ISSN:
Dyscypliny:
- architektura i urbanistyka (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- informatyka techniczna i telekomunikacja (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- inżynieria lądowa, geodezja i transport (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- inżynieria materiałowa (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- inżynieria mechaniczna (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- nauki medyczne (Dziedzina nauk medycznych i nauk o zdrowiu)
- nauki fizyczne (Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych)
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 40 | Ministerialna lista czasopism punktowanych 2024 |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 40 | Ministerialna lista czasopism punktowanych 2024 |
2023 | 40 | Lista ministerialna czasopism punktowanych 2023 |
2022 | 40 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2021 | 40 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2020 | 40 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2019 | 40 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2018 | 15 | A |
2017 | 15 | A |
2016 | 15 | A |
2015 | 15 | A |
2014 | 15 | A |
2013 | 15 | A |
2012 | 20 | A |
2011 | 20 | A |
2010 | 20 | A |
Model czasopisma:
Punkty CiteScore:
Rok | Punkty |
---|---|
Rok 2023 | 0.9 |
Rok | Punkty |
---|---|
2023 | 0.9 |
2022 | 1 |
2021 | 1 |
2020 | 1.1 |
2019 | 1.4 |
2018 | 1.3 |
2017 | 1.4 |
2016 | 1.2 |
2015 | 1.3 |
2014 | 1.4 |
2013 | 1.4 |
2012 | 0.8 |
2011 | 0.6 |
Impact Factor:
Sherpa Romeo:
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 6
Katalog Czasopism
Rok 2017
-
Reduction of road traffic noise by source measures — present and future strategies
PublikacjaThe current trend worldwide is less focused on reducing road traffic noise. This is in strong contrast to the severe impact of traffic noise to the general health and quality of life. A more holistic and combined strategy is needed. Current international rules and regulations regarding vehicles and tyres are not sufficient to reduce traffic noise levels in an effective way. Calculations show that these regulations will only yield...
Rok 2015
-
Tire camber angle influence on tire-pavement noise
PublikacjaTaking into account tire-pavement noise and tires classification with respect to noise emission special measurement methods are usually used. When two of them are applied (the Laboratory Drum Method (DR) and the Close-Proximity Method (CPX)) the investigator has to be sure that the position of the tire is correct. The authors of this paper thought about tire position as tire (wheel) alignment in particular tire camber angle. They...
Rok 2012
-
Online urban acoustic noise monitoring system
PublikacjaConcepts and implementation of the Online Urban Noise Monitoring System are presented. Principles of proposed solution used for dynamic acoustical maps creating are discussed. The architecture of the system and the data acquisition scheme are described. The concept of noise mapping, based on noise source model and propagation simulations, was developed and employed in the system. Dynamic estimation of noise source parameters utilized...
Rok 2009
-
Certification of vehicles used for tire/road noise evaluation by CPX method
PublikacjaJednym ze sposobów oceny hałasu opon i nawierzchni drogowych jest metda CPX polegająca na pomiarze hałasu w polu bliskim miejsca współpracy opony z nawierzchnią. Aby uzyskać wysoką dokładność pomiarów niezbędne jest ustanowienie procedur ustanowienie procedur certyfikacyjnych sprzętu pomiarowego a więc głównie pojazdu badawczego. Praca dotyczy procedur certyfikacyjnych wypracowanych przez Grupę Roboczą WG33 ISO/TC43/SC1 oraz w...
-
Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements
PublikacjaPraca pośwoęcona jest kierunkowości emisji hałasu opon i nawierzchni drogowych. Opony są dominującym źródłem haasu w pojaździe poruszającym się w typowych warunkach ruchu drogowego. Hałas ten nie jest bezkierunkowy jak to przyjmuje się w modelach obliczeniowych hałasu. Takie założenia wynikają z ograniczonej dostępności danych dotyczących kierunkowości i mogą prowadzić do niedokładności przy prognozowaniu hałasu drogowego. Praca...
Rok 2008
-
Evaluation of excessive noise effects on hearing employing psychoacoustic dosimetry
PublikacjaResearch results regarding the noise impact on hearing applying the concept of the Psychoacoustic Noise Dosimetry (PND) are presented. The general characteristics of the PND algorithm are discussed. Additionally, the results of hearing examinations conducted in the laboratory conditions are shown. The main objective of the research was to determine the time needed for the Temporary Threshold Shift to reverse. The results were used...
wyświetlono 784 razy