Ksenia Piątkowska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 26

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2023
Rok 2019
Rok 2018
  • Educational and cognitive aspects of adaptation of nonuse spaces in monumental sacral objects.
    Publikacja

    - Rok 2018

    The area of attics and towers in historic churches in Europe are yet quite inaccessible places for visitors, shrouded in the atmosphere of mysticism, hiding many secrets. Introduction of the new public function into the non-used zones of the monumental sacral objects has many aspects including educational and cognitive ones which are discussed in the following article. The article indicates items that can be found in the zone above...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • How to fund an additional secular function in the monumental church?
    Publikacja

    - Rok 2018

    The implementation of a new public function into the non-used church spaces like attics or cellars in context of revitalizing a lawfully protected historical city areas have diversified aspects. The article describes the financial aspect of adaptation of omitted spaces of monumental sacral buildings by presenting funding possibilities in the European Union countries available in period of 2017-2018 and the funds planned for the...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Konkursy studenckie jako narzędzie w określaniu potencjału rewitalizacyjnego miejskich terenów zdegradowanych.

    Zgodnie z zasadami prowadzenia działań rewitalizacyjnych określonych w ustawie o rewitalizacji obowiązującej od 9 października 2015 r. oraz horyzontalnych wytycznych w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 faza przygotowawcza procesu rewitalizacji powinna zawierać wielopłaszczyznowe analizy zakończone wnioskami aplikacyjnymi ujętymi w gminnych programach rewitalizacji obszarów zurbanizowanych. Artykuł...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2017
Rok 2016
  • Barcelona - from the province to Metropolis.The cogent strategy of branding the city
    Publikacja

    - Rok 2016

    The phenomenon of rebranding Barcelona's image, called the Barcelona effect or 'Barcelona Model', is exampled as one of the most spectacular transformations of the city perception in the last decade. Why has Barcelona been successful? Is it the effect of the recently intensified revitalization practice, or has the city of Barcelona built its brand market value for years? The aim of the research is to name these transition...

  • Moving Towards Competence in Teaching Architecture: The Relationship of Research and Design in Academia
    Publikacja

    Architecture is truly a profession of public trust requiring special care at all stages in academic education. European educational reforms initiated by the 1999 Bologna Process affected architecture education, and shifted the role of research. The number of doctoral programs increased, so the involvement of PhD students in teaching also expanded. This study aims to identify how these changes affect quality in architecture education....

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Time for temporariness! Temporary architecture - whim or necessity?
    Publikacja

    - Rok 2016

    What are the qualities of temporary architectural objects that make them helpful instruments for evolving the image of contemporary urban space? Six hypotheses provide rationales for why current temporary architecture seems to be a remedy for dysfunctional city structures. The research was limited to the temporary architectural objects constructed in open-air city zones, including the architecture of events. The temporary objects'...

Rok 2015
Rok 2014
Rok 2012
  • MARKETING STRATEGY - SPACE AS A PRODUCT.ARCHITECTURE AS A MARKETING DEVICE.
    Publikacja

    - Rok 2012

    Space has its measurable financial value. From the economic point of view place can be treated as a product that fights for appearing in tourists' and investors' consciousnesses. Space - treated as the object of demand and supply - becomes an element in a marketing game. To reach its maximal value the given space should be competitive to other spaces, from which it wants to stand out. However, in the field of architecture - and...

Rok 2011
  • Primo non nocere - Die Neuevaluierung und Revitalisierung des alten Universitaetsgelaendes in Danzig
    Publikacja

    - Rok 2011

    Konstruując kompleksowy program rozwoju kampusu zespół specjalistów PG musiał odpowiedzieć na wiele kluczowych pytań wpływających na ostateczne decyzje przestrzenne. Historyczna część kampusu - jej spójność przestrzenna jest prawnie chroniona i nie może być zakłócona. Dlatego przy konstruowaniu programu rewitalizacji dla tej strefy przyjęto za nadrzędną dewizę Primo Non Nocere. Aby zminimalizować ingerencję w zastaną strukturę...

Rok 2010
  • Wystawy światowe w Barcelonie. Problemy zachowania dziedzictwa kulturowego
    Publikacja

    - Rok 2010

    Wystawy światowe to wydarzenia mające istotny wpływ na historię i kulturę Europy i świata. Stanowią miejsce prezentacji dorobku kulturalnego i ekonomicznego państw w nich uczestniczących. A ograniczony czas trwania wystaw oraz szerokie grono odbiorców je odwiedzających wpływa na rodzaj i sposób eksponowania kluczowych dla wystawców zagadnień. W pracy skupiono się na analizie losów obiektów wystawowych po zakończeniu trwania imprez...

Rok 2007
Rok 2006
Rok 2005
Rok 2004

wyświetlono 2343 razy