Abstrakt
Every teacher knows that interest, active participation and motivation are important factors in the learning process. At the same time e-learning environments almost always address only the cognitive aspects of education. This paper provides a brief review of methods used for affect recognition, representation and processing as well as investigates how these methods may be used to address affective aspect of e-education. The paper analyzes on how affective learning and affective computing can be combined to assess and improve effectiveness of educational processes, including the processes enhanced with technology. Three case studies are analyzed to illustrate the complexity and diversity of affective learning tools. Some of the challenges of affective computing are outlined and prospects of application in e-learning are discussed.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
EduAkcja. Magazyn Edukacji Elektronicznej
strony 16 - 31,
ISSN: - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Landowska A.: Affective computing and affective learning – methods, tools and prospects// EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej. -., nr. 1(5) (2013), s.16-31
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 143 razy