A proposition for integrating elements of game universe by means of behavioral trees - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

A proposition for integrating elements of game universe by means of behavioral trees

Abstrakt

Modern computer games often involve autonomous beings collaborating and competing with each other to reach their objectives in the game universe. It seems only natural to use agent-oriented approach in such cases. This article identifies the rules of building a game universe as an environment for executing agents. The paper also covers a method for decomposing compound behaviors into behavioral trees. Dividing complex behaviors into smaller and easier to implement ones, each with its own preconditions and finalizing actions, leads to a natural model for defining the way individual agents should act. Because of their structure, behavioral trees are suitable for describing goal-oriented behaviors with conditional branches. This approach leads to a proposition for integrating elements of game universe which is covered in the final part of the paper. Presented solution was implemented in an existing real-time strategy game Nasibu Isle.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne nr T. 1, strony 127 - 136,
ISSN: 1732-1166
Język:
angielski
Rok wydania:
2011
Opis bibliograficzny:
Kania M., Korłub W., Krajewski J.: A proposition for integrating elements of game universe by means of behavioral trees// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 1., nr. Nr 10 (2011), s.127-136
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 109 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi