Poroelastyczne nawierzchnie drogowe dla ochrony środowiska - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Poroelastyczne nawierzchnie drogowe dla ochrony środowiska

Głównym celem projektu jest rozwianie wątpliwości (technicznych i ekonomicznych), co do stosowania cichych nawierzchni typu PERS, poprzez wykonanie trwałych odcinków nawierzchni w pełnej skali. Zadaniem naukowców jest opracowanie trwałej, opłacalnej pod względem ekonomicznym Poroelastycznej Nawierzchni Drogowej (Poroelastic Road Surface -PERS) z przerobionych zużytych opon samochodowych. Nawierzchnia taka będzie miała korzystny wpływ na środowisko naturalne, nie tylko poprzez znaczące obniżenie hałasu i wibracji powstających podczas ruchu pojazdów, ale pomoże również rozwiązać problem trzech milionów ton zużytych opon, które w ciągu roku są składowane lub spalane w krajach UE. W konsekwencji ograniczone zostanie skażenie ziemi i powietrza. Zakłada się, że optymalizacja składu mieszanki poroelastycznej może doprowadzić również do spadków oporów toczenia koła, a konsekwencją tego może być obniżenie emisji CO2 i innych gazów zawartych w spalinach.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
PERSUADE
Program finansujący:
7 PROGRAM RAMOWY UE
Instytucja:
Komisja Europejska
Porozumienie:
226313 z dnia 2009-08-17
Okres realizacji:
2009-09-01 - 2015-08-31
Kierownik zespołu badawczego:
prof. dr hab. inż. Jerzy Ejsmont
Realizowany w:
Wydział Mechaniczny
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • NCC ROADS A/S (Dania)
  • CENTRE DE RECHERCHES ROUTIERES - OPZOEKINGSCENTRUM VOOR DE WEGENBOUW (Belgia)
  • DURA VERMEER INFRASTRUCTUUR BV (Holandia)
  • ZAVOD ZA GRADBENISTVO SLOVENIJE (Słowenia)
  • HET ELASTOMERTECHNIK GMBH (Niemcy)
  • KATHOLIEKE UNIVERSITEIT LEUVEN (Belgia)
  • INSTITUT FRANCAIS DES SCIENCES ET TECHNOLOGIES DES TRANSPORTS, DE L'AMENAGEMENT ET DES RESEAUX (Francja)
  • DANISH ROAD DIRECTORATE, DANISH ROAD INSTITUTE (Dania)
  • STATENS VAG- OCH TRANSPORTFORSKNINGSINSTITUT (Szwecja)
  • EUROPEAN TYRE RECYCLERS ASSOCIATION (Francja)
  • INSTYTUT BADAWCZY DROG I MOSTOW (Polska)
Wartość projektu:
4 678 595.00 EUR
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 3

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2018

  • Poroelastic Road Surfaces - State of The Art
    Publikacja

    Poroelastic Road Surfaces (PERS) constitute a specific group of pavements containing a great amount of crumbled rubber. In most cases rubber aggregate constitutes about 20% of the mixture (by weight) and a polyurethane resin is used as a binder. As a result, PERS is characterized by a much higher elasticity than asphalt and a high porosity typical for drainage pavements. Due to this, tire/road noise is greatly reduced and on top...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Temperature influence on tyre/road noise on poroelastic road surface based on laboratory measurements
    Publikacja

    The temperature effect on measured tyre/road noise is very important phenomena as it may lead to significant errors in measurement results due to substantial influence of this parameter on the obtained values. It depends mainly on the particular tyre-road combination. It is different for dense and porous as well as for bituminous and cement concrete pavements. It differs also depending on tested tyre. The correction procedure for...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Tire/Road Noise On Poroelastic Road Surfaces - Results Of Laboratory Measurements

    Tire/road noise is the most important part of traffic noise for medium and high speed driving both in the case of passenger cars and trucks. The potential to make modification of tires that significantly reduce tire/road noise in nearly over, at least for conventional tires so the only promising action is to improve road pavements. One of the innovative solutions is poroelastic road pavement (PERS) that reduces airflow related...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 403 razy