Rozpoznawanie emocji w terapii dzieci z autyzmem z wykorzystaniem robotów społecznych - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Rozpoznawanie emocji w terapii dzieci z autyzmem z wykorzystaniem robotów społecznych

Projekt ma na celu rozpoczęcie współpracy pomiedzy konsorcjantami oraz wykonanie "proof-of-concept" dla wprowadzenia mechanizmów rozpoznawania emocji w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, przy zastosowaniu robotów społecznych. Współcześnie w terapii ASD są wykorzystywane roboty społeczne, które w szczególności uczą dzieci reguł interakcji, które potem mogą być uogólnione na kontakty społeczne. W takiej terapii rozpoznawanie emocji pozwoliłoby na lepiej dopasowane reakcje i interwencje terapeutyczne, co może mieć przełożenie na skuteczność terapii. Konsorcjum składające projekt Erasmus Plus chce w przyszłości aplikować o projekt w programie H2020, a projekt Erasmus traktuje jako badania wstępne.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
EMBOA
Program finansujący:
ERASMUS +
Instytucja:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Okres realizacji:
brak danych - brak danych
Kierownik projektu:
dr inż. Michał Wróbel
Realizowany w:
Katedra Inżynierii Oprogramowania
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Istanbul Technical University (Turcja)
  • YEDITEPE UNIVERSITY (Turcja)
  • Macedonian Association for Applied Psychology (Macedonia)
  • THE UNIVERSITY OF HERTFORDSHIRE (Wielka Brytania)
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Edukacyjny
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 3

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2020

  • Child-Robot Interaction Studies During COVID-19 Pandemic
    Publikacja
    • P. Uluer
    • H. Kose
    • A. Landowska
    • T. Zorcec
    • B. Robins
    • D. Erol Barkana

    - Rok 2020

    The coronavirus disease (COVID-19) pandemic affected our lives deeply, just like everyone else, the children also suffered from the restrictions due to COVID-19 affecting their education and social interactions with others, being restricted from play areas and schools for a long time. Although social robots provide a promising solution to support children in their education, healthcare, and social interaction with others, the precautions...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Robot Eye Perspective in Perceiving Facial Expressions in Interaction with Children with Autism

    The paper concerns automatic facial expression analysis applied in a study of natural “in the wild” interaction between children with autism and a social robot. The paper reports a study that analyzed the recordings captured via a camera located in the eye of a robot. Children with autism exhibit a diverse level of deficits, including ones in social interaction and emotional expression. The aim of the study was to explore the possibility...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2021

  • Robot-Based Intervention for Children With Autism Spectrum Disorder: A Systematic Literature Review
    Publikacja
    • K. D. Bartl-Pokorny
    • P. Uluer
    • D. E. Barkana
    • A. Baird
    • H. Kose
    • T. Zorcec
    • B. Robins
    • B. Schuller
    • A. Landowska
    • M. Pykała

    - IEEE Access - Rok 2021

    Children with autism spectrum disorder (ASD) have deficits in the socio-communicative domain and frequently face severe difficulties in the recognition and expression of emotions. Existing literature suggested that children with ASD benefit from robot-based interventions. However, studies varied considerably in participant characteristics, applied robots, and trained skills. Here, we reviewed robot-based interventions targeting...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 293 razy