Metoda unikania kolizji statków oparta na domenie statku - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Metoda unikania kolizji statków oparta na domenie statku

Projekt ma na celu: opracowanie i implementację kryterium bezpieczeństwa żeglugi morskiej w sytuacji spotkania dwu lub więcej statków. Proponowane kryterium zostanie szczegółowo opracowane na podstawie rzeczywistych danych statystycznych ruchu morskiego i parametrów danego statku. Kryterium zostanie zaimplementowane w celu stosowania na mostku nawigacyjnym statku oraz na potrzeby służb nadzoru ruchu statków (VTS). Projekt wpisuje się w tematykę badawczą Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
CADMUSS
Program finansujący:
ERA-NET COFUND
Instytucja:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Porozumienie:
MARTERA-2/CADMUSS/2/2021 z dnia 2021-03-29
Okres realizacji:
2020-09-01 - 2023-08-31
Kierownik zespołu badawczego:
dr hab. inż. Rafał Szłapczyński
Członkowie zespołu:
Realizowany w:
Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • JAKOTA Cruise Systems GmbH (Niemcy)
  • Wismar University of Applied Science (Niemcy)
  • NavSim Polska spółka z o.o. (Polska)
  • Innovative Navigation (Niemcy)
  • Nautitec GmbH & Co. KG (Niemcy)
  • Uniwersytet Morski w Gdyni (Polska)
Wartość projektu:
1 141 640.45 PLN
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 2

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2022

  • A risk comparison framework for autonomous ships navigation
    Publikacja

    Maritime autonomous surface ships (MASS) may operate in three predefined operational modes (OM): manual, remote, or autonomous control. Determining the appropriate OM for MASS is important for operators and competent authorities that monitor and regulate maritime traffic in given areas. However, a science-based approach to this respect is currently unavailable. To assist the selection of the proper OM, this study presents a risk-based...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • The impact of shipping 4.0 on controlling shipping accidents: A systematic literature review
    Publikacja
    • A. Sepehri
    • H. R. Vandchali
    • A. W. Siddiqui
    • J. Montewka

    - OCEAN ENGINEERING - Rok 2022

    Maritime shipping, with a significant role in global trade, confronts various accidents leading to loss of lives, properties, and the environment. Shipping 4.0 technologies are scaling up to address this problem by employing real-time data-driven technologies, including cyber-physical systems, advanced tracking and tracing, intelligent systems, and big data analytics. Despite growing attention, there is a general lack of clarity...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 198 razy