Łukasz Kosikowski - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 13

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2018
  • Visual and Auditory Attention Stimulator for Assisting Pedagogical Therapy
    Publikacja

    - Rok 2018

    Visual and auditory attention stimulator provides a system developed in order to improve reading skills using simultaneous presentation of text in its visual form and in transformed auditory form accompanied by related movie material. The described research employed 40 children at the age of 8 13 years having difficulties in learning of reading, who were diagnosed as having developmental dyslexia. It was shown that application...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2016
  • Multimodal Attention Stimulator

    Multimodal attention stimulator was proposed and tested for improving auditory and visual attention, including pupils with developmental dyslexia. Results of the conducted experiments shown that the designed stimulator can be used in order to improve comprehension during reading tasks. The changes in the visual attention, observed in reading test results, translate into the overall reading performance.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2015
Rok 2014
Rok 2013
  • Auditory-visual attention stimulator

    New approach to lateralization irregularities formation was proposed. The emphasis is put on the relationship between visual and auditory attention stimulation. In this approach hearing is stimulated using time scale modified speech and sight is stimulated by rendering the text of the currently heard speech. Moreover, displayed text is modified using several techniques i.e. zooming, highlighting etc. In the experimental part of...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Multimodal human-computer interfaces based on advanced video and audio analysis

    Multimodal interfaces development history is reviewed briefly in the introduction. Examples of applications of multimodal interfaces to education software and for the disabled people are presented, including interactive electronic whiteboard based on video image analysis, application for controlling computers with mouth gestures and the audio interface for speech stretching for hearing impaired and stuttering people. The Smart...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2012
Rok 2011
  • Multimedia interface using head movements tracking

    The presented solution supports innovative ways of manipulating computer multimedia content, such as: static images, videos and music clips and others that can be browsed subsequently. The system requires a standard web camera that captures images of the user face. The core of the system is formed by a head movement analyzing algorithm that finds a user face and tracks head movements in real time. Head movements are tracked with...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2010
Rok 2009
  • Computer based system for strabismus and amblyopia therapy
    Publikacja

    W publikacji opisano system komputerowy do badania i treningu zeza i amblyopii.W przypadku zeza i amblyopii lub tak zwanego syndromu leniwego oka terapia polega na zasłanianiu oka dominującego przez kilka godzin dziennie lub rozmywanie obrazu w tym oku poprzez zastasowanie kropli do oczu lub silnych soczewek w okularach. Taki sposób terapii powoduje zaburzenie widzenia obuocznego. Proponowane rozwiązanie zachowuje widzenie obuoczne....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2005
  • Virtual hearing aid - the computer application for education purposes.
    Publikacja

    Zrealizowano aplikację komputerową demonstrującą zasady działania aparatów słuchowych. Osoba z dobrym słuchem ma możliwość zapoznania się z problemem niedosłuchu i działaniem aparatu. Aplikacja wyposażona jest w intuicyjny interfejs, który przedstawia elementy aparatu słuchowego na schemacie blokowym z opcjami dotyczącymi źródła dźwięku, typu szumu oraz ustawień aparatu. Aplikacja wzbogacona jest o materiały dydaktyczne, opisujące...

wyświetlono 853 razy