Zastosowanie hybrydowego napędu crp-pod na ultradużych dwuśrubowych kontenerowcach w celu zwiększenie sprawności napędowej, redukcji gazów cieplarnianych i poprawy bezpieczeństwa nawigacyjnego - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zastosowanie hybrydowego napędu crp-pod na ultradużych dwuśrubowych kontenerowcach w celu zwiększenie sprawności napędowej, redukcji gazów cieplarnianych i poprawy bezpieczeństwa nawigacyjnego

Ogólnym celem jest zminimalizowanie zużycia paliwa, poprawa zdolności manewrowych i zwiększenie bezpieczeństwa nawigacyjnego poprzez wprowadzenie trzech wysokiej wydajności innowacyjnych modyfikacji napędu do jednośrubowego ultra dużych kontenerowców (ULCS). Są nimi zastosowanie napędu dwuśrubowego, ze śrubami przeciwbieżnymi, z tylną śrubą zamocowaną na pędniku podowym. Udział w projekcie pozwoli zacieśnić współpracę międzynarodową pracowników Politechniki z wiodącymi instytucjami komercyjnymi i naukowymi w Europie. Proponowane rozwiązanie nie zostało jeszcze w praktyce zastosowane na żadnym statku, a niesie za sobą wiele potencjalnych korzyści, więc udział naukowców z PG stawia ich w szeregach pionierów innowacyjnych rozwiązań dla przemysłu morskiego.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
twin-crp-pod ULCS
Program finansujący:
ERA-NET COFUND
Instytucja:
Sekretariat ERA-NET
Porozumienie:
MARTERA-2/twin-crp-pod ULCS/1/2020 z dnia 2020-12-21
Okres realizacji:
2020-09-01 - 2024-02-29
Kierownik zespołu badawczego:
mgr inż. Hanna Pruszko
Członkowie zespołu:
Realizowany w:
Katedra Technologii Obiektów Pływających, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Hamburgische Schiffbau-Versuchsanstalt GmbH (Niemcy)
  • Seatech Engineering sp. z o.o. (Polska)
  • BRABO (Belgia)
  • Center of Marine Technologies (Niemcy)
  • Piening Propeller (Niemcy)
  • Fundacja Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska (Polska)
Wartość projektu:
1 246 000.00 EUR
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 2

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2023

  • Influence of windsurfing fin stiffness distribution on the lift-drag characteristics
    Publikacja

    This article addresses the problem of determining the hydromechanical loads generated by flexible hydrofoils. The research was done on the example of the composite windsurfing fin for the RS:X monotype class. Despite the assumption of fins identity, everyday practice showed that variations of mechanical properties occur and strongly affect their performance. Therefore, we decided to study the differences between the windsurfing...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Scale effect in the self-propulsion prediction for Ultra Large Container Ship with contra-rotating propellers
    Publikacja

    - Rok 2023

    This article addresses the problem of the scale effect for an Ultra Large Container Ship (ULCS) with a novel twin-crp-pod propulsion system. Twin-crp-pod steering-propulsion arrangement is an innovative solution that gains from three well-known systems: twin-propeller, contra-rotating propellers and pod propulsors. It is expected that applying the twin-crp-pod system to the analysed Ultra Large Container Ship will increase propulsion...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

wyświetlono 172 razy