ALGORYTMY STEROWANIA SILNIKA WYSOKOPRĘŻNEGO Z UKŁADEM COMMON RAIL - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

ALGORYTMY STEROWANIA SILNIKA WYSOKOPRĘŻNEGO Z UKŁADEM COMMON RAIL

Abstrakt

Rozwój wiedzy i technologii związanej z procesami spalania paliwa w silniku i prowadzeniem kontrolowanego procesu spalania, skutkuje wzrostem sprawności silników i lepszą ochroną środowiska. Ciekawym rozwiązaniem technicznym jest silnik z zapłonem samoczynnym pracujący z bardzo wysokim ciśnieniem wtrysku paliwa i często z recyrkulacją spalin – silnik z układem Common Rail. Do sterowania silnika stosowane są złożone układy mechatroniczne z wykorzystaniem sterownika – komputera pokładowego. W artykule podjęto próbę zidentyfikowania stosowanych algorytmów regulacji i sterowania procesami spalania paliwa w silniku CR. Niestety producenci silników nie publikują stosowanych algorytmów, które powstają w efekcie żmudnych badań dużych grup ekspertów i wielkimi nakładami kosztów.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Rozprawy Naukowe i Zawodowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu strony 67 - 78,
ISSN: 1895-8117
Język:
polski
Rok wydania:
2012
Opis bibliograficzny:
Arendt R.: ALGORYTMY STEROWANIA SILNIKA WYSOKOPRĘŻNEGO Z UKŁADEM COMMON RAIL// Rozprawy Naukowe i Zawodowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu. -., nr. 15 (2012), s.67-78
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 101 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi