Karol Tyszkowski - Profil naukowy - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Wybrane publikacje

  • The influence of settable parameters of switching gasoline/LPG on exhaust toxic emissions

    - Combustion Engines - Rok 2017

    The main objective of the studies shown in the paper was to develop a proper strategy for settable parameters of ECU to decrease total emission of toxic components in composition of exhaust during a cold start phase. The experimental research has been performed for engine running at idle and for engine running on the chassis dynamometer (performing European Driving Test NEDC).

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Dobór parametrów platformy załadowczo-rozładunkowej

    Artykuł opisuje propozycję zastosowania pneumatycznego mechanizmu napędowego windy załadowczej zasilanej sprężonym powietrzem z układu hamulcowego samochodu ciężarowego. Autorzy starają się określić moc poszczególnych urządzeń napędu. W tym celu wykonano symulację komputerową ruchu platformy windy, na podstawie której określono momenty jakie muszą wytworzyć silniki pneumatyczne. Obliczono czasy opadania i podnoszenia platformy.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • An application for a new type of pneumatic engine concept

    - Rok 2017

    Heavy trucks are often equipped with loading and unloading systems like dock levellers with swing lip or telescopic lip. Most of these devices require hydro-electrical energy supply systems (eg. the pump that presses the working substance to the actuators must be propelled by electric engine.) The space taken by pump with electric engine can be reduced on condition that a new type of pneumatic drive will be considered. It is possible...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 974 razy