Abstrakt
In recent years, many scientific and industrial centers in the world developed a virtual reality systems or laboratories. The effect of user “immersion” into virtual reality in such systems is largely dependent of optical properties of the system. In this paper, problems of luminance distribution uniformity in CAVE-type virtual reality systems are analyzed. For better characterization of CAVE luminance nonuniformity corner and edge CAVE nonuniformity were introduced. Based on described CAVE-type virtual reality laboratory, named Immersive 3D Visualization Lab (I3DVL) just opened at the Gdansk University of Technology luminance nonuniformity of the system is evaluated and discussed. Data collection of luminance distribution allows for software compensation of intensity distribution of individual images projected onto the screen (luminance non-uniformity minimization) in the further research.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
5
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.opelre.2018.02.005
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
OPTO-ELECTRONICS REVIEW
nr 26,
wydanie 2,
strony 116 - 121,
ISSN: 1230-3402 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Mazikowski A.: Analysis of luminance distribution uniformity in CAVE-type virtual reality systems// OPTO-ELECTRONICS REVIEW. -Vol. 26, iss. 2 (2018), s.116-121
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.opelre.2018.02.005
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 140 razy