A method for predicting propeller-hull interaction, applicable to preliminary design of inland waterways ships
Abstrakt
W pracy przedstawiono propozycje metody parametrycznej służącej do prognozowania charakterystyk strumienia nadążającego i ssania kadłuba okrętu o zanurzeniu bliskim głębokości akwenu. Metoda umożliwia uwzględnienie wpływu małej głębokości akwenu przy wstępnym doborze parametrów układu napędowego statków przeznaczonych do eksploatacji na wodach płytkich, np. statków śródlądowych. Model matematyczny zagadnienia wyznaczono uwzględniając jego dogodność przy kodowaniu algorytmu obliczeniowego w programie komputerowym - przydatnym do wspomagania prac projektowych. Zastosowanie metody pokazano wyznaczając charakterystyki dotyczących statku pasażerskiego przeznaczonego na płytką, śródlądową trasę Berlin-Kaliningrad - projektu realizowanego w ramach Programu UE Eureka InCoWaTranS E!3065.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
strony 72 - 76,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Michalski J.: A method for predicting propeller-hull interaction, applicable to preliminary design of inland waterways ships// Polish Maritime Research. -., iss. nr S2 (2006), s.72-76
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 105 razy