Rozwój innowacyjnej technologii wytwarzania i aplikacji warstwy barierowej CGO, dedykowanej dla dwustronnych ogniw paliwowych typu SOFC DFC w celu optymalizacji parametrów funkcjonalnych klastra o mocy elektrycznej 1kW - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Rozwój innowacyjnej technologii wytwarzania i aplikacji warstwy barierowej CGO, dedykowanej dla dwustronnych ogniw paliwowych typu SOFC DFC w celu optymalizacji parametrów funkcjonalnych klastra o mocy elektrycznej 1kW

Celem jest opracowanie i wdrożenie innowacyjnej warstwy barierowej połączonej z warstwą katodową do ogniwa paliwowego SOFC (ang. Solid Oxide Fuel Cell) o unikalnym rodzaju DFC (ang. Double-sided Fuel Cell – technologia zastrzeżona patentami światowymi przez Wnioskodawcę). W wyniku takiego usprawnienia technologicznego planowane jest zwiększenie sprawności elektrycznej pojedynczego ogniwa oraz obniżenie degradacji do poziomu. Opracowane w projekcie usprawnione ogniwo po zakończeniu projektu znajdzie zastosowanie w stosach ogniw paliwowych DFC użytych do produkcji urządzeń mCHP spółki, a także posłuży do rozwoju nowego produktu HT: klastra ogniw paliwowych 1 kW, który będzie sprzedawany zewnętrznym podmiotom jako integralny element systemów mCHP dla producentów takiego rodzaju urządzeń.

Informacje szczegółowe

Program finansujący:
TANGO
Instytucja:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Okres realizacji:
brak danych - brak danych
Kierownik projektu:
prof. dr hab. inż. Piotr Jasiński
Realizowany w:
Laboratorium Materiałów Funkcjonalnych ETI
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • HydrogenTech Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością (Polska)
Typ zgłoszenia:
Krajowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 111 razy