dr inż. Piotr Bzura
Zatrudnienie
- Specjalista inżynieryjno-techniczny w Instytut Budowy Okrętów
- Adiunkt w Instytut Budowy Okrętów
Obszary badawcze
Media społecznościowe
Kontakt
- pbzura@pg.edu.pl
Specjalista inżynieryjno-techniczny
- Miejsce pracy
-
Budynek M-T
pokój 012 otwiera się w nowej karcie - Telefon
- (58) 347 25 73
- pbzura@pg.edu.pl
Adiunkt
- Miejsce pracy
-
Budynek M-T
pokój 012 otwiera się w nowej karcie - Telefon
- (58) 347 25 73
- pbzura@pg.edu.pl
Wybrane publikacje
-
Diagnostic Model of Crankshaft Seals
T he paper presents a research stand being a diagnostic model of radial lip seals used, among others, on crankshafts of piston combustion engines in order to identify the correctness of their operation. The possibility of determining the technical condition of lip seals on the basis of the proposed coefficient of correctness of operation has been described. T he basic features of seals influencing their correctness of...
-
Influence of lubricating oil improvers on performance of crankshaft seals
This paper presents an original method for checking influence of lubricating oil improvers on performance of crankshaft seals of combustion piston engine. Crankshaft seals were tested with the use of a modified friction node of T-02 four- ball apparatus in laboratory conditions. The tests were conducted according to a worked-out algorithm. Their results confirmed usefulness of the method for determining „harmful” performance...
-
PORÓWNANIE DZIAŁANIA POPRZECZNYCH ŁOŻYSK ŚLIZGOWYCH NA ZMODERNIZOWANYM STANOWISKU DYDAKTYCZNYM
W artykule przedstawiono autorską metodę porównania działania poprzecznych łożysk ślizgowych na podstawie wyników badań wykonanych na zmodernizowanym stanowisku laboratoryjnym. Modernizacja stanowiska składającego się ze źródła mocy w postaci silnika elektrycznego napędzającego dwa wały połączone sprzęgłem i zakończone łożyskiem wzdłużnym przekazującym siłę naporu. Podłączenie przetwornika częstotliwości umożliwiło pracę silnika...
wyświetlono 2013 razy