Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- ELANORE
- Program finansujący:
- Fundusze norweskie i EOG - Program Badania Stosowane
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Porozumienie:
- NOR/POLNOR/ELANORE/0001/2019-00 z dnia 2020-09-10
- Okres realizacji:
- 2020-09-01 - 2024-02-28
- Kierownik projektu:
- prof. dr hab. inż. Jerzy Ejsmont
- Członkowie zespołu:
-
- pracownik badawczy dr inż. Wojciech Owczarzak
- pracownik badawczy dr inż. Sławomir Sommer
- pracownik badawczy dr hab. inż. Piotr Mioduszewski
- pracownik badawczy dr hab. inż. Beata Świeczko-Żurek
- pracownik badawczy dr hab. inż. Grzegorz Ronowski
- pracownik badawczy prof. dr hab. inż. Jerzy Ejsmont
- Pracownik badawczy dr hab. inż. Paweł Śliwiński
- pracownik badawczy dr inż. Ryszard Woźniak
- Realizowany w:
- Katedra Konstrukcji Maszyn i Pojazdów
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- EKKOM (Polska)
- SINTEF (Norwegia)
- Wartość projektu:
- 5 422 225.00 PLN
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
Publikacje powiązane z tym projektem
Filtry
wszystkich: 2
Katalog Projektów
-
TEMPERATURE INFLUENCE ON TIRE ROLLING RESISTANCE MEASUREMENTS QUALITY
PublikacjaGlobal warming makes it necessary to reduce energy consumption, which in the case of motor vehicles, is connected, among other things, with reduction of resistive forces acting on a vehicle during its motion. One of the most important components of those forces is rolling resistance, which is very difficult to measure, especially in road conditions. The article deals with issues related to the influence of the thermal state of...
-
Selected Aspects of Pavement Texture Influence on Tire Rolling Resistance
PublikacjaTire rolling resistance has a significant influence on fuel consumption in cars and trucks and on CO2 emissions. Rolling resistance depends on the tire construction, pavement texture and stiffness, as well as environmental and traffic conditions. This article presents a pilot study on the impact of pavement texture on the rolling resistance of passenger car tires. Reasons why Mean Profile Depth is not a good descriptor of pavement...
wyświetlono 661 razy