporządzeń systemowych, określających sposób przeprowadzania programów, ich finansowanie z budżetu państwa, województwa, gminy lub inwestora strategicznego oraz formę kontroli nad przebiegiem poszczególnych etapów procesu. Innymi dokumentami prawnymi winny być: studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego...

  • Inwestycje kolejowe w świetle polskiego prawa
    Publikacja

    - Rok 2007

    Przeprowadzona analiza aktów prawnych daje mocno zagmatwany obraz stanu, w jakim muszą się poruszać podmioty przystępujące do inwestycji na terenach kolejowych i w ich sąsiedztwie. Dotychczas nie istnieje w Polsce czysty, zhierarchizowany układ dokumentów planistycznych od najwyższego do najniższego rzędu, mający bezpośrednie przełożenie na decyzje lokalizacyjne dla inwestycji ponadlokalnych lub na ochronę rezerw komunikacyjnych...

  • Wizja bez programu - gdańska Droga do Wolności
    Publikacja

    - Rok 2005

    W dniach 2-3 sierpnia 2005r. odbyło się w Gdańskim Dworze Artusa Międzynarodowe Seminarium pt. "Europejskie Centrum Solidarności", zorganizowane przez Prezydenta RP Lecha Wałęsę i Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza. Celem seminarium było zaprezentowanie przez zaproszonych z Europy architektów różnorodnych wizji urbanistyczno - architektonicznych Gdańskiej Drogi do Wolności. Wizje te będą stanowić inspiracje dla organizatorów...

  • Koszary po rewitalizacji - Park Chasse w Bredzie
    Publikacja

    - Rok 2005

    Pojawianie się terenów powojskowych jest bardzo niekorzystne dla struktury miasta. Omawiane obszary dla większości mieszkańców kojarzą się z "zamkniętymi miastami", dostępnymi jedynie dla niewielkiej grupy osób. Tereny te pozostają nadal nieznane wkrótce po zaniku pierwotnej funkcji. Dlatego też bardzo szybko są zagarniane przez nowych autsajderów: złodziei, podpalaczy, bezdomnych, pijaków... W świetle powyższych zjawisk samorządy...

  • Przestrzeń publiczna w świetle prawa planistycznego

    Zasady kształtowania przestrzeni publicznej nie są w Polsce regulowane w bezpośredni sposób przepisami prawa planistycznego. Ustawa z roku 2005 wprowadza wiele zmian do przepisów, kóre nie zabezpieczają euroejskich standartów kształtowania przestrzeni miejskiej. Nie ma jednak zakazów stosowania istniejacych przepisów zgodnie z wiedzą fachową na temat wspólczesnej urabnistyki jakośc przestrzenna powstaje nie poprzez mechaniczne...

  • Ferrovie ad alta velocita in Polonia
    Publikacja

    - Rok 2005

    Tranzytowe położenie Polski jest jej atutem. Do roku 2013 ma powstać sieć zmodernizowanych linii kolejowych przystosowanych do dużych prędkości. Połączą one kraj z silnymi ekonomicznie regionami starej Unii Europejskiej oraz z wielkimi rynkami zbytu w krajach byłego Związku Radzieckiego. Przy okazji przebudowy samych tras zamierza się przebudować ważniejsze dworce strategiczne: Gdynię Główną Osobową, Warszawę Centralną, Warszawę...

  • Architektoniczne hity XXI wieku - ankieta "ARCHITEKTURA - murator''
    Publikacja

    - Rok 2005

    Współczesny dworzec obsługujący pociągi dużych prędkości to nowa jakość w kształtowaniu miasta. Jest to węzeł przesiadkowy, bardziej przypominający elitarne terminale lotnicze niż dworce kolejowe dla ubogich. Nowym węzłem na mapie szybkich kolei jest Arnhem. W 1994r. przystąpiono do prac projektowych nad przebudową istniejącego dworca. Celem projektu UN Studio Van Berkel & Bos jest osiągnięcie bezpiecznych i czytelnych przestrzeni...

  • Studium kubaturowe dla Młodego Miasta - analiza rozwiązań projektowych
    Publikacja

    Artykuł dotyczy problematyki współczesnej koncepcji zabudowy obszaru Młodego Miasta, w tym analizę możliwości inwestycyjnych wynikająca z przyjętych rozwiązań planu miejscowego. Zawarto w nim m.in., sugestie dotyczące przyszłej struktury zabudowy obszaru oraz ograniczeń prawnych dla jej realizacji.

  • Instrumenty sterowania rozwojem przestrzennym na przykładzie Gdańska
    Publikacja

    - Rok 2005

    Artykuł dotyczy problemu mozliwego instrumentarium zarzadznia rozwojem przestrzennym miasta, opisanego na przykładzie Gdańska. Zawarto w nim także propozycję podstawowych strategii przestrzennych, jakich można używać w procesie sterowania rozwojem miasta w warunkach gospodarki rynkowej i w świetle zasad zrównoważonego rozwoju struktur miejskich.

wyświetlono 2426 razy