prof. dr hab. inż. Krzysztof Wilde
Zatrudnienie
- Rektor w Politechnika Gdańska
- Profesor w Katedra Wytrzymałości Materiałów
Słowa kluczowe Pomoc
Publikacje
Filtry
wszystkich: 261
Katalog Publikacji
Rok 2023
-
Finite element modeling of plastic hinges based on ductility demand-capacity method using nonlinear material for dynamic analysis
PublikacjaThe article discusses modeling plastic hinges in reinforced concrete interme-diate supports using finite elements methods. The ductility demand-capacitymethod was used to determine the geometrical parameters of cross-section plas-ticization zones, their ability to move and rotate, as well as their ductility. Dueto the varied geometry and stiffness of the supports and their nonlinear behav-ior under dynamic load, this method was...
-
Odpowiedź na Kilka uwag do artykułu nt. Mostu Uniwersyteckiego w Bydgoszczy
PublikacjaW materiale zawarto odpowiedź do artykułu "Kilka uwag do artykułu nt. Mostu Uniwersyteckiego w Bydgoszczy" opublikowanego w ne 1/2023 czasopisma "Mosty" na str. 8.
-
Przegląd aplikacji zużytych łopat turbin wiatrowych na potrzeby budownictwa infrastrukturalnego
PublikacjaArtykuł zawiera przedstawienie aktualnego stanu wiedzy na temat recyklingu i ponownego użycia łopat wirników turbin wiatrowych na potrzeby budownictwa infrastrukturalnego. Poruszana problematyka stała się w ostatnim czasie bardzo istotna, a prognozy i statystyki pokazują, że najbliższe lata, będące jednocześnie okresem intensywnego rozwoju energetyki wiatrowej, będą jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wymagały opracowania metody...
Rok 2022
-
FEM and experimental investigations of concrete temperature field in the massive stemwall of the bridge abutment
PublikacjaThe paper deals with the prediction of early-age concrete temperature of cast-in-place stemwall of the bridge abutment. The considered object is an arch bridge located in Gda´nsk. In the case of massive structures, it is particularly important to not exceed the temperature difference between the core and the concrete surface. Too high temperature gradient generates an increase in thermal stresses, what could be the reason of exceeding...
-
Influence of a Lighting Column in the Working Width of a W-Beam Barrier on TB51 Crash Test
PublikacjaRoad equipment, such as, e.g., road safety barriers and lighting columns, are subject to certification according to the EN1317 standard to be allowed for use on European roads. In engineering practice, due to the terrain conditions, there are cases where other road equipment is installed within the working width of road safety barriers. Such situations are not considered during the certification process. Hence, the aim of this...
-
SOLUTIONS OF THE INTERMEDIATE SUPPORT STRUC- TURES OF THE NORTHERN MARMARA HIGHWAY (ISTAN- BUL’S RING ROAD) IN THE CONTEXT OF SEISMIC ACTIVITY
PublikacjaIn 2014–2018, as a result of the expansion of the city of Istanbul in Turkey, a project was imple- mented consisting of building a northern ring road, called the Northern Marmara Highway. The concept of the structural design of the ring road’s intermediate supports aims at constructing sup- ports that according to the TURKISH DLH 2008 standard must comply with the design require- ments for the three calculated earthquake insensitivity...
-
Zaawansowane studium stref zakotwienia systemu podwieszenia Mostu Uniwersyteckiego w Bydgoszczy, cz.I
PublikacjaOpisany w artykule problem dotyczy skutków nadmiernych deformacji stref zakotwienia odciągów linowych, które stwierdzono w pomoście mostu Uniwersyteckiego w Bydgoszczy. Mimo, że most był w eksploatacji przez siedem lat, deformacje zostały zakwalifikowane jako niebezpieczny objaw niedostatecznej nośności tego elementu konstrukcji. Tym samym most został zamknięty dla ruchu. Celem artykułu jest przedstawienie zaawansowanego podejścia...
Rok 2021
-
Nondestructive methods complemented by FEM calculations in diagnostics of cracks in bridge approach pavement
PublikacjaNondestructive methods of road pavement diagnostics are an alternative to traditional approach to pavement failure investigation. The article presents a detailed multidisciplinary inspection carried out using ground-penetrating radar (GPR), laser scanning technology and finite element method (FEM) calculations. It was done in order to assess the factors that contributed to occurrence of premature cracks of a bridge approach pavement....
-
On analysis of double-impact test of 1500-kg vehicle into w-beam guardrail system
PublikacjaEvery day on roads many scenarios of accidents may occur. One of the measures to minimize their consequences is road safety barriers. Finite Element analyses are being increasingly used to support the physical testing of these devices. The paper addresses the issue of a secondary impact into the previously damaged w-beam guardrail system. This situation belongs to one of the most dangerous which can happen on roads and may cause...
-
Repeated Projectile Impact Tests on Multi-Layered FibrousCementitious Composites
PublikacjaThis research aims to experimentally evaluate the behaviour of multi-layered fibrous cementitious composites withintermediate Glass Fibre Meshes (GFM) under repeated projectile load. The impact load was subjected through a convexedge projectile needle at a low velocity on cylindrical specimens of three-layered fibrous cementitious composites, whichhave two different steel fibre distributions. In series A mixtures, a constant steel...
-
Wpływ temperatury na zależność pomiędzy wytrzymałością zapraw na ściskanie a ilością wydzielonego ciepła hydratacji
PublikacjaPomiar szybkości oraz ilości wydzielonego ciepła za pomocą kalorymetru izotermicznego stanowi precyzyjne narzędzie do oceny kinetyki hydratacji kompozytów cementowych: zaczynów, zapraw i betonów. Szereg badań naukowych wskazuje, że ilość wydzielonego ciepła pozostaje w korelacji z wytrzymałością na ściskanie w zależności od czasu dojrzewania. W pracy przedstawiono wyniki badań kalorymetrycznych i wytrzymałościowych zaprawy na bazie...
Rok 2020
-
Dynamic Response of the Suspended on a Single Cable Footbridge
PublikacjaThe article presents numerical simulations, dynamic in situ load tests and a structural health monitoring (SHM) system installed in a suspended on a single cable footbridge. Numerical simulations performed prior to construction indicated the possibility of structural dynamics problems, finally confirmed in the course of dynamic test loading. In the dynamic load course the bridge deck developed vibrations displaying accelerations...
-
Dynamic Tests and Technical Monitoring of a Novel Sandwich Footbridge
PublikacjaA novel sandwich composite footbridge is described in this paper, for the first time after it has been put into operation over the Radunia River in the Pruszcz Gdański municipality. This paper presents results of dynamic tests and describes technical monitoring of the footbridge. The dynamic tests were conducted to estimate pedestrian comfort and were compared with the ones from numerical simulations made in the environment of...
-
Measurements of displacement and acceleration of the railway bridge at km 333-254 of the Vilnius - Klaipeda railway line
PublikacjaThe purpose of this work is to perform a report of static and dynamic test realized on the bridge at km 333-254 of the Vilnius - Klaipeda railway line over the Salantas River in Kūlupėnų.
-
Prediction of cast-in-place concrete strength of the extradosed bridge deck based on temperature monitoring and numerical simulations
PublikacjaThe work is devoted to the implementation of a monitoring system for high performance concrete embedded in the span of an extradosed bridge deck using a modified maturity method augmented by numerical simulations conducted by the authors’ FEM code. The paper presents all research stages of bridge construction and considers the conclusions drawn from the results of laboratory tests, field measurements, and numerical calculations....
-
The role of numerical tests in assessing road restraint system functionality
PublikacjaKey to understanding the needs and building road infrastructure management tools to prevent and mitigate run-off-road accidents is to identify hazards and their sources which are a result of wrong design, construction, and installation of road restraint systems. Building such tools requires advanced studies with field tests, simulations and models to demonstrate the effects of selected parameters on road user safety. The research...
Rok 2019
-
Assessment of dynamic characteristics of thin cylindrical sandwich panels with magnetorheological core
PublikacjaBased on the equivalent single-layer linear theory for laminated shells, free and forced vibrations of thin cylindrical sandwich panels with magnetorheological core are studied. Five variants of available magnetorheological elastomers differing in their composition and physical properties are considered for smart viscoelastic core. Coupled differential equations in terms of displacements based on the generalized kinematic hypotheses...
-
Badania diagnostyczne posadzki w Bazylice św. Mikołaja w Gdańsku
PublikacjaZmiany warunków otoczenia obiektów zabytkowych, do których można zaliczyć industrializację otoczenia, ruch pojazdów mechanicznych, zanieczyszczenie środowiska oraz okresowe zmiany poziomu wód gruntowych, mają niejednokrotnie negatywny wpływ na ich stan techniczny. W przypadku pojawienia się pierwszych oznak uszkodzeń elementów konstrukcyjnych lub wykończeniowych, ocena wpływu poszczególnych czynników jest utrudniona, w szczególności,...
-
Badania systemów powstrzymujących pojazd przed wypadnięciem z drogi - cz. I
PublikacjaTransportation systems are designed and used so as to effectively and safely relocate people, goods and services. Despite this there are numerous hazards that disrupt or damage these systems. Risks such as extreme weather conditions, terrorist threats, landsliders or earthquakes are difficult to predict, manage and mitigate. One of the hazards for transportation systems are accidents, and their impact on the transport functioning...
-
Badania systemów powstrzymujących pojazd przed wypadnięciem z drogi - cz. II
PublikacjaW artykule zaprezentowana została tematyka systemów powstrzymujących pojazd przed wypadnięciem z drogi. Podczas codziennego użytkowania dróg występuje szereg zagrożeń, które wpływają na bezpieczeństwo. Badanie, identyfikacja i klasyfikacja zagrożeń stanowią istotny element utrzymania dróg. Artykuł stanowi drugą część podjętej problematyki. Pierwsza została opublikowana w magazynie Mosty nr 3-4/19 str. 66-68.
-
Diagnostics and monitoring of the longest span extradosed bridge in Europe
PublikacjaThe article presents complex diagnostic procedures applied for the purpose of behavior analysis of the extradosed bridge with the longest span in Europe that was built in 2018 in Poland. The system of health monitoring was used to: register internal forces in temporary supports, monitor concrete bonding, perform in situ diagnostics and operation tests. The bridge is a continuous four-span structure with spans theoretical lengths...
-
Effect of coarse grain aggregate on strength parameters of two-stage concrete
Publikacja. Two-stage concrete (TSC) is a special type of concrete that the method of its construction and implementation is different from conventional one. In TSC, coarse aggregate particles are first placed in the formwork and voids between them are subsequently injected with a special cementations mixture. TSC has been successfully used in many applications, such as underwater construction, casting concrete sections congested with reinforcement...
-
Estimation of wind pressure acting on the new palm house in Gdansk
PublikacjaThis paper deals with the problem of numerical simulations of wind loads acting on a Palm House with complex geometry. Flow simulations with aid of computational fluid dynamics procedures have been performed to check if the pressure distributions for the structure are greater than those calculated using the standard design codes with assumption that the Palm House horizontal cross sections are described by smooth cylinders.
-
Experimental and numerical analysis of the modified TB32 crash tests of the cable barrier system
PublikacjaRoad restraint systems, including safety barriers, are one of the means used to improve road safety. Currently, they can be allowed to general use after passing the specific crash tests. However, it is always important and desirable to evaluate their performance under various realistic conditions, which can happen on the roads. In this study, the behaviour of the cable barrier system in impact conditions different than assumed...
-
Improvement of the load capacity of the road overpass as a result of repairs after breakage caused by vehicle impacts
PublikacjaDamage of spans of the overpass caused by impact of underpassing vehicles are a frequent case. Objects that use prefabricated load-bearing elements that are not designed for such impacts are particularly exposed. After impact, such parts suffer extensive damage that need repair. Taking advantages of this recovery actions it is worth to perform strengthening that will protect object against possible future impacts. In this study...
-
Innovative Research Into Road Restraint Systems
PublikacjaKey to understanding the needs and building road infrastructure management tools to prevent and mitigate run-off-road accidents is to identify hazards and their sources which are a result of wrong design, construction, installation and maintenance of road restraint systems [1]. Building such tools requires advanced studies with field tests, simulations and models to demonstrate the effects of selected parameters on road user safety...
-
LS-DYNA simulations of the impacts of a 38-ton Heavy Goods Vehicle into a road cable barrier
PublikacjaNowadays, more and more attention is being paid to safety on roads and motorways. It is due to the continuous development of road and motorway network and a significant increase of the number of vehicles on roads. To meet the expectations of improving road safety in Poland, the Road Innovations Development (RID) research programme was implemented in 2016. The aim of the RID 3A - Road Safety Equipment (RoSE) project is a comprehensive...
-
Maturity curve for estimating the in-place strength of high performance concrete
PublikacjaThe paper presents the maturity curve for estimating the in-place early-age compressive strength of concrete. The development of appropriate maturity curve is a complex process. It is important to correctly determine the datum temperature and activation energy, which can be obtained in mortar tests. This paper describes an investigation of the accuracy of the maturity method to estimate the strength when different way to rate constant...
-
Non-Destructive Testing of a Sport Tribune under Synchronized Crowd-Induced Excitation Using Vibration Analysis
PublikacjaThis paper presents the concept of repairing the stand of a motorbike speedway stadium. The synchronized dancing of fans cheering during a meeting brought the stand into excessive resonance. The main goal of this research was to propose a method for the structural tuning of stadium stands. Non-destructive testing by vibration methods was conducted on a selected stand segment, the structure of which recurred on the remaining stadium...
-
Numerical Analysis of TB32 Crash Tests for 4-cable Guardrail Barrier System Installed on the Horizontal Convex Curves of Road
PublikacjaHorizontal curves are one of the elements of road infrastructure where statistically a relatively high number of accidents have been reported. In the last ten years in Poland approx. 10% of all road accidents happened on horizontal curves of roads and was responsible for approx. 14% of all fatalities on Polish roads. Thus, this issue is important and requires extensive research and proper road safety treatments. One possible measure...
-
ON ESTIMATION OF OCCUPANT SAFETY IN VEHICULAR CRASHES INTO ROADSIDE OBSTACLES USING NON-LINEAR DYNAMIC ANALYSIS
PublikacjaThe article describes a comparison of two general methods of occupants safety estimation based on a numerical examples. The so-called direct method is mainly based on the Head Injury Criterion of a crash test dummy in a vehicle with passive safety system while the indirect method uses a European standards approach to estimate impact severity level. Numerical simulations in LS-DYNA have been conducted.
-
Opinia techniczna dotycząca oceny kierunku dzxiałań ratunkowych w Bazylice pw. Świętego Mikołaja zlokalizowanej w Gdańsku przy ulicy Świętojańskiej 72 w aspekcie zdarzenia losowego polegającego na uszkodzeniu sklepień południowej nawy bocznej
PublikacjaW opracowanej Opinii technicznej przeprwadzono Analizę poprawności działań inżynierskich prowadzonych w celu ograniczenia możliwości wystąpienia katastrofy budowlanej w obszarze Bazyliki pw. Świętego Mikołaja w Gdańsku
-
Pomiary georadarowe posadzki w Bazylice pw. Świętego Mikołaja w Gdańsku
PublikacjaCelem opracowania są badania diagnostyczne posadzki kościoła w poszukiwaniu pustek powietrznych w konstrukcji podłogi. Badania przeprowadzono przy użyciu metody georadarowej. Przeanalizowano oraz przedstawiono szczegółowe skany georadarowe powierzchni posadzki. Jako uzupełnienie badań georadarowych, w wybranych miejscach zastosowano metodę ultradźwiękową.
-
Production of self-compacting concrete using limestone powder
PublikacjaAlthough there are visible signs of its gradual acceptance in North Africa through its limited use in construction, Libya has yet to explore the feasibility and applicability of self-compacting concrete (SCC) in new construction. The current study revolves around SCC made of locally available materials and the harsh environmental conditions. This paper deals with the investigation into the effect of the water to powder ratio and...
-
Safety assessment of a concrete viaduct damaged by vehicle impact and an evaluation of the repair
PublikacjaDamage to lower parts of viaducts caused by impact from under-passing high vehicles is relatively frequent. One such incident, in which a viaduct was damaged by the impact from a truck with an improperly assembled hydraulic crane, is considered in this work. The analysis is based on a detailed object damage evaluation, 3D laser scanning, and numerical simulations. The aim of the study is to accurately model the vehicle impact into...
-
Self-compacting grout to produce two-stage concrete
PublikacjaTraditional concrete (TC) is primarily composed...
-
Self-compacting grout to produce two-stage concrete
PublikacjaTraditional concrete (TC) is primarily composed of a mixture of cement, fine and coarse aggregates, and water. TC is made by mixing together all the components before placing them. Using non-traditional concrete (two-stage concrete) to solve and to eliminate the problem of the aggregate segregation which appears in TC and in the self-compacting concrete. Two-stage concrete (TSC) consists of two main components, namely the grout...
-
The effects of vehicle restraint systems on road safety
PublikacjaKey to understanding the needs and tools of road infrastructure management for preventing run-off-road crashes or minimising their consequences, is to identify the hazads and sources of hazards caused by wrong or improper use of road safety devices and identify errors in the desifn, structure, construction and operation of road safety devices. Studying such an extended scope of the problem required fieldwork and surveys with road...
-
Wykonanie ekspertyzy technicznej Stadionu Miejskiego w Białymstoku. Część I. Praca konstrukcji żelbetowej obiektu pod kątem poprawności działania dylatacji na skutek oddziaływań termicznych
PublikacjaCelem opracowania jest analiza przyczyn uszkodzeń, w szczególności spękania masy wypełniającej szczeliny dylatacyjne, które wystąpiły na obiekcie Stadionu Miejskiego w Białymstoku, wykonanej w ramach inwestycji realizowanej przez OHL: ,,Budowa Stadionu Piłkarskiego w regionie północno – wschodniej Polski wraz z zapleczem treningowym”. Zakres opracowania obejmuje: 1) analizę dokumentacji archiwalnej udostępnionej przez Zamawiającego, 2)...
-
Wykonanie ekspertyzy technicznej Stadionu Miejskiego w Białymstoku. Część II. Analiza konstrukcji żelbetowej płyty jezdnej estakady na poziomie „+1”
PublikacjaPrzedmiotem opracowania jest konstrukcja żelbetowej płyty jezdnej estakady przyległej do krótszego boku korpusu Stadionu Piłkarskiego w Białymstoku, wykonanego w ramach inwestycji realizowanej przez OHL: ,,Budowa Stadionu Piłkarskiego w regionie północno – wschodniej Polski wraz z zapleczem treningowym”. Celem opracowania jest analiza przyczyn występowania wad i uszkodzeń estakady, w szczególności spękania masy wypełniającej szczeliny...
-
ZAAWANSOWANE SYMULACJE NUMERYCZNE MES DYNAMIKI MOSTÓW Z WYKORZYSTANIEM PROCEDURY EXPLICITE
PublikacjaDostęp do mocy obliczeniowej superkomputerów oraz możliwość wykorzystania nowoczesnych systemów, np. takich jak Ls-Dyna, pozwala na uzyskanie niezwykle szczegółowych rozwiązań bardzo skomplikowanych problemów inżynierskich. Zagadnienia te dotyczą zakresu statyki/stateczności jak i dynamiki dla rozbudowanych układów konstrukcyjnych zarówno w zakresie nieliniowości materiałowej jak i geometrycznej. Uzyskanie wiarygodnych wyników...
Rok 2018
-
Analiza przyczyn powstawania uszkodzeń na gzymsach obiektu GM 1-2 wykonanego w ramach zadania „Budowa drogi publicznej drogowej trasy średnicowej Katowice - Gliwice, część „zachód" od ul. Baildona w Gliwicach do terenu miasta Zabrze od km 4+037,37 do km 5+320,00 (odcinek nr G2/4)", roboty gwarancyjne
PublikacjaCelem opracowania jest określenie przyczyn powstania uszkodzeń (zarysowania i zacieki) na gzymsach obiektu GM1-2 wykonanego w ramach zadania „Budowa drogi publicznej drogowej trasy średnicowej Katowice - Gliwice, część „zachód" od ul. Baildona w Gliwicach do terenu miasta Zabrze od km 4+037,37 do km 5+320,00 (odcinek nr G2/4)".
-
Analiza wpływu zerwania kabla sprężenia zewnętrznego estakady wschodniej E5 w ciągu drogi krajowej nr 25 Trasy Bursztynowej w Koninie na nośność konstrukcji
PublikacjaCelem opracowania jest analiza wpływu zerwania kabla sprężenia zewnętrznego estakady wschodniej E5 w ciągu drogi krajowej nr 25 Trasy Bursztynowej w Koninie na nośność konstrukcji.
-
BADANIA ODBIOROWE KOMPOZYTOWEJ KŁADKI NAD KANAŁEM RADUNI W PRUSZCZU GDAŃSKIM
PublikacjaW pracy przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych podczas próby obciążeniowej kładki kompozytowej GFRP w Pruszczu Gdańskim. Badania obejmowały zarówno testy statyczne, jak i dynamiczne. Uzyskane wyniki wskazują na większą niż teoretycznie oczekiwaną sztywność przestrzenną konstrukcji. Wszystkie pomierzone parametry struktury były lepsze podczas pomiarów in-situ, niż wykazały analizy numeryczne.
-
Badania odbiorowe obiektu gruntowo-powłokowego rekordowej rozpiętości
PublikacjaMosty o konstrukcji gruntowo-powłokowej są atrakcyjne, m.in. ze względu na specyficzne walory architektoniczne. Wiadukt tego typu został wzniesiony między innymi w ciągu drogi krajowej nr 16 Grudziądz - Olsztyn na obwodnicy Ostródy. Charakteryzuje się on unikalnym rozmiarem, niespotykanym dla tego typu konstrukcji. W artykule zaprezentowano wybrane wyniki powierzchniowego pomiaru przemieszczeń 3D z wykorzystaniem skanera laserowego.
-
Ekspertyza techniczna konstrukcji mostu M-33 wykonywanego w km 12+150,73 drogi S6 w ramach realizacji przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice”
PublikacjaCelem opracowania jest analiza projektu konstrukcji w jezdni prawej mostu M-33P [1] wykonywanego w km 12+150,73 drogi S-6 w ramach realizacji przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice”. Podstawą do realizacji ekspertyzy były zauważone przez przedstawicieli Wykonawcy obiektu PORR S.A. nieprawidłowości w pracy konstrukcji mostu M-33P, które pojawiły się...
-
Ekspertyza techniczna określająca przyczyny wystąpienia zarysowań w strefach dylatacji na ekranach zapory czołowej i bocznej zbiornika wodnego Nysa na rzece Nysa Kłodzka
PublikacjaCelem ekspertyzy technicznej jest określenie przyczyn wystąpienia zarysowań i pęknięć przy dylatacjach płyt żelbetowych, tworzących ekran zapory czołowej i bocznej zbiornika wodnego Nysa oraz prezentacja koncepcji naprawy.
-
Implementacja metody dojrzałości do oceny wytrzymałości betonu przęsła mostu extradosed
PublikacjaArtykuł przedstawia wybrane informacje dotyczące metody dojrzałości z odniesieniem się do niektórych dokumentów normatywnych polskich i zagranicznych. Przedstawione są także informacje o urządzeniach stosowanych in situ do oceny wczesnej wytrzymałości betonu. Praca poświęcona jest implementacji monitoringu dojrzewania betonu wysokowartościowego (C 60/75) wbudowanego w przęsło mostu extradosed z zastosowaniem metody dojrzałości....
-
KOMPOZYTOWY MOST DLA PIESZYCH OD KONCEPCJI DO WDROŻENIA
PublikacjaW pracy przedstawiono historię powstania pierwszej zaprojektowanej i wykonanej przez polski zespół jednoelementowej kładki wytworzonej w całości z kompozytów polimerowych FRP. Konsorcjum realizujące projekt tworzyli: Politechnika Gdańska (lider), Wojskowa Akademia Techniczna i firma Roma Sp. z o.o. Przedsięwzięcie, któremu nadano akronim FOBRIDGE, zostało zrealizowane dzięki dofinansowaniu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju o numerze:...
-
Load testing of a suspended footbridge in Radom (Poland)
PublikacjaThe footbridge in Radom is a suspended bridge of an interesting architectural form. The structure was de-signed for 4 kN/m2 of crowd loading. Dynamic calculations were not included in the design. The structure’s acceptance tests took place on the 14th of October 2016. The behaviour of the footbridge in static testing met the expectations. Unfortunately, as a result of dynamic tests, dangerous behaviour of the footbridge was revealed....
-
Modal properties identification of a novel sandwich footbridge – Comparison of measured dynamic response and FEA
PublikacjaA modern sandwich composite footbridge made of high-tech materials, being an example of practical application of laminated composites in civil engineering, is presented. The in situ non-destructive testing of the footbridge, aiming to identify modal properties and pedestrian comfort, is described. The measured eigenmodes and eigenfrequencies are compared with numerically estimated values. Finite element analyses of the footbridge...
-
Nadzór naukowy związany z realizacja zadania inwestycyjnego pn. ,, Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA". Audyt otwarcia
PublikacjaCelem opracowania jest weryfikacja projektu wykonawczego obiektów mostowych zaprojektowanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA" (audyt otwarcia). Zakres opracowania obejmuje: • ogólny przegląd dokumentacji, • analizę statyczno–wytrzymałościową mostu, • analizę...
-
Nadzór naukowy związany z realizacja zadania inwestycyjnego pn. ,,Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku". Audyt projektu zamiennego
PublikacjaCelem opracowania jest weryfikacja dokumentacji projektowej zadania inwestycyjnego pn. ,,Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku". Zakres opracowania obejmuje: • ogólny przegląd dokumentacji poszczególnych obiektów inżynierskich; • analizę statyczno–wytrzymałościową estakady dojazdowej w jezdni prawej; • analizę statyczno – wytrzymałościową oraz globalnej stateczności wiaduktu łukowego nad torami kolejowymi; • analizę geotechniczną przyjętych...
-
Numerical simulation of hardening of concrete plate
PublikacjaThe paper presents a theoretical formulation of concrete curing in order to predict temperature evolution and strength development. The model of heat flow is based on a well-known Fourier equation. The numerical solution is implemented by means of the Finite Difference Method. In order to verify the model, the in situ temperature measurements at the top plate of a road bridge were carried out. A high agreement between numerical...
-
Numerical simulation of the influence of the selected factors on the performance of a concrete road barrier H2/W5/B
PublikacjaThis paper discuss the influence of selected factors on the performance of a concrete road barrier H2/W5/B. Modelling techniques of a concrete road safety system were briefly discussed. Comparison to the full scale crash test results has been shown. The concrete road safety barrier has been investigated for evaluation of the overall damage after collision under various initial conditions. The failure assessment criterion has been...
-
Ocena przyczyn uszkodzeń i awarii konstrukcji kompozytowych zbiorników osadników wtórnych oczyszczalni ścieków w Iłży podczas rozruchu technologicznego
PublikacjaPrzedmiotem niniejszej opinii jest ocena przyczyn uszkodzeń i awarii konstrukcji kompozytowych zbiorników osadników wtórnych oczyszczalni ścieków w miejscowości Iłża obejmująca rozwiązania projektowe, wykonawcze i rozruch technologiczny. Opinia ma na celu określenie przyczyn awarii zbiorników kompozytowych uwzględniając założenia i rozwiązania projektowe oraz proces ich obciążenia przy rozruchu technologicznym. Zakres opinii odnosi...
-
Ocena wpływu drgań generowanych w ramach realizacji zadania „Budowa drogi S7, odc. Koszwały – Elbląg. Zadanie 2: Nowy Dwór Gdański – Elbląg” na budynek mieszkalny oraz zabudowania gospodarcze pod adresem Rychnowo Żuławskie 6.
PublikacjaCelem opracowania jest ocena poziomu oraz stopnia szkodliwości drgań przekazywanych przez grunt na budynki podczas prac związanych z zagęszczaniem warstw nowo budowanej drogi metodami wibracyjnymi. Zakres badań obejmował pomiar przyspieszeń poziomych na ścianach przyziemia obiektów.
-
On the influence of the acceleration recording time on the calculation of impact severity indexes
PublikacjaThe paper concerns with the analysis of normative requirements pertaining to experimental setup of a crash test and its numerical modelling. An overview of parameters describing the collision of a vehicle with a road restraining system is presented. A short description of a concrete road safety barrier is presented. A brief description of numerical modelling procedures for crash tests is given as well. The parametric influence...
-
Opinia techniczna dot. wiaduktu WD-113 wykonywanego w km 2+842,39 drogi S6 w ramach realizacji przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice”
PublikacjaCelem opracowania jest inwentaryzacja uszkodzeń konstrukcji wiaduktu WD-113P wykonywanego w km 2+842,76 drogi S-6 w ramach realizacji przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice” oraz ocena ich wpływu na nośność obiektu, jak również zaopiniowanie zaproponowanych działań naprawczych. Zakres opracowania obejmuje: • zapoznanie się z dokumentacją [1], • wykonanie...
-
Opinia techniczna dotycząca analizy wiatrowej, wykonanej na podstawie wyników symulacji CFD
PublikacjaCelem opracowania jest oszacowanie obciążenia środowiskowego generowanego wiatrem działającego na fasadę Zespołu Dwóch Budynków Biurowych realizowanych przez Zamawiającego na nieruchomości położonej w Gdańsku przy Al. Grunwaldzkiej 343-345. Zakres opracowania obejmuje: • analizę dokumentacji obiektu oraz sąsiadującej zabudowy pod kątem szacowania wpływu oddziaływania wiatru na budowlę; • analizę możliwości zastosowania wskazań...
-
OPINIA TECHNICZNA nr 3/PG/drogi Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w projekcie budowlanym przekopu w lokalizacji Nowy Świat - branża drogowa
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 3/PG/hydrotechnika Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w projekcie budowlanym przekopu w lokalizacji Nowy Świat - branża hydrotechniczna
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 3/PG/mosty Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w projekcie budowlanym przekopu w lokalizacji Nowy Świat - branża mostowa
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 4/PG Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Rzeczywiste przykłady falochronów z wykorzystaniem geotub oraz zalecenia do projektowania
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 5/PG/drogi Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w projekcie wykonawczym przekopu w lokalizacji Nowy Świat- branża drogowa
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 5/PG/hydrotechnika Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w projekcie wykonawczym przekopu w lokalizacji Nowy Świat -branża hydrotechniczna
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 5/PG/mosty Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w projekcie wykonawczym przekopu w lokalizacji Nowy Świat - branża mostowa
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 6/PG/mosty Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Analiza konstrukcji mostów nad śluzą po modyfikacji detalu przeciwwagi w wyniku uwag NN przedstawionych w opinii nr 5/PG/mosty.
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 7/PG/mosty Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Analiza mostu w Nowakowie po modernizacji schematu statycznego w wyniku uwag NN przedstawionych w opinii nr 5/PG/mosty
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 8/PG/mosty Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia uzupełniająca do 5/PG/mosty w zakresie mechanizmów zastosowanych na przekopie po przedstawieniu przez projektanta wyciągu z obliczeń
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 9/PG/hydrotechnika Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia uzupełniająca do 5/PG/hydrotechnika w zakresie obliczeń dot. sztucznej wyspy po uwzględnieniu uwag NN przez projektanta.
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
Opinia techniczna nt. zgodności z obowiązującymi przepisami projektu drogowego zadania „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Bielice” do węzła „Koszalin”.
PublikacjaCelem opracowania jest wykonanie opinii dotyczącej zgodności z obowiązującymi przepisami projektu drogowego zadania „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkami S11 od Węzła „Koszalin” do Węzła „Bielice”. Uwagi i rekomendacje zawarte w opinii do projektu, które powinny przyczynić się do podniesienia jakości i zoptymalizowania przyjętych rozwiązań. Ocena projektu dzieli się na ocenę ogólną odnoszącą się do podstawowych...
-
Opracowanie opinii technicznej w zakresie występowania iniektu wewnątrz wskazanych przez Zleceniodawcę kanałów kablowych mostu MA-09 w ciągu drogi S7
PublikacjaCelem opracowania jest ocena występowania iniektu wewnątrz wskazanych przez Zleceniodawcę kanałów kablowych mostu MA-09 realizowanego w ramach zadania „Budowa drogi S-7 Gdańsk (A-1) – Elbląg (S-22) odc. Koszwały (DK nr 7, W. Koszwały) - Elbląg (z węzłem Kazimierzowo) z podziałem na 2 części. Zadanie 1: Koszwały – Nowy Dwór Gdański“. Zakres opracowania obejmuje: • zapoznanie się z dokumentacją techniczną obiektu, • wizję lokalną, •...
-
Pełnienie nadzoru naukowego nad naprawą po awarii i dalszą budową konstrukcji mostu M-78. Ekspertyza techniczna
PublikacjaCelem opracowania jest szczegółowa analiza mostu M-78 wykonywanego w ramach zadania „Projekt i budowa drogi ekspresowej S-6 na odcinku od węzła „Kołobrzeg Zachód" /bez węzła/ węzeł „Ustronie Morskie" /z węzłem/ oraz „Budowa obwodnicy m. Kołobrzeg w ciągu drogi krajowej nr 11” ”. Opracowanie w sposób szczegółowy przedstawia prace zrealizowane na potrzeby wydanych opinii technicznych w trakcie realizacji mostu. Zakres opracowania...
-
Studying road restraint systems to develop new guidelines
PublikacjaThe paper will present a proposed approach to such work along with preliminary results of numerical studies for selected problems using road safety devices such as safety barriers on horizontal curves, the effect of kerbs on bridges or the location of obstacles within the barrier’s working width. The paper will discuss assumptions to a methodology of numerical models, calculations and automated processing of data to help with assessing...
-
Symulacje numeryczne jako wsparcie badania właściwości barier ochronnych
PublikacjaArtykuł przedstawia możliwości wykorzystania symulacji numerycznych do badań efektywności urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w aspekcie sposobów ich konfgurowania. Obecnie w celu dopuszczenia do stosowania bariery ochronne muszą przejść specjalistyczne testy zderzeniowe. Ze względu na wysoki koszt tych badań coraz częściej producenci barier oraz inne podmioty odpowiadające za urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd)...
-
Symulacje numeryczne testów zderzeniowych barier ochronnych
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę budowy modelu obliczeniowego ukierunkowanego na badania zderzeniowe w środowisku Metody Elementów Skończonych. Opisano etapy tworzenia takiego modelu, jego modyfkacji oraz sprawdzania poprawności przeprowadzonej symulacji, a także przedstawiono kilka autorskich przykładów zastosowania proponowanych obliczeń do badania barier ochronnych
-
The application of non-destructive methods in the diagnostics of the approach pavement at the bridges
PublikacjaThe article presents the possibility of using non-destructive methods of road pavement diagnostics as an alternative to traditional means to assess the reasons for premature cracks adjacent to bridge objects. Two scanning methods were used: laser scanning to measure geometric surface deformation and ground penetrating radar (GPR) inspection to assess the road pavement condition. With the use of a laser scanner, an effective tool...
-
The influence of position of the post or its absence on the performance of the cable barrier system
PublikacjaRoad safety barriers are used to increase safety in potentially dangerous places on the roads. They are designed and installed on the roads to prevent any vehicle from getting outside the travelled way or from entering the opposite lane of the road. Barriers, which are used on European roads, have to undergo full scale crash tests according to the EN 1317 standards. Nowadays as a supplement to real crash tests, numerical simulations...
-
Wykonanie ekspertyzy budowlanej dotyczącej sposobu wykonania tunelu realizowanego w ramach zadania pn. ,,Poprawa dostępności komunikacyjnej w Wejherowie poprzez budowę metropolitalnego węzła integracyjnego oraz tunelu w ciągu ulicy Kwiatowej"
PublikacjaCelem opracowania jest ocena wykonalności i poprawności proponowanych dwóch rozwiązań projektowych wykonania tunelu w ciągu ul. Kwiatowej w Wejherowie realizowanego w ramach zadania pn. ,,Poprawa dostępności komunikacyjnej w Wejherowie poprzez budowę metropolitalnego węzła integracyjnego oraz tunelu w ciągu ulicy Kwiatowej" wraz z oceną kosztów ich realizacji.
-
Wykonanie opinii technicznej dot. opracowania pt. ,,Analiza możliwości zmiany funkcji na hotelową budynku przy ul. Heweliusza 11 w Gdańsku".
PublikacjaPrzedmiotem opracowania jest opinia jednostki naukowo-badawczej do dokumentu „Analiza możliwości zmiany funkcji na hotelową w budynku Heweliusza H11” opracowanego przez Industria Structure Sp. z o.o. Celem opracowania jest ocena dotycząca poprawności przyjętych założeń i weryfikacji przedstawionych wniosków.
-
Wykonanie pomiarów wraz z opracowaniem opinii naukowo-technicznej dotyczącej geometrii rotundy palmiarni wykonanej w ramach zadania: Rewitalizacja i przebudowa kompleksu budynku palmiarni w ogrodzie botanicznym w Parku Oliwskim im. Adama Mickiewicza w Gdańsku-Oliwie"
PublikacjaCelem opracowania jest wykonanie skanu laserowego konstrukcji rotundy palmiarni realizowanej w ramach zadania „Rewitalizacja i przebudowa kompleksu budynku palmiarni w ogrodzie botanicznym w Parku Oliwskim im. Adama Mickiewicza w Gdańsku Oliwie”, ocena zgodności geometrii konstrukcji z dokumentacją projektową oraz wydanie opinii nt dalszego postępowania z konstrukcją. Zakres opracowania obejmuje: 1) analizę dokumentacji obiektu; 2)...
-
Wykonanie skanowania terenu przy Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku wraz z opracowaniem raportu dla kontraktu: "Budowa wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku"
PublikacjaCelem opracowania jest wykonanie skanu obszaru w rejonie przyszłej inwestycji pn. "Wiadukt Góra Biskupia w Gdańsku" w poszukiwaniu możliwie występujących pod poziomem terenu zabytkowych zabudowań. W zakresie opracowania wykonano pomiary z użyciem metody georadarowej (GPR), badań elektrooporowych (ERT) oraz metody grawimetrycznej.
-
Wykonanie weryfikacji nośności mostów kolejowych na bocznicy GL w Gdańsku oraz ustalenie maksymalnego dopuszczalnego nacisku na oś
PublikacjaCelem opracowania jest wykonanie weryfikacji nośności mostu kolejowego na bocznicy GL nad kanałem w rejonie ul. Zawodzie w Gdańsku oraz ustalenie maksymalnego dopuszczalnego nacisku na oś. Zakres opracowania obejmuje: • inwentaryzację konstrukcji, • ocenę stanu technicznego konstrukcji, • wykonanie symulacji obliczeniowych zachowania konstrukcji na skutek oddziaływań reprezentatywnych schematów obciążeń, • podsumowanie i wnioski.
-
Wykonanie weryfikacji nośności mostów kolejowych na bocznicy GL w Gdańsku oraz ustalenie maksymalnego dopuszczalnego nacisku na oś
PublikacjaCelem opracowania jest wykonanie weryfikacji nośności mostu kolejowego na bocznicy GL nad rz. Rozwójka w Gdańsku oraz ustalenie maksymalnego dopuszczalnego nacisku na oś. Zakres opracowania obejmuje: • inwentaryzację konstrukcji, • ocenę stanu technicznego konstrukcji, • wykonanie symulacji obliczeniowych zachowania konstrukcji na skutek oddziaływań reprezentatywnych schematów obciążeń, • podsumowanie i wnioski.
-
ZAAWANSOWANE SYMULACJE NUMERYCZNE MES DYNAMIKI MOSTÓW Z WYKORZYSTANIEM PROCEDURY EXPLICITE
PublikacjaW artykule przedstawiono uwagi na temat dynamicznych symulacji mostów w systemie LS-Dyna. Przedstawiono wybrane wyniki dwóch dynamicznych zagadnień. Pierwszy przykład dotyczy wiaduktu, który został uderzony przez przejeżdżający pod nim pojazd. Drugi odnosi się do projektu betonowej estakady wieloprzęsłowej poddanej trzęsieniom ziemi o różnej intensywności.
-
Zastosowanie metod nieniszczących w diagnostyce nawierzchni drogowych w rejonie obiektów mostowych
PublikacjaW artykule przedstawiono możliwość wykorzystania metod nieniszczących w diagnostyce nawierzchni drogowych jako alternatywę do metod tradycyjnych w celu wyjaśnienia przyczyn powstawania zarysowań poprzecznych nawierzchni w sąsiedztwie obiektów mostowych. Wykorzystano dwie metody skanowania: laserowe w celu szczegółowej inwentaryzacji powierzchni nawierzchni oraz georadarowe (GPR) w celu inwentaryzacji struktury nawierzchni. W wyniku...
Rok 2017
-
A novel formulation of 3D spectral element for wave propagation in reinforced concrete
PublikacjaThe paper deals with numerical simulations of wave propagation in reinforced concrete for damage detection purposes. A novel formulation of a 3D spectral element was proposed. The reinforcement modelled as the truss spectral element was embedded in the 3D solid spectral finite element. Numerical simulations have been conducted on cuboid concrete specimens reinforced with two steel bars. Different degradation models were considered...
-
A novel sandwich footbridge - Practical application of laminated composites in bridge design and in situ measurements of static response
PublikacjaA novel sandwich composite footbridge is presented in the paper, as an example of practical application of laminated composites in civil engineering. The in situ static load tests of the footbridge before its acceptation for exploitation are shown and discussed. The results are compared with the corresponding ones from a numerical equivalent single layer model of the sandwich structure created within the framework of finite element...
-
Analiza pracy elementów konstrukcyjnych budynku Afrykarium na podstawie monitoringu technicznego
PublikacjaW artykule omówiono zakres pracy systemu monitoringu technicznego wdrożonego w budynku Afrykarium we Wrocławiu, dokonano analizy wybranych sygnałów pomiarowych oraz oceniono pracę konstrukcji.
-
BADANIA ODBIOROWE OBIEKTU GRUNTOWO-POWŁOKOWEGO REKORDOWEJ ROZPIĘTOŚCI
PublikacjaMosty o konstrukcji gruntowo-powłokowej są atrakcyjne nie tylko ze względu na zalety technologiczne i niskie nakłady finansowe, ale także specyficzne walory architektoniczne. Wpływa na fakt, że obiekty tego typu są stosowane coraz częściej, zwłaszcza przy budowie dróg ekspresowych i autostrad. Wiadukt tego typu został również wzniesiony, między innymi, w ciągu drogi krajowej nr 16 Grudziądz – Olsztyn na obwodnicy Ostródy. Charakteryzuje...
-
Composite GFRP U-shaped footbridge
PublikacjaThe paper presents proposals for the use of glass fiber reinforced polymer composites for the construction of engineering objects, known and commonly used in the shipbuilding industry. An example of a pedestrian footbridge was used in this case, which, despite the considerable thickness of the structural material, was made using infusion technology in one production cycle. The designed and produced footbridge span is durable, dynamically...
-
Curb-to-Barrier Face Distance Variation an a TB51 Bridge Barrier Crash Test Simulation
PublikacjaThis paper addresses the problem of road safety regarding barrier placement as relative to the curb. A short summary of existing regulations is presented. Numerical simulations using the explicit finite element system Ls- Dyna are shown. In the analysis, variable distance between the barrier and the curb is assumed. The obtained result reveals that the distance has little impact on the working width of the barrier.
-
DYNAMIC RESPONSE OF FORUM GDANSK STRUCTURE DUE TO RAIL TRAFFIC
PublikacjaThe paper presents the study of the impact of vibration induced by the movement of the railway rolling stock on the Forum Gdańsk structure. This object is currently under construction and is located over the railway tracks in the vicinity of the Gdańsk Główny and Gdańsk Śródmieście railway stations. The analysis covers the influence of vibrations on the structure itself and on the people within. The in situ measurements on existing...
-
Ekspertyza na temat określenia przyczyn powstania spękań poprzecznych nawierzchni
PublikacjaCelem opracowania jest określenie prawdopodobnych przyczyn powstania spękań poprzecznych przy dylatacjach obiektów inżynierskich położonych w ciągu odcinków drogi ekspresowej S8 oraz drogi krajowej nr 63, których przebudowa była objęta kontraktem „Przebudowa do parametrów drogi ekspresowej S8, odcinek Wyszków-Białystok, odc. Jeżewo-Choroszcz-Białystok, obw. m. Zambrów i m. Wiśniewo.” Zakres ekspertyzy obejmował analizę dokumentacji...
-
Ekspertyza techniczna dotycząca dynamiki mostu MD7 w ciągu S-7 nad rzeką Wisłą
PublikacjaCelem opracowania jest analiza odpowiedzi dynamicznej mostu podwieszonego MD7 w ciągu S-7 nad rzeką Wisłą wraz z estakadami dojazdowymi pod kątem interpretacji wyników pozyskanych z badań pod próbnym obciążeniem dynamicznym, wyników symulacji numerycznych oraz danych pomiarowych z systemu monitoringu technicznego.
-
Load Testing of GFRP Composite U-Shape Footbridge
PublikacjaThe paper presents the scope of load tests carried out on an innovative shell composite footbridge. The tested footbridge was manufactured in one production cycle and has no components made from materials other than GFRP laminates and PET foam. The load tests, performed on a 14-m long structure, were the final stage of a research program in the Fobridge project carried out in cooperation with: Gdańsk University of Technology (leader),...
-
Monitoring dojrzewania betonu skrzynki mostu MS3/B DK-16 - sekcja S3.18P
PublikacjaCelem niniejszego opracowania jest przeprowadzenie badań modułów sprężystości betonu klasy C60/75 oraz monitoring zmian temperaturowych w wybranych punktach sekcji S3.18P. System pomiaru temperatury służy także do wyznaczenia rzeczywistych wytrzymałości betonu w trakcie dojrzewania, sformułowania wskazówek dotyczących terminów demontażu deskowań lub weryfikacji terminów rozpoczęcia procesu sprężania konstrukcji.
-
Monitoring system of the road embankment
PublikacjaThe paper presents the monitoring system of the embankment supported on concrete columns and overlaid by a load transfer platform (LTP) with the embedded steel grid. This field investigation was to study the complex inter-action between the columns, the LTP layer, and steel reinforcement via full-scale in situ measurements during erection of the embankment. The study was focused on the behaviour of steel reinforcement and the behaviour...
-
MONITORING SYSTEM OF THE ROAD EMBANKMENT
PublikacjaThe paper presents the analysis of the monitoring system of the embankment supported on concrete columns and overlaid by a load transfer platform with the embedded steel grid. This field investigation was to study the complex interaction among the columns, the load transfer platform layer, and steel grid via in situ measurements during erection and live loading of the embankment. The study was focused on the behaviour of steel...
wyświetlono 9971 razy