Abstrakt
The paper investigates the impact of a precise ship domain shape on the size of collision avoidance manoeuvres. The considered collision avoidance manoeuvres include both course and speed alterations. Various ship domains are compared with their polygonal approximations, which vary in the number of points of a domain contour and placement of these points. The best of all considered approximations is determined in the course of simulation experiments performed for head‐on, crossing and overtaking situations. The chosen number and placement of contour points combine precision of domain approximation with reasonable computational time.
Cytowania
-
1 4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.09.01.17
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation
nr 9,
wydanie 1,
strony 135 - 141,
ISSN: 2083-6473 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Szłapczyński R., Szlapczynska J.: A Simulative Comparison of Ship Domains and Their Polygonal Approximations// TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. -Vol. 9., iss. 1 (2015), s.135-141
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.09.01.17
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 148 razy