Rozwój innowacyjnej technologii wytwarzania i aplikacji warstwy barierowej CGO, dedykowanej dla dwustronnych ogniw paliwowych typu SOFC DFC w celu optymalizacji parametrów funkcjonalnych klastra o mocy elektrycznej 1kW
Celem jest opracowanie i wdrożenie innowacyjnej warstwy barierowej połączonej z warstwą katodową do ogniwa paliwowego SOFC (ang. Solid Oxide Fuel Cell) o unikalnym rodzaju DFC (ang. Double-sided Fuel Cell – technologia zastrzeżona patentami światowymi przez Wnioskodawcę). W wyniku takiego usprawnienia technologicznego planowane jest zwiększenie sprawności elektrycznej pojedynczego ogniwa oraz obniżenie degradacji do poziomu. Opracowane w projekcie usprawnione ogniwo po zakończeniu projektu znajdzie zastosowanie w stosach ogniw paliwowych DFC użytych do produkcji urządzeń mCHP spółki, a także posłuży do rozwoju nowego produktu HT: klastra ogniw paliwowych 1 kW, który będzie sprzedawany zewnętrznym podmiotom jako integralny element systemów mCHP dla producentów takiego rodzaju urządzeń.
Informacje szczegółowe
- Program finansujący:
- TANGO
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Okres realizacji:
- brak danych - brak danych
- Kierownik projektu:
- prof. dr hab. inż. Piotr Jasiński
- Realizowany w:
- Laboratorium Materiałów Funkcjonalnych ETI
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- HydrogenTech Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością (Polska)
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy