Metody i narzędzia przetwarzania stanów emocjonalnych dla inteligentnych systemów edukacyjnych (Methods and tools for affect-aware Intelligent Tutoring Systems) - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Metody i narzędzia przetwarzania stanów emocjonalnych dla inteligentnych systemów edukacyjnych (Methods and tools for affect-aware Intelligent Tutoring Systems)

Projekt ma na celu opracowanie nowych mechanizmów interpretacji stanów emocjonalnych (ang. affect-awareness) dedykowanych dla Inteligentnych Systemów Uczących (ITS), w tym opracowanie algorytmów rozpoznawania emocji, mechanizmów zarządzania niepewnością i sterowania opartych o informacje o stanie afektywnym ucznia. Korzyści Politechniki Gdańskiej z realizacji projektu to wzrost kompetencji w zakresie informatyki afektywnej (ang. affective computing), w której to dziedzinie nie ma jeszcze ośrodka badawczego w Polsce. Ponadto publikacje będące rezultatem projektu wejdą w skład dorobku niezbędnego do habilitacji adiunktów zaangażowanych w realizację projektu.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
AFFITS
Program finansujący:
Norweski Mechanizm Finansowy
Instytucja:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Porozumienie:
Pol-Nor/20960/108/2015 z dnia 2015-06-23
Okres realizacji:
2015-04-01 - 2017-04-30
Kierownik projektu:
dr hab. inż. Agnieszka Landowska
Realizowany w:
Katedra Inżynierii Oprogramowania
Wartość projektu:
393 065.00 PLN
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 4

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2021

  • Keystroke Dynamics Patterns While Writing Positive and Negative Opinions
    Publikacja

    This paper deals with analysis of behavioural patterns in human–computer interaction. In the study, keystroke dynamics were analysed while participants were writing positive and negative opinions. A semi-experiment with 50 participants was performed. The participants were asked to recall the most negative and positive learning experiences (subject and teacher) and write an opinion about it. Keystroke dynamics were captured and...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2019

  • Scoreboard Architectural Pattern and Integration of Emotion Recognition Results
    Publikacja

    This paper proposes a new design pattern, named Scoreboard , dedicated for applications solving complex, multi-stage, non-deterministic problems. The pattern provides a computational framework for the design and implementation of systems that integrate a large number of diverse specialized modules that may vary in accuracy, solution level, and modality. The Scoreboard is an extension of Blackboard design pattern and comes under...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Uncertainty in emotion recognition

    Purpose–The purpose of this paper is to explore uncertainty inherent in emotion recognition technologiesand the consequences resulting from that phenomenon.Design/methodology/approach–The paper is a general overview of the concept; however, it is basedon a meta-analysis of multiple experimental and observational studies performed over the past couple of years.Findings–The mainfinding of the paper might be summarized as follows:...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2018

  • Integration in Multichannel Emotion Recognition
    Publikacja

    - Rok 2018

    The paper concerns integration of results provided by automatic emotion recognition algorithms. It presents both the challenges and the approaches to solve them. Paper shows experimental results of integration. The paper might be of interest to researchers and practitioners who deal with automatic emotion recognition and use more than one solution or multichannel observation.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 310 razy