Employees’ self-expansion, work conditions, work engagement and productive behaviours: study 1&2 - Open Research Data - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Employees’ self-expansion, work conditions, work engagement and productive behaviours: study 1&2

Opis

In the following studies conducted in Poland, we examined the importance of workplace self-expansion and found that it is a significant mediator between job resources (e.g. compensation and benefits, job tasks) and work engagement (Study 1) as well as task-oriented engagement (Study 2). At the same time, our findings prove that job demands (e.g. role ambiguity, overload) do not weaken employees' self-expansion if the impact of job resources is taken into account. Cross-sectional studies were conducted on diverse organizations operating in the Polish market. The data collection was carried out from January to February 2016 (Study 1) and from October to November 2016 (Study 2) via an online research platform. Access to the survey was possible only by weblink received in an invitation from one of the interviewers. Participation was voluntary and anonymous. A total of 339 employees participated in Study 1, and 368 in Study 2.

Plik z danymi badawczymi

SE_data.sav
177.5 kB, S3 ETag b2edd6c2c24a0f14bd400764dfa19a86, pobrań: 117
Hash pliku liczony jest ze wzoru
hexmd5(md5(part1)+md5(part2)+...)-{parts_count} gdzie pojedyncza część pliku jest wielkości 512 MB

Przykładowy skrypt do wyliczenia:
https://github.com/antespi/s3md5

Informacje szczegółowe o pliku

Licencja:
Creative Commons: by 4.0 otwiera się w nowej karcie
CC BY
Uznanie autorstwa
Oprogramowanie:
IBM SPSS

Informacje szczegółowe

Rok publikacji:
2019
Data zatwierdzenia:
2020-12-17
Data wytworzenia:
2016
Język danych badawczych:
polski
Dyscypliny:
  • psychologia (Dziedzina nauk społecznych)
  • nauki o zarządzaniu i jakości (Dziedzina nauk społecznych)
DOI:
Identyfikator DOI 10.34808/e3dd-d192 otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Słowa kluczowe

Powiązane zasoby

Cytuj jako

wyświetlono 323 razy