Abstrakt
The paper presents ways of integrating electric cars with the power system. In connection with this, daily load curves in the average working day have been developed in the G2V (Grid-to-Vehicle) and V2G (Vehicle-to-Grid) variants. The G2V solution consists in unidirectional energy flow from the power system to a vehicle’s battery. The V2G solution consists in bi-directional energy exchange between the power system and electric car’s battery. Each of these options may have a different impact on the system’s load. The paper presents the impact of charging a large number of electric cars on the dynamics of load changes in the period of increasing demand from the night valley to the morning peak and during its fall from the evening peak to the night valley. Also, indicators characterizing the shape of the daily load curve were analysed. The actual system load curve was compared with the G2V and V2G based on original calculations.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2019 Acta Energetica)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Acta Energetica
strony 95 - 101,
ISSN: 2300-3022 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Stahl W., Bućko P.: Analysis of the Impact of Charging Electric Cars on the Power System Load// Acta Energetica. -., iss. 1(38) (2019), s.95-101
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12736/issn.2330-3022.2019108
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 173 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Integration of electric vehicle into smart grid: a meta heuristic algorithm for energy management between V2G and G2V
- G. Srihari,
- R. S. R. Krishnam Naidu,
- P. Falkowski-Gilski
- + 2 autorów