Opracowanie wytycznych powtórnego wykorzystania destruktu asfaltowego z warstw SMA do nowych warstw ścieralnych układanych w tej samej technologii
Celem realizacji projektu jest opracowanie wytycznych określających zasady powtórnego wykorzystania destruktu asfaltowego, pochodzącego z rozbiórki warstw ścieralnych wykonanych z mieszanek mineralno- asfaltowych typu SMA do nowych warstw ścieralnych układanych w tej samej technologii. Z racji na założenie pozyskania w procesie wymiany warstw ścieralnych destruktu o wysokiej jakości i wartości, zasadne jest wypracowanie metod i jednolitych wytycznych umożliwiających maksymalizację jego wykorzystania w nowych warstwach SMA w miejscu pozyskania. Opracowana w ramach projektu ścieżka postępowania powinna pozwolić na osiągnięcie maksymalnego poziomu wykorzystania dostępnego materiału oraz uwzględniać wszystkie etapy od pozyskania destruktu do wbudowania nowej warstwy.
Powstaną Wytyczne Techniczne pozwalające na maksymalne wykorzystanie destruktu asfaltowego z warstw SMA do nowych mieszanek typu SMA. Technologia ponownego wykorzystania destruktu pozwalająca na optymalizację procesu polegającego na wymianie warstw ścieralnych dróg krajowych w ramach prac utrzymaniowych.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- rSMA2
- Program finansujący:
- Rozwój Innowacji Drogowych
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Okres realizacji:
- brak danych - brak danych
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr hab. inż. Piotr Jaskuła
- Członkowie zespołu:
-
- WYKONAWCA PG7 dr inż. Cezary Szydłowski
- KOORDYNATOR PG dr hab. inż. Piotr Jaskuła
- WYKONAWCA PG6 dr inż. Marcin Stienss
- WYKONAWCA PG1 dr hab. inż. Marek Pszczoła
- WYKONAWCA PG8 Jarosław Herbasz
- WYKONAWCA PG3 dr inż. Jacek Alenowicz
- WYKONAWCA PG4 dr hab. inż. Dawid Ryś
- WYKONAWCA PG2 dr inż. Bohdan Dołżycki
- WYKONAWCA PG9 mgr inż. Szymon Wicki
- WYKONAWCA PG5 dr inż. Mariusz Jaczewski
- Realizowany w:
- Katedra Inżynierii Transportowej
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Politechnika Warszawska (Polska)
- Instytut Badawczy Dróg i Mostów (Polska)
- Wartość projektu:
- 1 625 302.50 PLN
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 129 razy