Affective computing and affective learning – methods, tools and prospects - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Affective computing and affective learning – methods, tools and prospects

Abstrakt

Every teacher knows that interest, active participation and motivation are important factors in the learning process. At the same time e-learning environments almost always address only the cognitive aspects of education. This paper provides a brief review of methods used for affect recognition, representation and processing as well as investigates how these methods may be used to address affective aspect of e-education. The paper analyzes on how affective learning and affective computing can be combined to assess and improve effectiveness of educational processes, including the processes enhanced with technology. Three case studies are analyzed to illustrate the complexity and diversity of affective learning tools. Some of the challenges of affective computing are outlined and prospects of application in e-learning are discussed.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
EduAkcja. Magazyn Edukacji Elektronicznej strony 16 - 31,
ISSN:
Język:
angielski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Landowska A.: Affective computing and affective learning – methods, tools and prospects// EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej. -., nr. 1(5) (2013), s.16-31
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 24 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi