Zautomatyzowane rozwiązania gospodarki obiegu zamkniętego dla różnych baterii i urządzeń wbudowanych w baterie wsparte rozwiązaniami cyfrowymi - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zautomatyzowane rozwiązania gospodarki obiegu zamkniętego dla różnych baterii i urządzeń wbudowanych w baterie wsparte rozwiązaniami cyfrowymi

Rosnąca potrzeba znalezienia alternatywnych źródeł energii w połączeniu z ogólną pilną potrzebą dekarbonizacji sposobu, w jaki produkujemy i przechowujemy i konsumować, aby osiągnąć cele UE w zakresie klimatu i zrównoważonego rozwoju, stymuluje masowe i szybkie wykorzystanie surowców materiałowych, które są podstawą produkcji sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz baterii i transformacji cyfrowej, do której osiągnięcia wzywa UE. Wyzwania nabierają coraz większego znaczenia, biorąc pod uwagę szybko zmieniające się warunki środowisko geopolityczne. AutoMat odpowiada na te przekrojowe i pilne wyzwania poprzez przełomowe, holistyczne i zrównoważone koncepcje i rozwiązania ukierunkowane na następujące cele: i) technologie recyklingu o wysokiej wartości dodanej, skoncentrowane głównie na przygotowaniu baterii i komponentów EEE (zestawy baterii, moduły, ogniwa, części i materiały) do ponownego użycia, poprzez najbardziej zaawansowane, adaptacyjne i elastyczne metody demontażu, sortowania i technologii odzyskiwania materiałów oraz zintegrowanych rozwiązań, aby radykalnie zmniejszyć ilość części nienadających się do ponownego użycia oraz surowców i powrotu na rynek z nowymi produktami (w tym chemikaliami) zdolnymi do zaspokojenia potrzeb rynku ii) Przekrojową cyfryzację rozwiązań w kierunku wielopoziomowej i ciągłej cyfrowej wymiany i opracowywania danych mogących wspierać nowe strategie, w zgodzie z wymogami segregacji materiałów w celu zwiększenia jakości i dostępności docelowych strumieni, wsparcie w czasie rzeczywistym efektywność procesów recyklingu-ponownego wykorzystania poprzez homogenizację zewnętrznych wkładów, zapewniają zawsze spersonalizowane i predykcyjne informacje na temat najodpowiedniejszych działań, które należy zastosować, mających na celu znaczne ograniczenie ryzyka i odpadów podczas przeładunku, zbieranie i recykling, zapewnianie paszportów cyfrowych do wniosków o drugie życie, aby zwiększyć wydajność produktów pochodzące z globalnego łańcucha wartości AutoMat. Projekt pozwoli na zwiększenie wiedzy i doświadczenia PG w zakresie badań nad bateriami pojazdów elektrycznych, ich diagnostyką oraz możliwościami ich ponownego wykorzystania. Umożliwi to na rozwój badań naukowych PG w obszarze baterii dla elektromobilności.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
AutoMat
Program finansujący:
HORYZONT EUROPA
Instytucja:
Komisja Europejska
Porozumienie:
GAP-101138532-5 z dnia 2023-12-12
Okres realizacji:
brak danych - brak danych
Kierownik zespołu badawczego:
dr hab. inż. Mikołaj Bartłomiejczyk
Realizowany w:
Katedra Inżynierii Elektrycznej Transportu
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • BALANCE TECHNOLOGY CONSULTING GMBH (Niemcy)
  • SOCIETE NOUVELLE D'AFFINAGE DES METAUX-SNAM SAS (Francja)
  • MASMEC SPA (Włochy)
  • BEEPLANET FACTORY SL (Hiszpania)
  • CENTRE NATIONAL DE LA RECHERCHE SCIENTIFIQUE CNRS (Francja)
  • SCUOLA UNIVERSITARIA PROFESSIONALE DELLA SVIZZERA (Szwajcaria)
  • SVOLT ENERGY TECHNOLOGY (EUROPE) GMBH (Niemcy)
  • POLITECNICO DI MILANO (Włochy)
  • EXTRA RED SRL (Włochy)
  • MCH-TRONICS SAGL (Szwajcaria)
  • ERP Italia Servizi s.r.l. (Włochy)
  • UNIVERSITA DEGLI STUDI DI PAVIA (Włochy)
  • SWITZERLAND INNOVATION PARK BIEL/BIENNE AG (Szwajcaria)
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 55 razy