Combustion Engines - Czasopismo - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Combustion Engines

ISSN:

2300-9896

Wydawca:

Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych

Dyscypliny:

  • Inżynieria mechaniczna (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)

Punkty Ministerialne: Pomoc

Punkty Ministerialne
2021 20 MNiSW 2019
Punkty Ministerialne
Rok Punkty Lista
2021 20 MNiSW 2019
2020 20 MNiSW 2019
2019 20 MNiSW 2019
2018 13 B
2017 13 B
2016 13 B
2015 13 B
2014 7 B
2013 7 B
2012 6 B
2011 6 B
2010 9 B
2009 9 B
2008 9 B

Model czasopisma:

Open Access

Impact Factor:

brak danych

Polityka wydawnicza:

Licencja: CC BY 4.0
Licencja
Creative Commons: CC-BY 4.0 otwiera się w nowej karcie
Informacja o polityce wydawniczej
brak danych
Informacja o warunkach samoarchiwizacji
Brak
Czy czasopismo pozwala na samoarchiwizację
Tak - bez ograniczeń
Submitted Version Pomoc
tak
Accepted Version Pomoc
tak
Published Version Pomoc
tak
Informacje o polityce dot. danych badawczych
brak danych
Embargo w miesiącach
brak embargo
Informacje dodatkowe
Przy udostępnianiu/rozpowszechnianiu należy podać źródło oryginału i DOI.

Filtry

wszystkich: 68

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

Katalog Czasopism

2020
2019
2018
2017
2016
  • Gas turbines – technological development and potential use in CAES systems

    This article briefly describes Compressed Air Energy Storage (CAES), focusing on the technological development of one of the key elements of such systems – the gas turbines. It presents the basic parameters and features of gas turbines, as well as turbine classes with example models. Main tendencies in the structural and technological development are discussed. Changes and trends on electric energy markets are becoming more and...

    Pełny tekst w serwisie zewnętrznym

2015
2014
  • Comparative analysis of balancing of V6 engines with common- and split-pin crankshafts
    Publikacja

    An analysis of balancing of V6 engines equipped with split-pin crankshafts with any cylinder bank angle based on the mathematical relations derived in the paper was carried out. A comparison of the quality of their balancing with engines equipped with common-pin crankshafts was also carried out. The bank angle ranges beneficial for balancing of moments of inertia forces in reciprocating motion were determined. A mathematical relation...

  • Methods for evaluating rated power of diesel-powered generator set

    Basic concepts for evaluating rated power of generator sets powered by combustion engines are presented in this article. A relation between parameters of the engine and the generator are shown. Recommendations contained in the standards and technical literature are systematized. The scheme and methodology for evaluating rated power of the generator set, based on laboratory research, are suggested. Also, the main problems which...

    Pełny tekst w serwisie zewnętrznym

2013
2012
  • Comparison of energy efficiency of vehicles powered by different fuels
    Publikacja

    Najpopularniejsza metoda oceny efektywności energetycznej pojazdów samochodowych polega na porównywaniu przebiegowego zużycia paliwa osiągniętego w warunkach wybranego testu homologacyjnego. Warunki eksploatacji, zdefiniowane za pomocą przebiegów prędkości w czasie, dotyczą najczęściej tylko dwóch kategorii: jazdy miejskiej i pozamiejskiej. Problemy wynikające z takiego sposobu postępowania zostały omówione na przykładzie analizy...

  • Diagnosing marine turbine engines through energy characteristics of their flow section
    Publikacja

    The aim of the performed research was to develop of diagnostic method of the flow section of a marine turbine combustion engine based on the level of delamination of its energy characteristics. The here adopted diagnostic model provides for a formulation of the evaluation of the technical conditions based on the measurements of the parameters of the thermodynamic medium in the characteristic control cross-sections of the engine...

    Pełny tekst w serwisie zewnętrznym

  • Dichotomous design of real-time systems
    Publikacja

    W pracy prezentuje się i analizuje dwie podstawowe metody projektowania komputerowych systemów czasu rzeczywistego, spełniających rozmaite zadania z zakresu automatyki, sterowania, nadzoru i diagnostyki, w których następuje interakcja komputera z obiektami i procesami przemysłowymi, które posiadają naturę ciągłą (pozwalającą na ścisłą matematyczną charakteryzację w czasie ciągłym). Definiuje się podejście uwarunkowane kontekstowo...

  • The sources of contamination and reasons of damage of the flow part of the marine turbine engine in operation
    Publikacja

    The aim of this paperis to show particular sensitivity of the flow part of the marine turbine engine to the presence of contaminations in the intake air. The contaminations form hard-to-remove deposits in the intervene channels that result in a reduced efficiency and performance of the engine. The paper classifies the contaminants according the source of their formation and their destructive force. The performed analyses and syntheses...

    Pełny tekst w serwisie zewnętrznym

2011

wyświetlono 655 razy