
dr inż. Paweł Więcławski
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Geotechniki, Geologii i Budownictwa Morskiego
- Starszy specjalista inżynieryjno-techniczny w Katedra Geotechniki, Geologii i Budownictwa Morskiego
Media społecznościowe
Kontakt
- pawwiecl@pg.edu.pl
Adiunkt
- Miejsce pracy
-
Budynek Wydz. Hydrot.
pokój 309 otwiera się w nowej karcie - Telefon
- (58) 347 22 09
- pawel.wieclawski@pg.edu.pl
Starszy specjalista inżynieryjno-techniczny
- Miejsce pracy
-
Budynek Wydz. Hydrot.
pokój 309 otwiera się w nowej karcie - Telefon
- (58) 347 22 09
- pawel.wieclawski@pg.edu.pl
Wybrane publikacje
-
INFLUENCE OF TIME ON THE BEARING CAPACITY OF PRECAST PILES
One of the most popular types of foundations in layered subsoil with very differentiated soil shear strengths are precast piles. One of the reasons is a fact that we can well control the driving process during the installation of these piles. The principles of the assessment of bearing capacity and settlements of the piles given by Eurocode 7, concentrate on two main methods, i.e. Static Pile Load Tests (SPLT) and Dynamic Driving...
-
THE APPLICATION OF PHENOMENOLOGICAL METHODOLOGY FOR DESIGNING PILE FOUNDATION IN PORT STRUCTURES
It is of utmost importance in the design process that a suitable, safe and concurrently economic solution be chosen. Issues connected with foundations require adopting a special approach. Soil is a composite medium, and it is essential to describe as precisely as possible the interaction taking place between the subgrade and the structure. There are many design methods of pile foundation that are based on in-situ test of soils....
-
ECOLOGY OR ECONOMICS? THE ASPECT DETERMINING THE USE OF DISPLACEMENT PILES FOR THE FOUNDATIONS OF BRIDGE STRUCTURES
W ostatnich latach rzadko wykonuje się pale wiercone o bardzo dużych średnicach ze względu na: wymagany sprzęt, transport wydobytego urobku gruntowego, duże ilości stali zbrojeniowej. Konstrukcje inżynierskie na autostradzie A-1, na drodze ekspresowej S-7 i Obwodnicy Południowej Gdańska posadowiono na palach prefabrykowanych. Fundamenty największych mostów na autostradzie A-1 zbudowano na palach Vibro i Franki. W artykule zwrócono...
wyświetlono 363 razy