WEAR - Czasopismo - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

WEAR

ISSN:

0043-1648

eISSN:

1873-2577

Dyscypliny:

  • Inżynieria biomedyczna (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
  • Inżynieria lądowa i transport (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
  • Inżynieria materiałowa (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
  • Inżynieria mechaniczna (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
  • Nauki chemiczne (Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych)

Punkty Ministerialne: Pomoc

Punkty Ministerialne - aktualny rok
Rok Punkty Lista
Rok 2023 200 Lista ministerialna czasopism punktowanych
Punkty Ministerialne - lata ubiegłe
Rok Punkty Lista
2023 200 Lista ministerialna czasopism punktowanych
2022 200 Lista ministerialna czasopism punktowanych
2021 200 Lista ministerialna czasopism punktowanych
2020 200 Lista ministerialna czasopism punktowanych
2019 200 Lista ministerialna czasopism punktowanych
2018 35 A
2017 35 A
2016 35 A
2015 35 A
2014 35 A
2013 35 A
2012 40 A
2011 40 A
2010 32 A
2009 32 A
2008 32 A

Model czasopisma:

Hybrydowe

Punkty CiteScore:

Punkty CiteScore - aktualny rok
Rok Punkty
Rok 2021 7.2
Punkty CiteScore - lata ubiegłe
Rok Punkty
2021 7.2
2020 7.2
2019 5.8
2018 5.5
2017 4.4
2016 5.3
2015 4.2
2014 4.1
2013 3.2
2012 3.5
2011 3.4

Impact Factor:

Zaloguj się aby zobaczyć Współczynnik Impact Factor dla tego czasopisma

Filtry

wszystkich: 15

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Czasopism

Rok 2022
Rok 2021
Rok 2020
  • Correlations between the wear of car brake friction materials and airborne wear particle emissions
    Publikacja

    - WEAR - Rok 2020

    Airborne wear particles emitted from transport vehicle brakes are one of the main sources of toxic metals in inhalable particulate matter. Prediction of wear particle emissions may become more accurate if the relationship between the wear and particle emission characteristics is known. An experimental study was performed to investigate proportional correlations between the mass wear, 0.01–0.42 μm particle emission measured by a NanoScan...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Experimental analysis of wear resistance of compacts of fine-dispersed iron powder and tungsten monocarbide nanopowder produced by impulse pressing
    Publikacja
    • A. Bragov
    • L. Igumnov
    • A. Konstantinov
    • A. Lomunov
    • E. Rusin
    • V. Eremeev

    - WEAR - Rok 2020

    The paper presents the results of studying the structure and wear resistance of compacts produced from fine dispersed reduced iron powder (average particle size 3–mu m) with the addition of tungsten carbide (WC) nanopowder with the average particle size of 25–30 nm. The mass fraction of tungsten carbide (wolfram carbide) in the powder composition was 5% and 10% of the total mass. Impulse pressing was conducted using the modified...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • The resistance of S235JR steel to cavitation erosion
    Publikacja

    - WEAR - Rok 2020

    The erosion resistance of S235JR steel to flow cavitation was investigated. In order to understand an influence of steel properties and cavitation intensities on the degradation mechanisms, low-carbon S235JR steel was tested in the as-received state and after thermal treatment (annealing) under four different flow velocities. Annealing decreased steel hardness, which made S235JR steel less resistant to cavitation erosion. The performed...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wear of electroplated diamond tools in lap-grinding of Al2O3 ceramic materials
    Publikacja

    - WEAR - Rok 2020

    Current development of modern products, together with ever-increasing demands for their operation and usage, necessitate the search for new processing methods. Abrasive machining is widely used in many industrial areas, especially for processing difficult-to-machine materials such as advanced ceramics. Grinding with lapping kinematics, also called lap-grinding, is still one of the innovative methods of abrasive processing being...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2018
  • A concept for reducing PM 10 emissions for car brakes by 50%
    Publikacja
    • G. Perricone
    • V. Matějka
    • M. Alemani
    • G. Valota
    • A. Bonfanti
    • A. Ciotti
    • U. Olofsson
    • A. Söderberg
    • J. Wahlström
    • O. Nosko... i 3 innych

    - WEAR - Rok 2018

    With regard to airborne particles with an aerodynamic diameter of less than 10 μm (PM10), in countries in the European Union, the mass of brake emissions equals approximately 8–27% of the total traffic-related emissions. Using a research methodology combining tests at different scale levels with contact mechanics simulations and PM10 chemical characterization, the REBRAKE EU-financed project had the following aims: i) to demonstrate...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • A pin-on-disc study of airborne wear particle emissions from studded tyre on concrete road contacts
    Publikacja
    • U. Olofsson
    • M. Tu
    • O. Nosko
    • Y. Lyu
    • S. Dizdar

    - WEAR - Rok 2018

    Studded tyres wear surfaces of winter roads, generating inhalable airborne particles. In this study, four concrete road materials and two stud geometries were investigated in terms of wear, road material hardness and airborne particle concentration. The sliding contact between studded tyres and road materials was studied using a pin-on-disc machine in a clean chamber. The results show that the normal load and the stud size have...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2017
  • Quantification of ultrafine airborne particulate matter generated by the wear of car brake materials
    Publikacja

    - WEAR - Rok 2017

    The wear of car brakes is one of the main sources of airborne particulate matter in urban environments. Ultrafine wear particles are of special environmental interest since they can easily penetrate the human body through inhalation and cause various diseases. In the present study, the contribution of ultrafine particles to airborne particulate matter emitted from car brake materials was investigated under different friction conditions....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2013
Rok 2011
  • Influence of permanent magnetic field on wear performance of dry sliding contacts
    Publikacja

    - WEAR - Rok 2011

    Results of experimental studies concerning the influence of permanent magnetic field on wear of dry sliding contact are presented.It was found that magnetic field of horizontal orientation is causing temporary reduction of material's hardness. It also facilitates and accelerates removal process of wear particles from the contact zone.Formation of bulges, consisting of accumulated and compacted anti-ferromagnetic material produced...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2007
Rok 2005
  • Cavitation erosion of some laser-produced iron-base corrosion-resistance alloys
    Publikacja

    - WEAR - Rok 2005

    W pracy przedstawiono badania kawitacyjne stali C45, X20Cr13 oraz X5CrNi18-10 po laserowym stopowaniu ich warstwy wierzchniej proszkami Mn, Cr, Ni, Si, Ti, Co, Al, Mo, B. Badania kawitacyjne prowadzono na stanowisku z wirującą tarczą. Zniszczenia powierzchni w okresie inkubacji oceniano metodą optyczną. Przedstawiono związek pomiędzy uzyskaną mikrostrukturą obrabianej warstwy i jej odpornością kawitacyjną.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2002
  • The wave character of commutator wear in electrical machines
    Publikacja

    - WEAR - Rok 2002

    W pracy przedstawiono wyniki badań doświadczalnych zużycia elementów ze styku ślizgowego silnika komutatorowego prądu przemiennego małej mocy. Zakres badań obejmował okresowe pomiary profilu powierzchni ślizgowej komutatora w przekroju poprzecznym oraz profilu powierzchni wycinków komutatora w przekroju podłużnym względem osi wirowania. Ponadto zmierzono okresowe wielkości zużycia powierzchni ślizgowej komutatora oraz szczotek...

wyświetlono 709 razy