Projekt ma na celu zmniejszenie najwazniejszych negatywnych skutków żeglowania szybkich jednostek pływajacych na Morzu Bałtyckim poprzez poprawę ich charakterystyk zarówno w trakcie projektowania jak i podczas eksploatacji. Wynikiem realizacji projketu(ów) przyszłe małe szybkie jednostki pływajace na Bałtyku będą bezpiecznejsze i bardziej przyjazne dla środowiska. Szczegółowo nacisk zostanie położony na trzy kategorie:
1. Hydrodynamiczne aspekty konstrukcji szybkich jednostek pływających w kontekście efektywności energetycznej, w tym zmniejszenie oporu kadłuba poprzez zaprojektowanie optymalnego kształtu kadłuba,
2. Struktura układu napędowego dla lepszej efektywności energetycznej i niższej emisji hałasu, w tym uwzględnianie efektów interakcji pędnik / kadłub przy zaproponowaniu najbardziej wydajnego układu napędowego, a także opracowywanie projektów koncepcyjnych i prototypów ekologicznych układów napędowych, m. in. elektrycznych. Uwzględniona zostanie również modyfikacja istniejących układów napędowych.
3. Automatyzacja i digitalizacja szybkich jednostek pływających w celu zwiększenia bezpieczeństwa, oraz poziomu zastosowania sztucznej inteligencji układu napędowego. Ponadto, w ramach projektu(ów) uwzględniono digitalizację różnych pokładowych systemów morskich zastosowanych na szybkich jednostkach.
Projekt jest typur Seed Money, który jest działaniem realizowanym przez Region Morza Bałtyckiego Interreg w celu wsparcia przygotowania projektów zgodnie z planem działania strategii UE dla regionu Morza Bałtyckiego (EUSBSR).
Projekt nie tylko zwiększa pole współpracy Bałtyckie dla PG, ale także jest zgodne z celami IDUB, zwłaszcza w zakresie zaplanowanych działań w ramach Centrum Badawczego EkoTech.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- Green Small Craft
- Program finansujący:
- Europejska Współpraca Terytorialna
- Porozumienie:
- #S057 z dnia 2020-06-23
- Okres realizacji:
- 2020-06-19 - 2021-12-31
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr inż. Mohammad Hossein Ghaemi
- Członkowie zespołu:
-
- Uczestnik dr inż. Artur Karczewski
- Realizowany w:
- Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Norwegian University of Science and Technology (Norwegia)
- Tallin University of Technology (Estonia)
- Wartość projektu:
- 50 000.00 EUR
- Typ zgłoszenia:
- Fundusze Europejskie [w tym Fundusze Strukturalne]
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 1634 razy