dr hab. inż. Piotr Chrostowski
Zatrudnienie
- Profesor uczelni w Katedra Inżynierii Transportowej
Biogram
Piotr Chrostowski – specjalizuje się w zagadnieniach infrastruktury transportu kolejowego. Główne kierunki działalności naukowej dotyczą właściwości mechanicznych elementów nawierzchni torowej oraz problematyki identyfikacji i oceny układów geometrycznych dróg szynowych z wykorzystaniem technik GNSS.
W roku 2004 Uzyskał stopień magistra inżyniera na kierunku Budownictwo w specjalności Inżynieria Kolejowa na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Gdańskiej. Obronił wówczas pracę magisterską pod opieką dr inż. Jerzego Lamka pt.: Analiza geometryczna układu torowego w Metrze Warszawskim.
W roku 2010 uzyskał stopnień doktora nauk technicznych w dyscyplinie Budownictwo. Tytuł rozprawy: Badania oporów poprzecznych rusztu torowego podczas pracy podbijarki, promotor Prof. Dr hab. Inż. Władysław Koc, recenzenci: Prof. Dr hab. Inż. Czesław Szymczak, Prof. Dr hab. Inż. Kazimierz Towpik.
W roku 2021 uzyskał stopnień doktora habilitowanego w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie naukowej Inżynieria Lądowa i Transport.
Od 01.10.2008 do dnia dzisiejszego pracuje na stanowisku naukowo-dydaktycznym w Katedrze transportu Szynowego i Mostów na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Zainteresowania naukowe kontynuuje w obydwu kierunkach (projektowanie i analiza układów geometrycznych oraz mechanika toru kolejowego), czego rezultatem jest autorstwo i współautorstwo ponad 60 publikacji, w których znajduje się również wydana w 2018 roku przez Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej monografia naukowa pt. „Projektowanie i eksploatacja dróg szynowych z wykorzystaniem mobilnych pomiarów satelitarnych" (autorzy: prof. dr hab. inż. Władysław Koc, prof. dr hab. inż. Cezary Specht, dr inż. Piotr Chrostowski).
Obecnie Piotr Chrostowski zaangażowany jest jako jeden z głównych wykonawców w projekt „InnoSatTrack”, pt. „Opracowanie innowacyjnej metody wyznaczania precyzyjnej trajektorii pojazdu szynowego”, który uzyskał dofinansowanie w ramach programu BRIK - Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej (Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020). Projekt będzie realizowany do 2021 r. przez konsorcjum Politechniki Gdańskiej (Wydział Elektrotechniki i Automatyki – Katedra Inżynierii Elektrycznej Transportu oraz Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska – Katedra Transportu Szynowego i Mostów) – lider przedsięwzięcia oraz Uniwersytetu Morskiego w Gdyni (Wydział Nawigacyjny – Katedra Geodezji i Oceanografii).
wyświetlono 3379 razy