Analiza osiadania podpór wiaduktu drogowego posadowionego na palach prefabrykowanych na podstawie obliczeń analitycznych, badań terenowych i monitoringu. - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Analiza osiadania podpór wiaduktu drogowego posadowionego na palach prefabrykowanych na podstawie obliczeń analitycznych, badań terenowych i monitoringu.

Abstrakt

Zagadnienie dotyczące fundamentów palowych pracujących w grupie pozostaje wciąż nierozwiązane. Pomimo wielu badań doświadczalnych oraz przeprowadzonych analiz naukowych, trudno w sposób jednoznaczny sformułować i przedstawić metodę obliczeniową, która w pełni odzwierciedla rzeczywiste warunki pracy posadowienia pracującego w grupie. Podstawowymi wartościami, które należy ustalić podczas prac projektowych oraz wykonawczych dla omawianej tematyki to przede wszystkim nośność pali oraz wartości ich osiadania. W niniejszym artykule, przedstawiono analizę osiadań dla podpory oraz przyczółka wiaduktu drogowego nad obwodnicą S7 w ciągu ul. Żuławskiej w Elblągu, posadowionego na prefabrykowanych palach żelbetowych pracujących w grupie. Analiza ma na celu znalezienie zależności pomiędzy ogólnodostępną teorią, obliczeniami analitycznymi, numerycznymi i wreszcie faktycznymi rezultatami otrzymanymi z badań terenowych oraz monitoringu. Rezultaty otrzymane z własnych, niezależnych obliczeń, porównano z wartościami posadowienia wyznaczonymi w projekcie technologicznym.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 2 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2021 Inżynieria Morska i Geotechnika [Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska])

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Inżynieria Morska i Geotechnika strony 168 - 177,
ISSN: 0867-4299
Język:
polski
Rok wydania:
2021
Opis bibliograficzny:
Więcławski P., Zieliński M.: Analiza osiadania podpór wiaduktu drogowego posadowionego na palach prefabrykowanych na podstawie obliczeń analitycznych, badań terenowych i monitoringu.// Inżynieria Morska i Geotechnika -,iss. 5/2021 (2021), s.168-177
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 102 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi