Abstrakt
Rozwój wiedzy i technologii związanej z procesami spalania paliwa w silniku i prowadzeniem kontrolowanego procesu spalania, skutkuje wzrostem sprawności silników i lepszą ochroną środowiska. Ciekawym rozwiązaniem technicznym jest silnik z zapłonem samoczynnym pracujący z bardzo wysokim ciśnieniem wtrysku paliwa i często z recyrkulacją spalin – silnik z układem Common Rail. Do sterowania silnika stosowane są złożone układy mechatroniczne z wykorzystaniem sterownika – komputera pokładowego. W artykule podjęto próbę zidentyfikowania stosowanych algorytmów regulacji i sterowania procesami spalania paliwa w silniku CR. Niestety producenci silników nie publikują stosowanych algorytmów, które powstają w efekcie żmudnych badań dużych grup ekspertów i wielkimi nakładami kosztów.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Rozprawy Naukowe i Zawodowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu
strony 67 - 78,
ISSN: 1895-8117 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Arendt R.: ALGORYTMY STEROWANIA SILNIKA WYSOKOPRĘŻNEGO Z UKŁADEM COMMON RAIL// Rozprawy Naukowe i Zawodowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu. -., nr. 15 (2012), s.67-78
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 157 razy