Individual corporate reputation, perception of collective corporate reputation, stock market investments - Open Research Data - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Individual corporate reputation, perception of collective corporate reputation, stock market investments

Opis

There are two ways of conceiving of corporate reputation: individual and collective. Although related, they are not driven by the same factors. Thus, each of them may have a distinct impact on investment decisions.  The following dataset includes the data obtained in an incentivized economic experiment based on vignette studies. We induced the perception of collective and individual reputation and asked participants to make their investment decisions There are records of 528 subjects in the final sample who took part in an online game imitating stock exchange conditions.

Plik z danymi badawczymi

Individual corporate reputation_perception of collective corporate reputation_stock market investments.xlsx
36.9 kB, S3 ETag 98e685913f6adb637b6cd0967af3d8fa-1, pobrań: 30
Hash pliku liczony jest ze wzoru
hexmd5(md5(part1)+md5(part2)+...)-{parts_count} gdzie pojedyncza część pliku jest wielkości 512 MB

Przykładowy skrypt do wyliczenia:
https://github.com/antespi/s3md5

Informacje szczegółowe o pliku

Licencja:
Creative Commons: by 4.0 otwiera się w nowej karcie
CC BY
Uznanie autorstwa

Informacje szczegółowe

Rok publikacji:
2021
Data zatwierdzenia:
2021-09-02
Język danych badawczych:
angielski
Dyscypliny:
  • ekonomia i finanse (Dziedzina nauk społecznych)
DOI:
Identyfikator DOI 10.34808/kqay-2s61 otwiera się w nowej karcie
Finansowanie:
Ethical papers:
Approval waived by the Scientific Research Ethics Committee at the University of Gdansk 12122016
Weryfikacja:
Brak weryfikacji

Słowa kluczowe

Cytuj jako

wyświetlono 137 razy