Individual corporate reputation, perception of collective corporate reputation, stock market investments
Opis
There are two ways of conceiving of corporate reputation: individual and collective. Although related, they are not driven by the same factors. Thus, each of them may have a distinct impact on investment decisions. The following dataset includes the data obtained in an incentivized economic experiment based on vignette studies. We induced the perception of collective and individual reputation and asked participants to make their investment decisions There are records of 528 subjects in the final sample who took part in an online game imitating stock exchange conditions.
Plik z danymi badawczymi
Individual corporate reputation_perception of collective corporate reputation_stock market investments.xlsx
36.9 kB,
S3 ETag
98e685913f6adb637b6cd0967af3d8fa-1,
pobrań: 65
Hash pliku liczony jest ze wzoru
Przykładowy skrypt do wyliczenia:
https://github.com/antespi/s3md5
hexmd5(md5(part1)+md5(part2)+...)-{parts_count}
gdzie pojedyncza część pliku jest wielkości 512 MBPrzykładowy skrypt do wyliczenia:
https://github.com/antespi/s3md5
Informacje szczegółowe o pliku
- Licencja:
-
otwiera się w nowej karcieCC BYUznanie autorstwa
Informacje szczegółowe
- Rok publikacji:
- 2021
- Data zatwierdzenia:
- 2021-09-02
- Język danych badawczych:
- angielski
- Dyscypliny:
-
- ekonomia i finanse (Dziedzina nauk społecznych)
- DOI:
- Identyfikator DOI 10.34808/kqay-2s61 otwiera się w nowej karcie
- Finansowanie:
- Ethical papers:
- Approval waived by the Scientific Research Ethics Committee at the University of Gdansk 12122016
- Weryfikacja:
- Brak weryfikacji
Słowa kluczowe
Cytuj jako
Autorzy
wyświetlono 195 razy