Kazimierz Gwizdała - Profil naukowy - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Kontakt

Wybrane publikacje

  • Mechanical Properties of a Dike Formed from a Soil-ash Composite

    The paper presents the research results on application of composite soils for dike construction. The composite soil is produced by mixing bottom ash (by-product of energetics) with dredged material (sand) taken from the mouth of The Vistula river. The optimum composite for dike core was chosen with respect to mechanical parameters: high internal friction angle, good compaction and reduced hydraulic conductivity. The test dike was...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • INFLUENCE OF TIME ON THE BEARING CAPACITY OF PRECAST PILES

    One of the most popular types of foundations in layered subsoil with very differentiated soil shear strengths are precast piles. One of the reasons is a fact that we can well control the driving process during the installation of these piles. The principles of the assessment of bearing capacity and settlements of the piles given by Eurocode 7, concentrate on two main methods, i.e. Static Pile Load Tests (SPLT) and Dynamic Driving...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • ECOLOGY OR ECONOMICS? THE ASPECT DETERMINING THE USE OF DISPLACEMENT PILES FOR THE FOUNDATIONS OF BRIDGE STRUCTURES

    W ostatnich latach rzadko wykonuje się pale wiercone o bardzo dużych średnicach ze względu na: wymagany sprzęt, transport wydobytego urobku gruntowego, duże ilości stali zbrojeniowej. Konstrukcje inżynierskie na autostradzie A-1, na drodze ekspresowej S-7 i Obwodnicy Południowej Gdańska posadowiono na palach prefabrykowanych. Fundamenty największych mostów na autostradzie A-1 zbudowano na palach Vibro i Franki. W artykule zwrócono...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Uzyskane stopnie/tytuły naukowe

wyświetlono 935 razy