mgr inż. Michał Formela
Zatrudnienie
Obszary badawcze
Media społecznościowe
Kontakt
- michal.formela@pg.edu.pl
Wybrane publikacje
-
ANALYSIS OF UNCONTROLLED WEAR IN THE AREA OFA BELLEVILLE SPRING OF A FRICTION TORSIONAL VIBRATIONDAMPER IN A MOTOR VEHICLE CLUTCH
-
ANALYSIS OF UNCONTROLLED WEAR IN THE AREA OFA BELLEVILLE SPRING OF A FRICTION TORSIONAL VIBRATIONDAMPER IN A MOTOR VEHICLE CLUTCH
The article describes the problem of excessive tribological wear of a torsional vibration damper built into a single-disc friction clutch of a truck vehicle. In contrast to the controlled, design-based wear of damper’s friction rings, i.e., wear whose kinetics are known and predictable, uncontrolled wear at Belleville spring contact surfaces effects in a premature decrease in the damper’s friction torque and, consequently, loss...
-
WPŁYW UŁOŻENIA I RODZAJU ZASTOSOWANYCH WŁÓKIEN WĘGLOWYCH NA WYTRZYMAŁOŚĆ KOMPOZYTU DLA MONOCOQUE’A BOLIDU FORMUŁY STUDENT
Celem niniejszej pracy jest przetestowanie jaki wpływ ma sposób ułożenia oraz rodzaj zastosowanych włókien węglowych na wytrzymałość elementu kompozytowego. Poprzez sprawdzenie czterech rodzajów próbek badawczych w dwóch oddzielnych testach stanie się możliwe stwierdzenie, który typ próbki charakteryzuje się największą wytrzymałością dla przyjętych założeń badawczych. Dzięki temu zbadany rodzaj kompozytu zostanie zastosowany w...
wyświetlono 1222 razy