dr inż. Jacek Wachowicz
Zatrudnienie
Publikacje
Filtry
wszystkich: 25
Katalog Publikacji
Rok 2013
-
Economic Crisis, Trust and Socio-Economic Aspects of Sustainable Development
PublikacjaW artykule podjęto tematykę relacji pomiędzy kryzysem ekonomicznym i kryzysem zaufania. Omówiono elementy kreujące i destruktywne w procesie budowy zaufania w gospodarce. Przedstawiono konsekwencje wynikające z zachowań uczestników procesów ekonomicznych oraz relacje zachodzące pomiędzy statusem materialnym inwestorów, a akceptowaniem przez nich wyższego poziomu ryzyka i spadkiem zaufania do systemu ekonomicznego. Wskazano istotność...
Rok 2012
-
Czynniki wpływające na efektywność korzystania z multimedialnych serwisów internetowych przez osoby starsze
PublikacjaW artykule przedstawiono problematykę dotyczącą projektowania multimedialnych serwisów internetowych przeznaczonych dla osób starszych. Zaprezentowane ogólne zalecenia oraz praktyczne zasady dotyczące zasad projektowania różnorodnych, w tym multimedialnych, serwisów internetowych. Zidentyfikowano czynniki wpływające na efektywność korzystania z interaktywnych form współpracy z osobami starszymi. Jednocześnie wskazano na możliwość...
-
Factors disturbing Internet usage in opinion of elderly users
PublikacjaInternet became truly widespread in modern societies. This created its huge economic potential, which is widely used, especially in traditionally communication-oriented societies like USA and Scandinavian countries. This trend enables to create economic growth even despite of worldwide economic slowdown.Together with demographic changes this raise the necessity of research on how older users perceive modern, Internet-based tools...
-
Ocena dostosowania internetowych serwisów rekrutacyjnych do potrzeb osób starszych - metoda eyetracking
PublikacjaW literaturze przedmiotu większość publikacji sprowadza zagadnienie korzystania z komputera i Internetu przez osoby starsze do szukania informacji dotyczących zdrowia, nawiązywania znajomości i utrzymania kontaktu społecznego, a także wskazania roli Internetu w zapewnianiu rozrywki oraz zakupów. Kwestia pozostawania aktywnym na rynku pracy przez seniora, a tym samym korzystania przez niego z narzędzi internetowych związanych z...
-
Zachowania starszych klientów na rynku usług on-line
PublikacjaOsoby starsze stanowić będą w przyszłości stale zwiększający się rynek konsumencki. Jednocześnie stale rośnie rynek usług online. Dlatego problem korzystania osób starszych z usług on-line nabiera szczególnego znaczenia. W artykule przedstawione zostały wyniki badania sposobu korzystania z usługi pośrednictwa pracy w serwisach internetowych, uzyskane z wykorzystaniem badań okulograficznych - nagrań Gaze Plot oraz wywiadów ThinkAloud....
-
Zaufanie starszych użytkowników Internetu na tle zagrożenia wykluczeniem cyfrowym
PublikacjaGwałtowny wzrost znaczenia rynków cyfrowych oraz postępującą digitalizacją dóbr i usług przy relatywnie niskim wykorzystaniu Internetu przez osoby w wieku 50 i 60 lat wzwyż stwarza potencjalne niebezpieczeństwo ich wykluczenia cyfrowego. Zmiany demograficzne w strukturze wiekowej społeczeństw europejskich, a w tym i polskiego, powodują jednocześnie, że coraz większy odsetek ludności jest w wieku ponad 50 i 60 lat. Zmienia to proporcję...
Rok 2011
-
Możliwości zastosowania metody Kansei Engineering w projektowaniu usług on-line dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
PublikacjaW artykule przedstawiono problematykę projektowania usług on-line dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym. Zaprezentowano ogólne zalecenia oraz praktyczne zasady dotyczące ich projektowania. Wymieniono główne czynniki wpływające na efektywność wykorzystywania interaktywnych form współpracy z różnymi grupami użytkowników. Jednocześnie wskazano na możliwość przeciwdziałania problemowi wykluczenia cyfrowego poprzez zastosowanie...
Rok 2010
-
Bidirectional voting and continous voting concepts as possible use of Internet in democratic voting process
PublikacjaDemocracies need elections for choosing their authorities and governments.This process has many factors that shape today's procedures. However, the Internet is a medium that may change possibilities and elections. The main issue is concern on how changes may influence the whole democratic process. this paper shows two possible ideas - that of bidirectional voting and continous voting., and considers possible reasons for introducing...
Rok 2009
-
Towards the value-based design of on-line services
PublikacjaThe paper identifies economic factors shaping customer bahaviour in on-line services in two interrelated dimensions; (1) economic needs and requirements, relevant to expected benefits and values perceived by customers; (2) technical components, allowing technical realization of on-line services. Technical components were cathegorized into four groups, creating so-called VIPR model: Visual, Interactive, Process and Relationship-relevant...
-
Wskaźnik siły nabywczej w zmieniającym się otoczeniu walutowym firm sektora MSP podejmujących międzynarodową działalność e-commerce
PublikacjaTechnologia E-Commerce znacząco ułatwiła firmom sektora MSP możliwość zaistnienia i prowadzenia działalności na rynkach zagranicznych. Stworzyło to nowe szanse, ale wprowadziło również nowe ryzyka do działalności, w tym w zakresie zmian koniunkturalnych oraz kursów walutowych. Niniejszy tekst przedstawia koncepcję prostych wskaźników walutowych, mających na celu szybką ocenę zmian atrakcyjności rynków zagranicznych wynikających...
-
Źródła motywacji zakupowych w polskim handlu internetowym
PublikacjaW tekście autorzy przedstawiają wyniki badań czynników wpływających na dokonywanie zakupów w sprzedaży detalicznej przez Internet. Nacisk położono na czynniki wzmagające lub obniżające chęć dokonywania zakupów, szczególnie ponownych. Badaniu poddano rolę komunikacji pomiędzy sprzedawcami i nabywcami, podejmowanych czynności przed- i posprzedażnych jako przeciwstawnych dla strategii obniżania ceny.
Rok 2008
-
Human capital quality indicators for measuring regional knowledge economy advances
PublikacjaBuilding Knowledge Economies (KE) is a long-term process. However, civilizational and technological changes together with EU's Lisbon Strategy help in creating solutions that may speed up economical growth of countries and their regions. This seems to be a very important issue, as during last two centuries history shown, that wisdom and human invention and innovation are the most important factor driving economical growth. In this...
Rok 2007
-
Data gathering methods : card sorting
PublikacjaArtykuł przedstawia koncepcję, pochodzenie oraz zastosowania dla jednej z metod oceny użyteczności i budowania menu w aplikacjach informatycznych - sortowania kart. Stanowi część przeglądu dostępnych metod poprawy użyteczności.
-
Data gathering methods : review - questionnaire
PublikacjaArtykuł przedstawia koncepcję, pochodzenie oraz zastosowania dla jednej z metod oceny użyteczności - wywiadu, wraz z jego głównym narzędziem - ankietami. Stanowi część przeglądu dostępnych metod poprawy użyteczności.
Rok 2006
-
Internet payment methods in Poland
PublikacjaIn this chapter authors intended to describe wide range of aspects of the Internet payment systems. At the beginning there is briefly shown their evolution and features required for the effective payment system. Data on the popularity of different payment systems in Internet transactions links this section with description of the current state of payment systems available in Poland.
-
KM supported process improvement
PublikacjaThe corporate universe nowadays is full of change initiatives andimprovement philosophies. However,only few have proved successful enough to be integrated into regular operations a worldwide leading companies.In this context Six Sigma projects and Lean action workouts emerge as he most effective practices.In this paper we argue that there is a considerable potential to enhance them using Knowledge Management methodology and benefit...
-
Warunki rozwoju gospodarki elektronicznej a problemydotyczące informatyzacji państwa i zastosowania podpisuelektronicznego w administracji
PublikacjaW rozdziale przedstawiono problemy dotyczące informatyzacji państwai zastosowania podpisu elektronicznego w administracji, będące warunkiemrozwoju gospodarki elektronicznej.
Rok 2005
-
Finansowanie projektów IT w sektorze MSP w kontekście programów Unii Europejskiej
PublikacjaW rozdziale podjęto tematykę utworzenia Regionalnej Strategii Innowacji jako narzędzia wspomagania rozwoju gospodarki Województwa Pomorskiego. Ponadto przedstawiono działania UE dotyczące wspierania innowacyjności i wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw.
-
Internet i Electronic Commerce i jego znaczenie gospodarcze
Publikacja
Rok 2004
-
Influence of the internet and electronic commerce growth on polish small and medium enterprises. PODAĆ POLSKI TYTUŁ.
PublikacjaTechnological development in communication creates new possibilities for commercial activity . Each new medium was changing business processes . Internet does the same - implies rapid changes in every stage of commercial activity.The aim of this paper is to show that the Internet and Electronic Commerce are influencing the Small and Medium Enterprises (SMEs) development in Poland. For achieving this another issue had to be under...
-
Wpływ rozwoju Internetu i Electronic Commerce na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce.
PublikacjaProblem badawczy: zbadanie stanu świadomości oraz próba przedstawienia stanu obecnego wykorzystania nowych technologii, perspektyw rozwoju rynku oraz wzajemnego wpływu na siebie przemian technologicznych związanych z wprowadzeniem w sektorze MSP technologii internetowych oraz wejściem firm sektora MSP na nowo tworzony rynek Electronic Commerce. Cele pracy: zbadanie wpływu, jaki Electronic Commerce oraz Internet wywiera na działalność...
Rok 2003
-
Internet a nowoczesna administracja publiczna.
Publikacja...
-
Zarządzanie wiedzą w sieciach korporacyjnych
Publikacja...
Rok 2002
-
Czynniki wpływające na szybkość upowszechniania się telepracy w polskiej perspektywie
PublikacjaTelepraca staje się coraz bardziej popularna. Jednak szybkość jej upow-szechniania zależy od wielu czynników, takich jak: technologiczne, psycho-logiczne czy organizacyjne. Ważkim problemem staje się kwestia zaufaniamiędzy partnerami. Dodatkowo jest powstrzymywana w Polsce przez słabą inf- rastrukturę teleinformatyczną. Mimo to widać, że jest ona bardzo dynamicz-nie rozwijającą się dziedziną.
-
Electronic commerce - główne czynniki wzrostu i bariery na rynku światowym i w Polsce.
PublikacjaW pracy wskazano na główne czynniki wzrostu Electronic Commerce. Ukazano bariery, które dzięki jego wykorzystaniu mogą zostać przezwyciężone oraz wskazano na nowo powstający rynek informacji. Pokazano szanse wynikające z zastosowania technologii EC, jak również bariery ich stosowania, ze szczególnym uwzględnieniem warunków polskich.
wyświetlono 933 razy