3D Model Preparing Patterns for Interactive Urban Visualization - Guidelines for Graphic Designers Preparing 3D Models for Virtual Reality Applications
Abstrakt
While working on architectural visualizations, the software developer often has to work with graphic designers who create models in a different environment what can cause many complications. For this reason, it is very important to have some guidelines which can protect both the developer and the designer from commixing mistakes. The paper presents a list of such guidelines based on the authors’ experience. The reader can treat the paper as a first step in the development of a service based on cloud computing that verifies the correctness of graphical data in urban visualizations.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.17466/tq2018/22.4/a
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
TASK Quarterly
nr 22,
strony 341 - 349,
ISSN: 1428-6394 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Pielak D., Kowalski M., Lebiedź J.: 3D Model Preparing Patterns for Interactive Urban Visualization - Guidelines for Graphic Designers Preparing 3D Models for Virtual Reality Applications// TASK Quarterly -Vol. 22,iss. 4 (2018), s.341-349
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.17466/tq2018/22.4/a
- Źródła finansowania:
-
- dotacja podmiotowa na finansowanie utrzymania specjalnego urządzenia badawczego pn. "Stanowisko badawcze Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej - zamknięta jaskinia rzeczywistości wirtualnej ze sferycznym symulatorem chodu"
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 163 razy