JOURNAL OF NAVIGATION - Czasopismo - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Journal of navigation

ISSN: 0373-4633

Współczynnik Impact Factor

Zaloguj się aby zobaczyć Współczynnik Impact Factor dla tego czasopisma

Punkty Ministerialne

Punkty Ministerialne
Lista Rok Punkty
A 2017 30
A 2016 30
A 2015 25
A 2014 20
A 2013 30
A 2011 30
A 2008 32

Filtry

wszystkich: 9
  • Kategoria

  • Typ

  • Rok

Katalog Czasopism

  • 2019

  • Asynchronous WAM with Irregular Pulse Repetition

    Radiolocation systems for aviation based on Multi-Lateration (MLAT) typically use a set of synchronised ground sensors to receive radio signals broadcast by onboard transmitters. In most cases, the sensor synchronisation in Wide Area Multi-Lateration Systems (WAM) is provided by Global Navigation Satellite System (GNSS) receivers. However, in the case of synchronisation failure, there is still a possibility to estimate the coordinates...

    Pełny tekst w serwisie zewnętrznym

  • 2017

  • Dynamic GNSS Mission Planning Using DTM for Precise Navigation of Autonomous Vehicles

    Nowadays, the most widely used method for estimating location of autonomous vehicles in real time is the use of Global Navigation Satellite Systems (GNSS). However, positioning in urban environments using GNSS is hampered by poor satellite geometry due to signal obstruction created by both man-made and natural features of the urban environment. The presence of obstacles is the reason for the decreased number of observed satellites...

    Pełny tekst w serwisie zewnętrznym

  • 2015

  • A Target Information Display for Visualising Collision Avoidance Manoeuvres in Various Visibility Conditions

    - JOURNAL OF NAVIGATION - 2015

    The paper introduces a new approach to displaying information on targets. The proposed display visualises three types of information: targets’ motion parameters (typical for target tracking), combinations of own course and speed which collide with those targets (typical for Collision Threat Parameters Area display by Lenart (1983)) and combinations of own course and speed which are not compliant with COLREGS in this case (based...

    Pełny tekst w serwisie zewnętrznym

  • Evolutionary Planning of Safe Ship Tracks in Restricted Visibility

    The paper presents the continuation of the author's research on ship track planning by means of Evolutionary Algorithms (EA). The presented method uses EA to search for an optimal set of safe tracks for all ships involved in an encounter. Until now the method assumed good visibility – compliance with standard rules of the Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea (COLREGS, 1972). However, in restricted...

    Pełny tekst w serwisie zewnętrznym

  • 2012

  • Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories Within Traffic Separation Schemes

    The paper presents the continuation of the author's research on Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories (ESoSST) methodology. In an earlier paper (Szlapczynski, 2011) the author described the foundations of this methodology, which used Evolutionary Algorithms (EA) to search for an optimal set of safe trajectories for all the ships involved in an encounter. The methodology was originally designed for open waters or restricted...

    Pełny tekst w serwisie zewnętrznym

  • 2011

  • Evolutionary Sets Of Safe Ship Trajectories: A New Approach To Collision Avoidance

    The paper introduces a new method of solving multi-ship encounter situations for both open waters and restricted water regions. The method, called evolutionary sets of safe trajectories combines some of the assumptions of game theory with evolutionary programming and aims to find optimal set of safe trajectories of all ships involved in an encounter situation. In a two-ship encounter situation it enables the operator of an on-board...

  • 2009

  • Planning emergency manoeuvres

    W artykule poruszono problem planowania manewrów ostatniej szansy i zmian planowanej trajektorii statku w przypadku nieoczekiwanych zachowań obiektów obcych. Wprowadzono dwie metody. Pierwsza z nich jest odpowiedzialna za monitorowanie parametrów obiektów obcych, szacowanie prawdopodobieństwa nieprzepisowego zachowania i aktualizację trajektorii statku własnego. Druga to narzędzie wizualizacyjne umożliwiające nawigatorowi szybki...

  • 2006

  • A new method of ship routing on raster grids, with turn penalties and collision avoidance

    Artykuł przedstawia nowy algorytm znajdowania optymalnych tras na siatkach rastrowych. Szczegółowo opisano zastosowane struktury danych, dzięki którym algorytm ma liniową złożoność obliczeniową. Na podstawie algorytmu opracowano metodę wyznaczania tras dla statków, uwzględniającą kwestie unikania kolizji z innymi statkami i przeszkodami nawigacyjnymi.Przedstawiono dwa warianty metody, dedykowane odpowiednio systemom pokładowym...

  • A unified measure of collision risk derived from the concept of a ship domain

    W artykule zaprezentowano nową miarę ryzyka kolizji dwóch statków, wywiedzioną z koncepcji domeny statku. Jej prostota oraz fakt, że uwzględnia ona kursy obydwu statków czynią ją dobrą alternatywą dla często stosowanego pojęcia odległości największego zbliżenia. Miara ta jest elastyczna, tzn. można korzystać z niej w powiązaniu z dowolną, zadaną domeną statku. Szczegółowo przedstawiono wyprowadzenia wszystkich niezbędnych wzorów...

wyświetlono 42 razy