Przemysław Kalitowski - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 32

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2023
Rok 2022
Rok 2021
  • Pomiar sił w wantach mostu podwieszonego

    W artykule przedstawiono metodę oraz wyniki badań sił w wantach Mostu III Tysiąclecia im. Jana Pawła II w Gdańsku. Do identyfikacji sił wykorzystano trzy metody: wibracyjną; z wykorzystaniem siłownika jednosplotowego (lift-off) oraz pomiaru strzałki ugięcia. Przedstawione wyniki badań dowodzą, że wszystkie metody mogą być z powodzeniem wykorzystywane do identyfikacji rzeczywistej siły w wancie. Każda z metod ma jednak ograniczenia...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2020
Rok 2018
  • Estakada E1 w ciągu obwodnicy Wałcza. Konsekwencje przyjętej technologii sprężenia
    Publikacja

    W referacie opisano przypadek liniowej i nieliniowej analizy sprężonego dźwigara mostowego. W czasie budowy zauważono zarysowania na spodniej stronie dźwigara. Były to miejscowe zjawiska zlokalizowane w okolicy połączeń technologicznych. Analiza liniowa modelu belkowego nie dostarczyła informacji o ryzyku zarysowania. Liniowa analiza modelu powłokowego ujawniła naprężenia większe niż wytrzymałość betonu przy rozciąganiu. Nieliniowa...

  • Estakada E2 - kluczowy obiekt Obwodnicy Wałcza
    Publikacja

    - Materiały Budowlane - Rok 2018

    W artykule przedstawiono uwarunkowania i przebieg projektowania estakady E2 z betonu sprężonego w ciągu Obwodnicy Wałcza. Pokazano efekt procesu optymalizacji projektu pierwotnego. Opisano przeprowadzone analizy wynikające z przyjętej technologii nasuwania podłużnego oraz istotne aspekty, które należy poruszyć przy wyborze tej technologii. Zaprezentowano modele numeryczne konstrukcji przęseł i metodę analizy z uwzględnieniem pracy...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Identyfikacja własności dynamicznych cięgien jako element diagnostyki wybranych konstrukcji mostowych

    W artykule opisano doświadczenia autorów związane z identyfikacją siły w cięgnach mostów. Główna uwaga poświęcona została sprężeniu zewnętrznemu w mostach betonowych. Rozpatrzono wpływ błędów pomiarowych występujących w trakcie badań identyfikujących siłę na podstawie parametrów modalnych. Zwrócono wpływ trudności związanych z określeniem długości cięgna, jego masą i warunkami brzegowymi. Opisany przypadek uszkodzonego kabla sprężającego...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Shell model of multiple-row moment I-section end-plate joint
    Publikacja

    The paper deals with a problem of application of shell elements in the models of multiple-row moment end-plate connections. The extended connection of I-section with a cross-section W760x265x220 made of steel S355 was analyzed. Comparison analysis of FEM, complex volume and shell models has been done. Three cases with different end-plate thickness: 14, 18 and 36 mm were analyzed and compared with the reference results. Comparison...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2017
Rok 2016

wyświetlono 1887 razy