Journal of Polish CIMEEAC - Czasopismo - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Journal of Polish CIMEEAC

ISSN:

1231-3998

Wydawca:

Politechnika Gdańska

Dyscypliny:

  • Inżynieria mechaniczna (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)

Punkty Ministerialne: Pomoc

Punkty Ministerialne - aktualny rok
Rok Punkty Lista
Rok 2024 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024
Punkty Ministerialne - lata ubiegłe
Rok Punkty Lista
2024 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024
2023 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2023
2022 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2021 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2020 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2019 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2018 5 B
2017 5 B
2016 3 B
2015 3 B
2014 5 B
2013 5 B
2012 6 B
2011 6 B
2010 9 B

Model czasopisma:

Open Access

Impact Factor:

brak danych

Filtry

wszystkich: 158

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Czasopism

Rok 2013
Rok 2012
Rok 2011
Rok 2010
Rok 2009
  • Analysis of ship shaft line coupling bolts failure

    W artykule przedstawiono dane statystyczne dotyczące uszkodzeń linii wałów okrętowych, w tym także pęknięć zmęczeniowych śrub sprzęgieł kołnierzowych wałów. Wyjaśniono także mechanizm powstawania tego typu uszkodzeń i zagrożenia jakie niosą ze sobą. Opisano przypadki takich uszkodzeń oraz badania jakie są prowadzone dla lepszego poznania zjawisk zmęczeniowych w omawianych uszkodzeniach.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Determination of operational load parameters of dredge pumps under dredging operations
    Publikacja

    Artykuł przedstawia propozycję metody określania parametrów rozkłądów eksploatacyjnych obciążeń, jednego z najważniejszych odbiorników energii mechanicznej na pogłębiarkach - pomp pogłębiarskich (gruntowych). Metoda wykorzystująca wyniki własnych badań eksploatacyjnych, odnosi się do dwóch podstawowych stanów eksploatacji pomp pogłębiarskich, a mianowicie do stanu nazywanego załadunkiem ładowni gruntowej (pogłebiarki lub szalandy)...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Drawing conclusions about reliability of power systems from small number of statistical data
    Publikacja

    W artykule podjęto próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie, czy możliwe jest wyciągnięcie przydatnych w praktyce wniosków o niezawodności elementów technicznych, wchodzących w skład systemów energetycznych, mając do dyspozycji nieliczne dane statystyczne. W opinii autora jest to możliwe. Wskazano dwie drogi postępowania. Pierwsza opiera się na wykorzystaniu metod statystycznych. Druga wykorzystuje elementy teorii zbiorów rozmytych.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • On making operational decisions with taking into account value of operation applied to ship main propulsion engine as an example
    Publikacja

    Obiektywizm i racjonalność w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych, są podstawowymi warunkami umożliwiającymi ich optymalny wybór. Zmusza to, do stosowania ocen ilościowych rozpatrywanych kryteriów, a tym samym do poszukiwania takich wskaźników, które w danej sytuacji pozwolą uznać jedną z wielu rozpatrywanych decyzji za najbardziej odpowiednią.Dokładne określenie zadania dla systemu energetycznego (np. zadania transportowego dla...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Possibility of valuation of operation of marine diesel engines
    Publikacja

    W artykule zaproponowano interpretację wartościującą działania okrętowych silników spalinowych, które (podobnie jak przedstawione mechanice klasycznej działania Hamiltona i Maupertiusa oraz działanie wynikające ze zmiany pędu ciała) jest rozpatrywane jako wielkość fizyczna o jednostce miary zwanej dżulosekundą [dżulsekunda]. Przedstawiono oryginalną metodę analizy i oceny działania silników o zapłonie samoczynnym w ujęciu energetycznym...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Te use of acoustic emission for assessment of the oil lubricity in a four-ball tester
    Publikacja

    in view of the increased dynamic and temperature load in the compression-ignition engine tribological systems, particular attention is drawn to the problem of such lubrication of the friction nodes that after breaking the boundary layer it could be restored without any wear occurring. therefore, an idea has been devised of introducing to friction nodes, with the lubrication oils, of new substances (operational preparations) modifying...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • The use of Acoustic Emission to identification damages bearings the main and crank engines about the automatic ignition
    Publikacja

    - Journal of Polish CIMEEAC - Rok 2009

    The article describes the laboratory tests, which make the first stage of the study concerning the use of the AE method to determine the technical state of the slide bearings in engines with self-ignition. The aim of the present tests was to compare the recorded signals in relation to the technical state of the material of the bearing bush and to check the possibility of using the AE method in determining the transition moment...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2008
Rok 2007
  • Analysis of reliability of redundant ship power plants
    Publikacja

    W referacie przedstawiono możliwości wykorzystania teorii procesów semimarkowskich do określania charakterystyk niezawodnościowych złożonych układów napędowych o zadanym stopniu redundancji. Na przykładzie wybranego układu zaproponowano model niezawodnościowy w formie procesu stochastycznego dyskretnego w stanach i ciągłego w czasie. W oparciu o rozkład graniczny procesu wskazano na praktyczne aspekty wykorzystania uzyskanych w...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Analysis of two design kind of propulsion for an inland vessel
    Publikacja

    W artykule przedstawiono założenia projektowe i dwa rozwiązania konstrukcyjne układu napędowego dla statku śródlądowego. W jednym z tych rozwiązań zastosowano przekładnię hydrostatyczną zaś w drugim - przekładnię elektryczną z przetwornikiem częstotliwości. Ponadto przedstawiono analizę porównawczą obu opracowanych układów.

  • Analysis of two design kind of propulsion for an inland vessel
    Publikacja

    w artykule przedstawiono dwa rodzaje układu napędowego dla statku śródlądowego. Pierwszy układ diesel-elektryczny z przetwornikiem częstotliwości i drugi układ diesel-hydrauliczny z przekładnią hydrostatyczną. Przeprowadzono wstępną analizę porównawczą obu układów z uwzględnieniem gabarytów, mas, kosztów inwestycyjnych i sprawności.

wyświetlono 1118 razy