Abstrakt
During the operation of wind turbines with a gearbox of traditional configuration, a high failure rate of high-speed shaft bearings is observed. Such a high failures frequency is not reflected in standard bearing durability calculation methods, which can be attributed to atypical failure mechanism. To avoid observed problems in the 1.5 MW wind turbine, the modification of the existing bearing system is proposed. Multiple options, utilizing various bearing types were investigated. Different versions were examined for a potential durability increase, the extent of necessary design modifications, and possibility of solving existing problems in operation.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.5604/01.3001.0010.7291
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
TRIBOLOGIA
nr 267,
strony 37 - 47,
ISSN: 0208-7774 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Bartosz B., Gawarkiewicz R., Wasilczuk M.: ANALYSIS OF THE POSSIBILITIES OF HIGH SPEED SHAFT BEARING SYSTEM DURABILITY INCREASE// TRIBOLOGIA. -Vol. 267., iss. 3 (2016), s.37-47
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.5604/01.3001.0010.7291
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 194 razy