mgr inż. Monika Smajdor
Zatrudnienie
Publikacje
Filtry
wszystkich: 15
Katalog Publikacji
Rok 2008
-
The structural investigations of the bronze based CuMn12Al7Fe3Ni3
PublikacjaStopy miedzi są stosowane w przemyśle morskim, ze względu na swoje właściwości takie jak odporność erozyjna, odporność korozyjna czy też wysoka wytrzymałość korozyjno-zmęczeniowa. Oczywistym jest, iż właściwości brązów są wyższe niż mosiądzów.W pracy przedstawiono wyniki badań brązu CuMn12Al7Fe3Ni3 (BM12733), który jest najpowszechniej stosowany na okrętowe pędniki śrubowe. Zebrano i zaprezentowano wyniki badania składu chemicznego,...
Rok 2007
-
AE testing of local corrosion in storage tanks of oil tankers
PublikacjaW artykule przedstawiono wyniki badań korozji lokalnej w zbiornikach magazynowych zbiornikowców, przy użyciu metody Emisji Akustycznej. Badania wykrywania korozji wykonano z użyciem testerów, podczas produkcji których przyjęto założenie wysokiej intensywności sygnału oraz stabilności sygnału akustycznego w relatywnie długim czasie.
-
The analysis of the mechanical properties of welding joints of high-strength steels for offshore and ships structures
PublikacjaW artykule przedstawiono równania korelacyjne właściwości mechanicznych złaczy spawanych stali wysokiej wytrzymałości, które umożliwiają ocenę wpływu technologii spawania tych stali.W pracy zaproponowana dwa równania. Pierwsze umożliwa wstępną ocenę spawalności obecnie produkowanych stali wysokiej wytrzymałości, natomiast równania korelacyjne pozwalają obliczyć maksymalną twardość strefy wpływu ciepła materiału.
Rok 2006
-
Phase investigations of copper based CuZn38Al2MnFe alloy
PublikacjaW pracy przedstawiono analizę fazową mosiądzu CuZn38Al2MnFe. Wykazano, że obecność fazy Fe4Mn77Si19 powoduje kruchość stopu w teście zginania próbek.
-
Wytwarzanie okrętowych pędników śrubowych
PublikacjaW referacie przedstawiono technologię wytwarzania okrętowych pędników śrubowych począwszy od wyboru materiału, poprzez wykonanie formy, odlewanie, obróbkę mechaniczną, trasowanie, obróbkę cieplno-mechanicznąW dalszej części referatu przedstawiono proces wyrównoważania statycznego i dynamicznego oraz postanowienia zawarte w polskich normach.
-
Zastosowanie plastycznie przerabialnych stopów tytanu w okrętownictwie
PublikacjaCelem pracy jest przedstawienie podstawowych informacji o plastycznie przerabialnych stopach tytanu z punktu widzenia ich praktycznego zastosowania w okrętownictwie. Podano skrócone cechy charakterystyczne oraz podstawowe informacje o obróbce cieplnej stopów tytanu. W zakończeniu zaprezentowano stanowisko wybranych Towarzystw Klasyfikacyjnych odnośnie stopów tytanu oraz podano przykłady zastosowań stopów tytanu w okrętownictwie....
Rok 2005
-
The formal safety assessment and influence of human factor in application to chosen ship's type
PublikacjaTragedia jednego ze statków typu ro-ro pokazała podatność tego typu statków na utratę stateczności, przewrócenie się, a w ostateczności zatonięcie. Wszystkie ro-rowce charakteryzują się małym zanurzeniem, a wynurzona część kadłuba podatna jest na działanie wiatru. Jeżeli dodatkowo w takich warunkach dochodzi element nieprawidłowego rozmieszczenia pojazdów i ich słabego zamocowania to groźba przesunięcia ładunku staje się realna....
-
The present state of requirements of international association of classification societies (IACS) for wrought aluminium alloys
PublikacjaW referacie przedstawiono aktualną sytuację w zakresie stopów aluminium z serii 5xxx i 6xxx do przeróbki plastycznej, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w tym zakresie zapoczątkowanych przez unifikację wymagań w dokumentach nr 25 i 26 opublikowanychostatnio przez International Association of Classification Societies (IACS). Jednym z najważniejszych punktów w tych dokumentach jest wymaganie odnośnie przeprowadzania próby odporności...
-
Właściwości mechaniczne odlewniczych brązów niklowo-aluminiowych w zależności od grubości skrzydła śruby okrętowej
PublikacjaPodczas eksploatacji statku może zaistnieć konieczność naprawy śruby napędowej. W przypadku braku atestu skład chemiczny materiału nie jest znany. Sytuacja taka może być problemem znaczącym, gdyż technologia naprawy jest związana z materiałem śruby, ze względu na różne temperatury podgrzewania wstępnego dla różnych kategorii stopów miedzi. W takim wypadku istotne jest określenie właściwości mechanicznych na podstawie składu chemicznego...
-
Wykorzystanie techniki emisji akustycznej w ocenie procesów korozyjnych poszycia zbiorników na produkty ropopochodne na statkach morskich
PublikacjaW pracy przedstawiono zostaną podstawowe informacje związane z zastosowaniem metody Emisji Akustycznej (EA) do oceny procesów korozyjnych zachodzących w zbiornikach ładunkowych statków przeznaczonych do transportu ropy naftowej. Opisana zostanie metoda EA jako narzędzie do lokalizacji źródeł korozji, podstawowe procesy korozyjne zachodzące w zbiornikach ładunkowych tankowców, wybrane wyniki pomiarów EA na jednostkach pływających...
Rok 2004
-
Influence of deformation velocity on mechanical properties of high strength structural steels.
PublikacjaW referacie przedstawiono wyniki badań własności mechanicznych stali wysokiej wytrzymałości przeznaczonych na spawane konstrukcje okrętowe w zależności od prędkości odkształcenia. Badania były prowadzone w Akademii Marynarki Wojennej oraz w Politechnice Gdańskiej przy współudziale Uniwersytetu Technicznego w Rostocku podczas opracowywania charakterystyk tych stali dla potrzeb polskiego przemysłu okrętowego. Uwzględnienie obciążeń...
-
Modelling of mechanical properties of cooper alloys sand cast ship propellers.
PublikacjaBadania właściwości mechanicznych (Rm ,A5) stopów miedzi, stosowanych na pędniki okrętowe, w zależności od ich składu chemicznego i grubości odlewów piaskowych pozwalają na wyznaczenie równań regresji mających zastosowanie do prognozowania wytrzymałości statycznej na rozciąganie (Rm) i wydłużenia plastycznego (A5).Obliczenia wartości Rm i A5 dla wybranych odlewów piaskowych (mosiądz MM55, brązy BA93, BA2 i CMA1) wykazały, że opracowane...
-
The correlation between impact energy and the meters of hardening of extra high strength steels for ship and offshore welded structures.
PublikacjaUdowodniono tezę, że można wyznaczyć wystarczająco dokładne dla praktyki projektowania i budowy konstrukcji okrętowych i oceanotechnicznych związki ilościowe odbiorczych właściwości mechanicznych i mikrostruktury blach grubych kategorii 420¸690 oraz ich złączy spawanych. Uzyskane w pracy związki mierników umocnienia (cementytem, roztworowe, wydzieleniowe, wymiarem ziarna ferrytu) z odbiorczymi właściwościami mechanicznymi (Rm,...
-
The formal safety assesment in conforming to chosen vessel's type on the ground of hydromechanic characteristics in critical conditions.
PublikacjaTragedia jednego ze statków typu ro-ro pokazała podatność tego typu statków na utratę stateczności, przewrócenie a w ostateczności zatonięcie. Wszystkie ro-rowce charakteryzują się małym zanurzeniem, a wynurzona część kadłuba podatna jest na działanie wiatru. Jeżeli dodatkowo w takich warunkach dochodzi element nieprawidłowego rozmieszczenia pojazdów i ich słabego zamocowania to groźba przesunięcia ładunku staje się realna. W konsekwencji...
Rok 2003
-
Wpływ technologii przetwarzania na właściwości użytkowe stali trudno ścieralnych typu HARDOX. II Krajowa Konferencja ''Nowe Materiały, Nowe Technologie w Przemyśle Okrętowym i Maszynowym.
PublikacjaW referacie przedstawiono zagadnienia dotyczące technologii przetwarzania stali HARDOX, jak również zalecenia odnośnie spawania złączy stali HARDOX w zależności od grubości materiału, miejsca spawania, rodzaju spawania, rodzaju złącza, materiałów spoiwa. Dodatkowo przedstawiono zalecenia dotyczące obróbki skrawaniem stali HARDOX 400 w porównaniu do stali WELDOX 500 i WEL-DOX 700.
wyświetlono 811 razy