Krzysztof Żółtowski - Profil naukowy - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zdjęcie osoby: dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski

dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski

Kontakt

Profesor nadzwyczajny ze stop. nauk. dr hab.

Katedra Transportu Szynowego i Mostów
Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska

Miejsce pracy Budynek Wydz. Bud. Lad.
pokój 213A otwiera się w nowej karcie

Telefon (58) 347 18 40

E-mail zoltowk@pg.edu.pl, krzysztof.zoltowski@wilis.pg.gda.pl

Kierownik katedry

Katedra Transportu Szynowego i Mostów

Miejsce pracy Budynek Wydz. Bud. Lad.
pokój 213A otwiera się w nowej karcie

Telefon (58) 347 14 38

E-mail krzysztof.zoltowski@wilis.pg.gda.pl

Wybrane publikacje

  • Launching of steel bridge girder. Application of nonlinear shell models

    The paper describes the final technology of launching the steel bridge superstructure. The original technology failed in the first construction stage. Local damage of steel webs caused by plastic buckling stopped the procedure. In the effect of damage a new consulting team was employed to solve the problem and redesign a technology of constructing. The key element of the new solution was developed with great help of non-linear...
    • Pełny tekst w serwisie zewnętrznym
  • Shell model of multiple-row moment I-section end-plate joint

    The paper deals with a problem of application of shell elements in the models of multiple-row moment end-plate connections. The extended connection of I-section with a cross-section W760x265x220 made of steel S355 was analyzed. Comparison analysis of FEM, complex volume and shell models has been done. Three cases with different end-plate thickness: 14, 18 and 36 mm were analyzed and compared with the reference results. Comparison...
    • Pełny tekst w serwisie zewnętrznym
  • Awarie mostu Cłowego w Szczecinie

    W artykule przedstawiono historię budowy i eksploatacji mostu Cłowego w Szczecinie. W ciągu 56 lat eksploatacji obiektu wykonano wiele ekspertyz, napraw i remontów. Ostatecznie most został zamknięty z powodu awarii stalowych kabli sprężenia zewnętrznego. Przedstawiono główne przyczyny degradacji obiektu i awarii. Opisano również obliczenia statyczne i wytrzymałościowe wykonane do koncepcji rozbiórki przęseł mostu.

Uzyskane stopnie/tytuły naukowe

wyświetlono 301 razy