dr inż. Marcin Stienss
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Inżynierii Transportowej
Obszary badawcze
Biogram
Marcin Stienss (urodzony w 1982 r. w Malborku) specjalizuje się w tematyce infrastruktury drogowej. Jego główne obszary badawcze dotyczą mieszanek mineralno-asfaltowych, badań i diagnostyki nawierzchni oraz szeroko pojętego procesu projektowania dróg.
W roku 2006 roku uzyskał na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej stopień magistra inżyniera na kierunku Budownictwo Lądowe w specjalności Inżynieria Transportowa, temat pracy magisterskiej: "Badania mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych". Praca ta została wykonana pod kierunkiem dr inż. Bohdana Dołżyckiego. Na ostatnim semestrze studiów dr inż. Marcin Stienss pracował w Laboratorium Badań Drogowych na stanowisku laboranta.
Jeszcze w trakcie studiów, w latach 2004-2005, rozpoczął pracę w wykonastwie w firmie SKANSKA S.A. Oddział Budownictwa Drogowo-Mostowego w Gdańsku w charakterze pomocnika majstra budowy na kontrakcie "Budowa węzła drogowego Elbląg-Wschód". Pracę w fimie SKANSKA S.A. kontynuował po zakończeniu studiów na stanowisku inżyniera budowy, a następnie inżyniera projektu. W latach 2006-2008 brał udział w realizacji inwestycji na terenie województwa warmińsko-mazurskiego: "Modrzewina – Budowa infrastruktury drogowej dla nowych terenów inwestycyjnych w Elblągu” (kontrakt objęty programem ZPORR) oraz "Przebudowa Drogi Krajowej Nr 22 Odcinek II Chruściel-Maciejewo” (kontrakt objęty programem SPOT/2.1.3/13/04-02).
We wrześniu 2008 roku rozpoczął pracę na stanowisku aystenta naukowo-dydaktycznego w Katedrze Inżynierii Drogowej na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej, jednocześnie rozpoczynając pod kierunkiem prof. dr hab. inż. Józefa Judyckiego badania naukowe w zakresie mieszanek mineralno-asfaltowych o obniżonej temperaturze produkcji. Równocześnie prowadził zajęcia dydaktyczne oraz uczestniczył w bieżących pracach zespołu. W roku 2009 uzyskał uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej.
Zwieńczeniem prac badawczych w zakresie mieszanek mineralno-asfaltowych o obniżonej temperaturze było uzyskanie w grudniu 2014 r. z wyróżnieniem stopnia naukowego doktora nauk technicznych w dyscyplinie Budownictwo. Tytuł prac doktorskiej: „Badania i analiza właściwości fizykomechanicznych mieszanek mineralno-asfaltowych o obniżonej temperaturze produkcji”. Promotorem pracy był prof. dr hab. inż. Józef Judycki, zaś recenzentami prof. dr hab. inż. Piotr Radziszewski z Politechniki Warszawskiej oraz prof. dr hab. inż. Marek Iwański z Politechniki Świętokrzyskiej.
Od 2015 roku dr inż. Marcin Stienss pracuje w Katedrze Inżynierii Drogowej i Transportowej Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej na stanowisku adiunkta i jednocześnie pełni funkcję kierownika katedralnego Laboratorium Badań Drogowych. Od momentu rozpoczęcia pracy w 2008 roku brał udział w licznych programach badawczych realizowanych na zlecenie administracji drogowej, min.:
- Asfalty drogowe i modyfikowane w polskich warunkach klimatycznych (grant badawczy realizowany dla Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, 2016-2018),
- Wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu (grant badawczy realizowany dla NCBiR oraz GDDKiA, 2016-2018),
- Weryfikacja i aktualizacja Katalogu Typowych Konstrukcji Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych (praca badawcza na zlecenie GDDKiA, 2009-2012),
- Badania mieszanek mineralno-asfaltowych o obniżonej temperaturze otoczania (praca badawcza na zlecenie GDDKiA, 2009-2011).
Aktualnie dr inż. Marcin Stienss jest zaangażowany w realizację projektu pt "SEPOR - Bezpieczna, proekologiczna poroelastyczna nawierzchnia drogowa". Projekt ten realizowany jest w ramach inicjatywy "TechmatStrateg" Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W skład konsorcjum badawczego oprócz dwóch wydziałów Politechniki Gdańskiej (Wydział Mechaniczny oraz Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska) wchodzi również Politechnika Białostocka oraz firma wykonawcza MTM S.A. Termin zakończenia projektu przypada na 2021 rok.
Jednocześnie dr inż. Marcin Stienss kontynuuje badania naukowe w zakresie mieszanek mineralno-asfaltowych o obniżonej temepraturze, uczestniczy w procesie dydaktycznym oraz realizacji bieżących prac zlecanych przez przemysł i administrację drogową.
wyświetlono 3600 razy