Wszyscy partnerzy konsorcjum zgadzają się co do ważności
zagadnienia podkreślania
multidycyplinarnego i wielosektorowego podejścia do nauczania
kluczowych zagadnień jak architektura
krajobrazu, architektura, urbanistyka czy ekonomika krajobrazu. W
tym kontekście za kluczową uznana
winna być potrzeba wspólnego w kontekście europejskim
innowacyjnego programu dydaktycznego i
narzędzi z nim związanych. Konsorcjum projektu TELOS ma na celu
wypracowanie multidycyplinarnej i
wielosektorowej infrastruktury dydaktycznej w zakresie ekonomiki
krajobrazu, efektywnie odnoszącej się
do lokalnych i międzynarodowych wyzwań urbanizacyjnych i
wykorzystującej dobre praktyki, innowacje i
podejście systemowe. Konsorcjum TELOS zakłada wykreowanie sieci
instytucji, których działania
przyczyniać się będą do promowania zrównoważonego rozwoju
urbanistycznego i Agendy 2030.
Wszyscy partnerzy zamierzają: a) Skonsolidować i rozpowszechnić
wiedzę w odniesieniu do wszystkich
sektorów (akademii, praktyki, badań, polityki, organizacji
pozarządowych i szeroko rozumianej
społeczności) poprzez wypracowanie agendy dydaktycznej
skoncentrowanej na kształtującym się
zagadnieniu ekonomiki krajobrazu, oraz b) Przebadać metody i
narzędzia dydaktyczne w różnych
kontekstach metropolitalnych: Rzym (Włochy), Antalya (Turcja),
Bruksela (Belgia), Gdańsk (Polska),
Stuttgart (Niemcy). Wspomagane informatycznie nauczanie stanie
się integralną częścią tego procesu.
W celu nadania projektowi zasięgu międzynarodowego, konsorcjum
wypracuje I wdroży: 1) Webinaria
dla studentów i kadry akademickiej, dotyczące metod
interdyscyplinarnych; 2) Sesje treningowe dla
kadry akademickiej; 3) Intensywne programy dydaktyczne, podczas
których nauczyciele i studenci zajmą
się wybranymi zagadnieniami multidyscyplarnymi i transnarodowymi;
4) Konkursy studenckie,
wspomagane przez narzędzia informatyczne i powiązane z
warsztatami projektowymi z udziałem
interesariuszy, wspomagane przez wizytujących przedstawicieli
innych uczelni; 5) Postępy i rezultaty
projektu TELOS będą prezentowane także podczas wydarzeń
promujących z udziałem reprezentujących
różne sektory i narodowości odbiorców. Kluczowe rezultaty: 1.
Program dydaktyczny TELOS w zakresie
ekonomiki krajobrazu, zawierający dostępne powszechnie zasoby
edukacyjne jak np. nagrania wykładów
2. Narzędzia edukacyjne TELOS w zakresie ekonomiki krajobrazu.
Realizacja projektu przez PG pozwoli
na wypracowanie nowej oferty dydaktycznej na Wydziale
Architektury.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- TELOS
- Program finansujący:
- ERASMUS +
- Instytucja:
- Nationale Agentur für EU-Hochschulzusammenarbeit im Deutschen Akademischen Austauschdienst
- Porozumienie:
- 2021-1-DE01-KA220-HED-000031123 z dnia 2021-12-15
- Okres realizacji:
- 2021-11-01 - 2024-10-31
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr hab. inż. arch. Karolina Krośnicka
- Członkowie zespołu:
-
- członek zespołu prof. dr hab. inż. arch. Piotr Lorens
- członek zespołu dr Miłosz Marciniak
- członek zespołu dr inż. arch. Gabriela Rembarz
- członek zespołu dr inż. arch. Magdalena Rembeza
- członek zespołu dr hab. inż. arch. Dorota Wojtowicz-Jankowska
- członek zespołu dr hab. inż. arch. Katarzyna Zielonko-Jung
- kierownik zespołu dr hab. inż. arch. Karolina Krośnicka
- Realizowany w:
- Katedra Urbanistyki i Planowania Regionalnego
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- LE:NOTRE Institute (Holandia)
- Internationale Bauausstellung 2027 StadtRegion Stuttgart GmbH (Niemcy)
- Nürtingen-Geislingen University (Niemcy)
- Université Libre de Bruxelles (Belgia)
- “Sapienza” University of Rome, Department of Planning, Design, Technology of Architecture (Włochy)
- Akdeniz University (Turcja)
- Wartość projektu:
- 358 710.00 EUR
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Edukacyjny
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 374 razy