Zastosowanie hybrydowego napędu crp-pod na ultradużych dwuśrubowych kontenerowcach w celu zwiększenie sprawności napędowej, redukcji gazów cieplarnianych i poprawy bezpieczeństwa nawigacyjnego
Ogólnym celem jest zminimalizowanie zużycia paliwa, poprawa zdolności manewrowych i zwiększenie bezpieczeństwa nawigacyjnego poprzez wprowadzenie trzech wysokiej wydajności innowacyjnych modyfikacji napędu do jednośrubowego ultra dużych kontenerowców (ULCS). Są nimi zastosowanie napędu dwuśrubowego, ze śrubami przeciwbieżnymi, z tylną śrubą zamocowaną na pędniku podowym. Udział w projekcie pozwoli zacieśnić współpracę międzynarodową pracowników Politechniki z wiodącymi instytucjami komercyjnymi i naukowymi w Europie. Proponowane rozwiązanie nie zostało jeszcze w praktyce zastosowane na żadnym statku, a niesie za sobą wiele potencjalnych korzyści, więc udział naukowców z PG stawia ich w szeregach pionierów innowacyjnych rozwiązań dla przemysłu morskiego.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- twin-crp-pod ULCS
- Program finansujący:
- ERA-NET COFUND
- Instytucja:
- Sekretariat ERA-NET
- Porozumienie:
- MARTERA-2/twin-crp-pod ULCS/1/2020 z dnia 2020-12-21
- Okres realizacji:
- 2020-09-01 - 2024-02-29
- Kierownik zespołu badawczego:
- mgr inż. Hanna Pruszko
- Członkowie zespołu:
-
- Kierownik projektu mgr inż. Hanna Pruszko
- Realizowany w:
- Katedra Technologii Obiektów Pływających, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Hamburgische Schiffbau-Versuchsanstalt GmbH (Niemcy)
- Seatech Engineering sp. z o.o. (Polska)
- BRABO (Belgia)
- Center of Marine Technologies (Niemcy)
- Piening Propeller (Niemcy)
- Fundacja Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska (Polska)
- Wartość projektu:
- 1 246 000.00 EUR
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 152 razy