Zautomatyzowane rozwiązania gospodarki obiegu zamkniętego dla różnych baterii i urządzeń wbudowanych w baterie wsparte rozwiązaniami cyfrowymi
Rosnąca potrzeba znalezienia alternatywnych źródeł energii w połączeniu z ogólną pilną potrzebą dekarbonizacji sposobu, w jaki produkujemy i przechowujemy i konsumować, aby osiągnąć cele UE w zakresie klimatu i zrównoważonego rozwoju, stymuluje masowe i szybkie wykorzystanie surowców materiałowych, które są podstawą produkcji sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz baterii i
transformacji cyfrowej, do której osiągnięcia wzywa UE. Wyzwania nabierają coraz większego znaczenia, biorąc pod uwagę szybko zmieniające się warunki środowisko geopolityczne. AutoMat odpowiada na te przekrojowe i pilne wyzwania poprzez przełomowe, holistyczne i zrównoważone koncepcje i rozwiązania ukierunkowane na następujące cele:
i) technologie recyklingu o wysokiej wartości dodanej, skoncentrowane głównie na przygotowaniu baterii i komponentów EEE (zestawy baterii,
moduły, ogniwa, części i materiały) do ponownego użycia, poprzez najbardziej zaawansowane, adaptacyjne i elastyczne metody demontażu, sortowania i technologii odzyskiwania materiałów oraz zintegrowanych rozwiązań, aby radykalnie zmniejszyć ilość części nienadających się do ponownego użycia oraz surowców i powrotu na rynek z nowymi produktami (w tym chemikaliami) zdolnymi do zaspokojenia potrzeb rynku
ii) Przekrojową cyfryzację rozwiązań w kierunku wielopoziomowej i ciągłej cyfrowej wymiany i opracowywania danych mogących wspierać nowe strategie, w zgodzie z wymogami segregacji materiałów w celu zwiększenia jakości i dostępności docelowych strumieni, wsparcie w czasie rzeczywistym efektywność procesów recyklingu-ponownego wykorzystania poprzez homogenizację zewnętrznych wkładów, zapewniają zawsze spersonalizowane i predykcyjne
informacje na temat najodpowiedniejszych działań, które należy zastosować, mających na celu znaczne ograniczenie ryzyka i odpadów podczas przeładunku, zbieranie i recykling, zapewnianie paszportów cyfrowych do wniosków o drugie życie, aby zwiększyć wydajność produktów pochodzące z globalnego łańcucha wartości AutoMat.
Projekt pozwoli na zwiększenie wiedzy i doświadczenia PG w zakresie badań nad bateriami pojazdów elektrycznych, ich diagnostyką oraz możliwościami ich ponownego wykorzystania. Umożliwi to na rozwój badań naukowych PG w obszarze baterii dla elektromobilności.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- AutoMat
- Program finansujący:
- HORYZONT EUROPA
- Instytucja:
- Komisja Europejska
- Porozumienie:
- GAP-101138532-5 z dnia 2023-12-12
- Okres realizacji:
- brak danych - brak danych
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr hab. inż. Mikołaj Bartłomiejczyk
- Realizowany w:
- Katedra Inżynierii Elektrycznej Transportu
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- BALANCE TECHNOLOGY CONSULTING GMBH (Niemcy)
- SOCIETE NOUVELLE D'AFFINAGE DES METAUX-SNAM SAS (Francja)
- MASMEC SPA (Włochy)
- BEEPLANET FACTORY SL (Hiszpania)
- CENTRE NATIONAL DE LA RECHERCHE SCIENTIFIQUE CNRS (Francja)
- SCUOLA UNIVERSITARIA PROFESSIONALE DELLA SVIZZERA (Szwajcaria)
- SVOLT ENERGY TECHNOLOGY (EUROPE) GMBH (Niemcy)
- POLITECNICO DI MILANO (Włochy)
- EXTRA RED SRL (Włochy)
- MCH-TRONICS SAGL (Szwajcaria)
- ERP Italia Servizi s.r.l. (Włochy)
- UNIVERSITA DEGLI STUDI DI PAVIA (Włochy)
- SWITZERLAND INNOVATION PARK BIEL/BIENNE AG (Szwajcaria)
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 55 razy