Mirosław Kwiesielewicz - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 22

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2008
Rok 2005
  • Evaluation of quality of electric power distribution network elements in order to maintain functional and technical safety
    Publikacja

    - Rok 2005

    Praca dotyczy wieloatrybutowego systemu oceny elementów sieci elektroenergetycznej do celów zapewnienia jej bezpieczeństwa funkcjonalnego i technicznego. Rozważana sieć składa się z dużej liczby elementów, ocenianych jakościowo i ilościowo. Zaproponowana metoda składa się z dwóch etapów: (i)wstępnego wyboru niewielkiej liczby elementów niebezpiecznych w oparciu o małą liczbę informacji (ii) wykonaniu uszeregowania wybranych elementów...

  • Wieloatrybutowy model decyzyjny do celów oceny elementów sieci elektroenergetycznej
    Publikacja

    - Rok 2005

    W referacie przedstawiono propozycję systemu do oceny elementów linii elektroenergetycznej niskiego napięcia pod katem ich kwalifikacji do remontu lub modernizacji. Otrzymany wieloatrybutowy model decyzyjny charakteryzuje się bardzo dużą liczbą wariantów decyzyj-nych a zawarte w nim dane mają charakter jakościowy i ilościowy. Zaproponowano metodę wyboru rozmytego do wstępnej selekcji wariantów decyzyjnych. Zamieszczono uwago doty-czące...

Rok 2004
  • Inconsistent i contradictory judgements in pairwise comparison method in AHP.
    Publikacja

    Celem artykułu jest pokazanie zależności pomiędzy niezgodnymi i sprzecznymi macierzami danych, otrzymywanymi w wyniku porównań parami niewielkiej, skończonej libzy wariantów decyzyjnych. W szczególności pokazuje się macierze, które mimo prawidłowego wyniku testu zgodności posiadają oceny sprzeczne. Przedstawia się algorytm sprawdzający zgodność ocen.

  • Modeling Dynamics of Autonomous Underwater Vehicle.
    Publikacja

    Artykuł dotyczy budowy modelu autonomicznego pojazdu podwodnego do celów syntezy układu sterowania pojazdem. Rozważany pojazd ma długośc ok. 1 m i 30 cm średnicy. Wyposażony jest w 5 pędników, które pozwalają na sterowanie w pięciu stopniach swobody. Do badań wykorzystano model o 4 stopniach swobody. Dokonano identyfikacji parametrycznej modelu. Model zrealizowano w środowisku programowym Matlab/Simulink.

  • Ocena ryzyka i wieloatrybutowe modele decyzyjne.
    Publikacja

    rzedstawiono zagadnienia związane z uwzględnieniem czynników wpływun do oceny bezpieczeństwa oraz jakościowej i ilościowej ocenie ryzyka systemów technicznych. Podkreśla się znaczenie oceny czynników środowiskowych, ludzkich i organizacyjnych w procesie analizy ryzyka i podejmowania decyzji. Proponowana metodsa stosowanie HID (hierarchical influence diagrams), wspomagaj ąca analizę i szeregowanioe opcji sterowania ryzykiem (OSR),...

  • Synthesis of autonomous underwater vehicle control system.
    Publikacja

    Artykuł dotyczy parametrycznej identyfikacji systemu sterowania autonomicznego pojazdu podwodnego.Badania opierają sie na modelu pojazdu o 4 stopniach swobody, zrealizowanym w środowisku programowym Matlab/Simulink. Zastosowano wielowymiarowy nieliniowy regulator PID. Przedstawiono wyniki symulacji zaprojektowanego układu sterowania.

Rok 2003
Rok 2002

wyświetlono 802 razy