ISSN:
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 0 | Czasopisma niepunktowane |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 0 | Czasopisma niepunktowane |
2023 | 0 | Czasopisma niepunktowane |
2022 | 0 | Czasopisma niepunktowane |
2021 | 0 | Czasopisma niepunktowane |
2020 | 0 | Czasopisma niepunktowane |
2019 | 0 | Czasopisma niepunktowane |
2018 | 0 | niepunktowane |
2017 | 0 | niepunktowane |
2016 | 0 | niepunktowane |
2015 | 0 | niepunktowane |
2014 | 0 | niepunktowane |
2013 | 0 | niepunktowane |
Impact Factor:
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 16
Katalog Czasopism
Rok 2019
-
Kultura jakości – teoria a praktyka
PublikacjaCelem artykułu jest wskazanie występowania rozbieżności pomiędzy definiowanymi oczekiwaniami a rzeczywistym postrzeganiem kultury jakości przez członków społeczności w instytucjach szkolnictwa wyższego oraz zachęcenie do promowania działań oddolnych, wspomagających zapewnienie i doskonalenie jakości we wszystkich obszarach aktywności uczelni.
-
Postęp i problemy z wdrażaniem strategii HR4R
PublikacjaPerspektywiczne zarządzanie instytucjami wymusza zmiany w ich polityce personalnej w kierunku świadomego działania na rzecz kapitału ludzkiego. Politechnika Gdańska (PG), wdrażając zasady Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy Rekrutacji Pracowników Naukowych, wpisuje się idealnie w ten nurt.
Rok 2018
-
Internacjonalizacja szkolnictwa wyższego a jakość- akredytacje i rankingi w życiu uczelni
PublikacjaInternacjonalizacja szkolnictwa wyższego wiąże się z wieloma wyzwaniami organizacyjnymi oraz merytorycznymi. niniejszy artykuł jest próbą powiązania zjawiska umiędzynarodowienia z wyzwaniami odnośnie jakości kształcenia, ze szczególnym uwzględnieniem roli rankingów i akredytacji.
Rok 2016
-
Dlaczego Politechnika Gdańska nie uzyskuje oceny wyróżniającej w akredytacji PKA?
PublikacjaPublikacja stanowi analizę uwag w ocenie instytucjonalnej pięciu wydziałów PG, sformułowanych przez Zespoły Oceniające PKA w raportach z wizytacji na Politechnice Gdańskiej w latach 2011–2015. Sformułowano zalecenia dla PG, których wdrożenie mogłoby wpłynąć na poprawę jakości kształcenia na wydziałach, a długofalowo przyczynić się do uzyskanie oceny wyróżniającej w akredytacji PKA.
-
Ewaluacja jakości kształcenia w kadecji 2012-2016, podsumowanie i wnioski
Publikacjaprzedstawiono działalność Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia w czasie kadencji 2012-2016
-
Jakość kształcenia w zakresie procesu dyplomowania
PublikacjaW artykule przedstawiono proces dyplomowania w ocenie komisji akredytacyjnych PKA i KAUT, proces dyplomowania w przepisach ogólnouczelnianych i wydziałowych Politechniki Gdańskiej oraz w ocenie Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia. Podano uwagi szczegółowe dotyczące pisania i edycji prac dyplomowych.
-
Podsumowanie prac UKZJK w kadencji 2012–2016, zestawienia statystyczne
PublikacjaPublikacja stanowi podsumowanie prac Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG (UKZJK) w kadencji 2012-2016. Zawiera zestawienia statystyczne, w tym liczby zespołów roboczych i oceniających UKZJK, zgłaszanych wniosków potrzeby wprowadzenia zmian projakościowych, jak również analizę zachowania użytkowników strony internetowej UKJZK: http://pg.edu.pl/jakosc-ksztalcenia.
-
Problemy ankietyzacji przeprowadzanej wśród studentów i ich wpływ na jakość kształcenia na Politechnice Gdańskiej
PublikacjaBadania ankietowe przeprowadzane wśród studentów, stanowiących najliczniejszą grupę beneficjentów systemu szkolnictwa wyższego, są istotnym elementem podnoszenia jakości kształcenia na każdej uczelni. Funkcjonujący na Politechnice Gdańskiej system badań ankietowych uwzględnia dwa rodzaje ankiet wypełnianych przez studentów: ankietę oceny nauczyciela akademickiego, ankietę oceny modułu/przedmiotu. Zebrane i opracowane wyniki prowadzonych...
-
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia na wydziałach PG
PublikacjaW artykule przedstawiono podstawowe informacje o Wewnętrznym Systemie Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK) i zasadach jego funkcjonowania na wydziałach Politechniki Gdańskiej.
-
Zapewnianie jakości kształcenia w centrach dydaktycznych
PublikacjaNa Politechnice Gdańskiej funkcjonują trzy centra o charakterze dydaktycznym: Centrum Języków Obcych, Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość oraz Centrum Sportu Akademickiego. Jednym z głównych zadań, wspólnym dla wszystkich trzech centrów, jest kształcenie studentów wszystkich wydziałów Politechniki Gdańskiej w obrębie danej tematyki. Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia stanowi dla centrów zadanie priorytetowe,...
Rok 2015
-
Czy Krajowe Ramy Kwalifikacji są elementem podnoszącym jakość kształcenia na studiach wyższych?
PublikacjaW artykule przedstawiono znaczenie Krajowych Ram Kształcenia (KRK) w aspekcie Europejskich Ram Kształcenia. Zanalizowano wpływ KRK na jakość kształcenia na studiach wyższych. Szczególną uwagę zwrócono na zalety programu wdrażania KRK na poszczególnych uczelniach z punktu widzenia działalności administracji oraz na niebezpieczeństwa dla jakości kształcenia wynikające ze zmniejszeniem elastyczności modyfikacji programów studiów,...
-
Potwierdzanie efektów uczenia się jakonowe zadanie dla uczelni wyższych
PublikacjaPraca nawiązuje do przeprowadzonej w 2014 roku nowelizacji ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym. Wprowadzono w niej nowy obowiązek dla uczelni wyższych – potwierdzanie efektów uczenia się nabytych poza systemem studiów. Omowiono zasady kształcenia w kontekście Lifelong Learning oraz walidacji efektów uczenia się. Przedstawiono podstawy wdrożeniowe potwierdzania efektów uczenia się na Politechnice Gdańskiej.
-
Wskaźniki jakości kształcenia wynikające z realizacji strategii Politechniki Gdańskiej
PublikacjaW roku akademickim 2013/2014 w ramach prac Uczelnianej Komisji Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia przeprowadzona została analiza słabych i mocnych stron wydziałów i centrów w obszarach związanych z różnymi aspektami kształcenia. W wyniku przeprowadzonej analizy zauważono przede wszystkim brak korelacji pomiędzy słabymi stronami uczelni, wskazanymi w opracowaniu „Podstawowe cele i zadania strategiczne rozwoju Politechniki...
Rok 2014
-
Rola badań ankietowych w zapewnianiu i doskonaleniu jakości kształcenia na Politechnice Gdańskiej
PublikacjaW artykule opisano system badań ankietowych funkcjonujący na Politechnice Gdańskiej oraz rolę jaką pełni on stanowiąc integralną część Uczelnianego Systemu Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia.
-
Uczenie się przez całe życie
PublikacjaW pracy przedstawiono genezę ustanowienia europejskiego obszaru uczenia się przez całe życie oraz podstawowe zasady Lifelong Learning. Omówiono krajowe uwarunkowania procesu LLL oraz walidację efektów uczenia się.
-
Weryfikacja efektów kształcenia jako element Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia
PublikacjaPojęcie weryfikacji efektów kształcenia jest pojęciem nowym, wprowadzonym w ostatniej nowelizacji ustawy. Pojęcie to jest ściśle związane z osiągniętymi przez studenta efektami kształcenia, które precyzyjnie definiują jego kompetencje. Efekty kształcenia określane są przez uczelnię jako specyficzne dla danego kierunku studiów i pogrupowane są w kategorie: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
wyświetlono 710 razy